Advertenties


Iets nieuws voor mijn Gt-Line

Gestart door Nosmo, 23 januari 2016, 13:59:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nosmo

Nee die display heb ik niet, als ik start zie ik wel de display van de auto inclusief banden maar die verdwijnt ook weer
gelijk.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Tedo

Dan lijkt het erop dat je wel bandenspanningssensoren hebt.

mark

Zitten er ook metalen ventielen in? dan weet je zeker dat je sensoren hebt.

Heb nog geen megane gezien met rubberen ventielen voor de sensoren, zoals bij de clio 4

Nosmo

Ja ik heb metalen ventielen.

Maar als ik in mijn nieuwe velgen ook sensoren wil doen moet ik dan persé renault sensoren nemen
of kan dit bijvoorbeeld ook met universele sensoren?
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Tedo

Waarom zet je de sensoren niet over? Of wil je je vorige velgen als winterset gebruiken?

mark

Dit hoeft niet persé, op mijn werk doen we ook met universele sensoren.

Ik kan dan de code/protocol van de originele sensoren copieëren in de nieuwe sensoren programmeren.
De sensoren hoeven dan niet opnieuw op de auto ingeleerd te worden. Heel handig systeem.  !-!

Nosmo

Citaat van: Tedo op 24 januari 2016, 20:38:00
Waarom zet je de sensoren niet over? Of wil je je vorige velgen als winterset gebruiken?
Ja ik ga de andere set als winterset gebruiken, dit heb ik eigenlijk altijd gedaan.
Alleen had ik bij mijn vorige auto alleen sensoren in mijn zomerbanden zitten omdat ik hier het langste in reed.
Over zetten gaat wel maar dan ben ik denk ik net zo duur uit als met nieuwe kopen omdat ik dan twee keer alle banden eraf moet laten halen en ook allemaal weer erop.
Gaat al snel weer €70 per 4 banden wissel per keer kosten.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Nosmo

Citaat van: mark op 24 januari 2016, 20:40:13
Dit hoeft niet persé, op mijn werk doen we ook met universele sensoren.

Ik kan dan de code/protocol van de originele sensoren copieëren in de nieuwe sensoren programmeren.
De sensoren hoeven dan niet opnieuw op de auto ingeleerd te worden. Heel handig systeem.  !-!
Kijk dat is handig, kun je dat met een bosch systeem doen waarmee je foutcodes kunt uitlezen maar ook aanpassingen kunt doen in het systeem of heb je hier iets specialers voor nodig?
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

mark

Met de bosch kast kun je wel sensoren op de auto inleren, als je er nog een kastje bij hebt.
maar daar kun je dus niet de originele sensoren kopieëren en de codes/protocollen overschrijven naar een "lege" sensor.

Hier heb je een speciaal apparaatje voor nodig.  ;) Dit hebben ze bij de betere bandenboer.

Ik heb op mijn werk de nieuwe versie van dit apparaat.  ;)

http://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/nieuws/2014/1/sensor-aid-kloont-tpms-sensor-10119002

Nosmo

Toch nog maar even naar de renault dealer gebeld wat banden spanning sensoren mij bij hun zouden kosten.
Ik kwam op een bedrag uit van ongeveer € 300 voor de sensoren + het inlezen!
Ik vroeg hem toch nog maar eens om te controleren of ik er uberhaupt wel sensoren op heb zitten.......want ik heb dan
wel stalen ventielen maar geen display met banden in mijn scherm.
De beste man in zijn programma zoeken op kenteken en daar kwam uit dat ik helemaal geen sensoren heb !!
Afgeleverd vanuit frankrijk zonder dit alles, hij vond het wel vreemd dat ik dan toch stalen ventielen heb.  :D
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Tedo

Vreemd verhaal. Misschien zitten er niet de originele velgen op?
Toch wel raar dat je wel een autootje met banden op je display ziet. Die heb ik nl. ook niet, en gewoon rubberen ventielen. Wel een minpunt t.o.v. de Megane II waar de duurdere modellen het allemaal standaard hadden.

Nosmo

Ik heb er de 17 inch celsium velgen op liggen en die zijn volgens mij niet standaard....
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

mark29

Jij had mij een pm gestuurd, ik had geen idee waar je het over had, tot ik dit topic tegen kwam, afgelopen dagen niet veel gelezen hier omdat ik niet in nederland was.
Als het er standaard niet op zit, lekker zonder blijven rijden dan, waarom zou je het willen inbouwen.

Tedo

Citaat van: Nosmo op 25 januari 2016, 21:59:13
Ik heb er de 17 inch celsium velgen op liggen en die zijn volgens mij niet standaard....

Dat zijn wel degelijk de standaard GT line velgen. Pas later kon je ook voor 16" kiezen op een GT line. Ik heb ze er nu ook onder met winterbanden.

Nosmo

Wat is eigenlijk de breedste maat banden die je onder de megane kunt leggen?
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev