Advertenties


Iets nieuws voor mijn Gt-Line

Gestart door Nosmo, 23 januari 2016, 13:59:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nosmo

Ik heb net een set Kosei velgen gekocht en heb hier banden advies van jullie voor nodig.
De set komt onder een megane grandtour 1.5dci eco2 gt-line uit 2012 te liggen.

De set velgen is de Kosei Seneka RS 18 inch met de gegevens ET35 8,5J 18 inch



Nu is mijn vraag aan jullie welke maat banden ik hier het beste onder kan leggen.
205/45r18
225/40r18
Of hebben jullie nog andere optie's of ideeën?
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Tedo

Ik zou voor de maat gaan die Renault zelf ook plaatst, dus 225/40/18.

Nosmo

Heb jij ervaring met deze afmeting band?
Is die door de 40 hoogte niet te hard?
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Ard Klok

Ik heb ervaring met banden in de maat 225/40/18 onder mijn coupe. Vind dit zelf zeker niet te hard, maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak.

Tedo

Het is wel wat stugger natuurlijk. Maar wat wil je ook met 18" velgen?  ;)

Nosmo

Dan denk ik dat ik ook voor de 225/40r18 ga, dan heb ik ook minder last van cuppen denk ik.

Hebben jullie ook in de andere set velgen nieuwe sensoren gezet of rijden jullie die zonder sensoren?
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Stefan

225 40 18 is uiteraard de beste maat Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rogier

Zal ik dan de eerste zijn :q gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe velgen, ze zien er gaaf uit. Ben benieuwt naar het resultaat onder je auto.

Banden antwoord heb je al !-!

Tedo

De mijne heeft helaas geen bandenspanningssensoren. Een van de minpuntjes t.o.v. een Megane II, net als de afwezigheid van een automatisch dimmende binnenspiegel.

Nosmo

Is dat standaard dat de megane 3 geen bandenspanningsensoren heeft?
Ik heb wel die stalen ventielen op mijn celsium velgen dus vandaar dat ik dacht aan sensoren,
mijn megane 2 had ook die stalen ipv rubberen.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Nosmo

Citaat van: Rogier op 23 januari 2016, 19:55:15
Zal ik dan de eerste zijn :q gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe velgen, ze zien er gaaf uit. Ben benieuwt naar het resultaat onder je auto.

Banden antwoord heb je al !-!

Bedankt, ja banden antwoord heb ik al  !-!
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

mark

De basis modellen hebben niet standaard sensoren.
Maar tegenwoordig is het verplicht om op elke nieuwe auto zo'n bandenspanning systeem te hebben. En Renault kiest dan voor sensoren.

Tedo

Dat is niet zo. Ik heb verre van een basismodel (GT uit 2012), en die heeft ze ook niet. Alleen de RS had het standaard, verder was het optioneel. Vanaf 2014 is het verplicht, en hebben ze het allemaal.

Nosmo

#13
Dan zal ik maar eens naar de pomp rijden en één van mijn banden een beetje leeg laten lopen om er zeker van te zijn dat ik ook sensoren heb.
Ik heb ook zeker niet de standaard versie GT Line, ik heb wat ik begrepen heb er bijna alle opties er wel op zitten dus had de sensoren er ook wel op verwacht.

•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

Tedo

#14
Het kan zijn dat ze er optioneel opgezet zijn. Dan moet je op je display een autootje hebben met vier bandjes rondom:


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev