Advertenties


rem druk

Gestart door Tjico, 7 juni 2015, 07:26:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjico

Als mijn  auto een nacht heeft stil gestaan dan is het niet mogelijk de rem in te trappen.
Als de auto gestart moet worden dient eerst de handrem aangetrokken te worden en dan kan ik de auto pas starten (als ik hem wil starten in de versnelling)
Ben bij de garage (waar ik hem gekocht heb met garantie , dit is geen Renault dealer )geweest die geeft aan dat dit normaal is en dat de meeste auto's dit hebben.
Ik vind het een vreemd verhaal want met mijn vorige auto (Peugeot) had ik dit absoluut niet.
Hoort dit zo te zijn dat de rem niet bedient kan worden of is dit bij jullie hetzelfde ?
Als de motor eenmaal heeft gedraaid is er niet meer aan de hand en remt hij gewoon.
Volgens de monteur komt dit omdat de rem vacuum trekt als hij lang stil staat.
Graag jullie advies.

Benjamin Renon

Bij mijn Mégane 2 heb ik dat ook. Je kunt de auto starten door de koppeling in te duwen en dan op start drukken. Als ie in zijn vrij staat moet je het rempedaal in drukken en dan op start drukken. Je voelt dan gelijk dat het pedaal iets verder weg zakt en je gewoon kunt remmen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tjico

Klopt precies zoals jij zegt Benjamin.
Ik heb alleen mijn twijfels of dit zo hoort of dat dit een defect is oid.

mark29

Remkrachtiger, met contact uit, word ie keihard.
Met lopende motor is ie zachter, en als je de voet erop houd, zakt je voet langzaam weg.
Dit is heel normaal.

wickydude

Yup. Heel normaal. Je rem doet het wel hoor, je moet alleen veel harder trappen omdat de bekrachtiger nog niet werkt. Ben eens gesleept geweest zonder bekrachtiger, hard werken!

Stefan

Gewoon heel normaal hoor....
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Yorick

In ieder geval duidelijke antwoorden :)

Wees gerust Tjico!

Tjico

bedankt voor jullie reactie.
Ik ben weer gerust.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev