Advertenties


Maat reservewiel Mégane III

Gestart door MarcN, 28 februari 2017, 20:53:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcN

De bandenmaat op mijn Mégane III is 205/50 R17.

Welke maat reservewiel wordt hier vanuit de dealer bijgeleverd? Ik wil het huidige reparatiesetje vervangen voor een reservewiel.

Ik dacht zelf aan 205/55 R16 en dit lijkt binnen de acceptabele afwijking te vallen. Ik vraag me af of 16 inch geen problemen geeft met bijvoorbeeld de remklauwen.




Felix

15" is de minimale maat (zolang je geen RS rijdt ofzo)

205/55R16 past, 195/65R15 past ook. Zelfde maten als bij de Megane II  :)

MarcN

#2
Bedankt! Dan ga ik op zoek naar een 16 inch stalen velg zodat ik in ieder geval dezelfde breedte houd.

Ik had al bij diverse sloperijen geinformeerd voor een reservewiel uit een schadeauto maar ze vragen overal de hoofdprijs. Voor een tientje meer koop ik dan liever een nieuwe velg met een verse band erop. Hoeft van mij geen A-merk te zijn voor het reservewiel.

De reservewielen uit sloopauto's zijn ook alweer snel 5 jaar of ouder omdat vrijwel niemand deze tussentijds zal vervangen.

gjcvro

Ik twijfelde ook al over een reservewiel, maar het was er nog niet van gekomen.

maar ik bedenk net dat ik net zo goed 1 van de zomervelgen achterin kan leggen als dat past.
(staat nu nog op de winterset)

MarcN

Als je twee sets hebt dan is dat inderdaad een goede oplossing !-!

Je hoopt het natuurlijk nooit nodig te hebben, maar ik heb in het verleden toch wel een aantal keer een schroef e.d. in mijn band gehad en dan vind ik het persoonlijk wel zo fijn om deze zelf ter plekke te kunnen wisselen zonder afhankelijk te zijn van een pechhulpdienst.

Als je een band achterin legt vergeet dan ook niet om een krik en sleutel aan te schaffen (deze zitten er bij mij in ieder geval niet standaard in).

Rhumboy

Waar is de goeie oude tijd waar een reservewiel standaard was. Persoonlijk koop ik nooit een auto zonder reservewiel. Ook niet 2de hands.

mark29

Nu is het een uitzondering een reserve wiel.
En een auto erom laten staan? Setje kan je zo kopen.

gjcvro

tsja, onze andere auto kan niet eens een reserve wiel in, zelfs geen thuiskomer.

MarcN

Ik wist bij aankoop van de auto dat er geen reservewiel in zat. Lijkt me wel een beetje ver gaan als je daarom een auto laat staan.

Een nieuwe stalen velg met band heb je al voor zo'n 80 euro (of een paar tientjes meer als je perse een A-merk band op je reservewiel wil). Lijkt mij wel een nuttige investering voor de komende jaren.

duckie1098

Heb ongeveer 2 weken met een 16 inch reservewiel gereden, de rest is 17 inch.Beetje normaal doen en er is niks aan de hand.Gisteren een megane 3 TCE180 gekocht, m'n ouwe megane 2 2.0 16v ingeruild dus.
GEWELDIG, power genoeg en echt zuiniger dus.Nu 1 op 12 snelweg / stadsgebruik.M'n ouwe megane 2 kwan nooit boven de 1 op 10.Maar dit is super.Heb alleen last van windgeluid (fluiten af en toe) aan de bestuurderskant.Wie nog meer of liever nog de oplossing.Groetsels, Ben

mark29

Probeer eens de deurrubbers goed te behandelen. Dit wil ooit wel schelen.
Portier netjes afgesteld? De deurvangers gaan vaak overig los zitten bij dit model, als die niet afgesteld weer vast gezet word, kan natuurlijk de deur iets scheef hangen en een fluitje geven.

Maar ik denk dat je het eerder in de deurrubbers moet zoeken.

duckie1098

Ga ik naar kijken Mark, heb er al wat siliconen-olie aan gedaan maar helpt nog niet echt.Ik verbeeld m dat de deur inderdaad iets scheef hangt.Is dit eventueel zelf af te stellen?

groetsels,

Ben

duckie1098

Waar kun je de deurrubbers het beste mee behandelen?

groetsels,

Ben

mark29

Doen wij meestal ook met siliconenspray, maar er is bij de automaterialenzaak ook speciale rubberspray te krijgen.

Die deurvanger kan je zo afstellen, die vanger is makkelijk te doen, de ophanging van de deur moet je vanaf blijven als je dit nooit gedaan hebt.
Deurvanger was torx 40 als ik mij niet vergis, boutjes lossen, hamertje op tikken.
Kijken of de deur perfect in lijn licht met de andere lijnen.

duckie1098

Er zit een platte kant aan het rubber waardoor hij daar net los staat met gesloten deur.Het is niet veel maar toch genoeg voor een irritant fluitje kennelijk.Is hier wat aan te doen?

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev