Advertenties


Wel of geen vaste navigatie Megane III?

Gestart door Tedo, 9 februari 2015, 10:27:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Even jullie mening/advies:

Ik ben op zoek naar een Megane III Estate GT Tce 180 met panoramadak. Nu heb ik er een op het oog, alleen heeft deze geen vaste navigatie erin.
Ik dacht, dat zo'n uitgebreide versie dat wel standaard zou hebben.

Nu vind ik dat op zich geen probleem, want ik heb een recente TomTom (zelfde interface als standaard Renault navigatie) en zo vaak maak je er ook
weer niet gebruik van.
En; als de auto ouder wordt stopt na een tijdje de update van de kaarten. Dit was bij de Megane II met het Carminat systeem ook zo.
Bovendien; kan het alleen maar uit je auto gestolen worden, met alle ellende van dien.

Wat zouden jullie doen; met vaste of losse navigatie?

hansenn

als het erin zit is het mooi meegenomen, maar ik zou gewoon een losse gebruiken met eventueel levenslange gratis updates. Kan je ook nog in een andere auto rijden, of lopend/fietsend.
Wat ik ook wel gemakkelijk vind, is dat je een tomtom of garmin lekker mee naar binnen kunt nemen en je routes kunt voorbereiden acher je pc. Weet niet of dit met een ingebouwde navigatie kan?!

Tedo

Bedankt! Zo denk ik er dus ook over. Volgens mij kan je uit een vaste navigatie wel het SD kaartje halen voor een update. Maar of je daarmee ook thuis een route kan voorbereiden?  :?

Yorick

Ja, los is ook prima toch. Ik deel jullie mening. En volgens mij kan je idd via een programma routes maken en dat soort ddingen.

Felix

Gewoon zonder doen. Met een goede navigatie app op je telefoon heb je ten minste altijd de laatste kaarten voor een fractie van de prijs die Renault voor een update vraagt  :)

Relaxerijder

Het heeft voor- en nadelen.
Voordeel:
Je kunt hem niet vergeten
Hij rijdt altijd mee ook als je geen route hebt ingesteld.
Kun je toch de weg bekijken.
Ik heb nog niet uitgevonden of ik dat kan uitzetten.
Het grote voordeel is; hij zit op zicht hoogte, vind ik wel belangrijk

Nadeel:
De updates, kosten geld.
Inbraakgevoelig?

Nu heb ik sinds 1 1/2 maand een Megane Estate 3 van 2010.
Hier zit een ingebouwde nafi in, alleen was die van ook van 2010, dus niet meer volledig.
Maar inmiddels zit er een nieuw SD kaartje in met kaarten van dec. 2014.

Daarnaast heb ik nog een TomTom 6 inch met live updates, alleen gebruik ik hem de laatste tijd niet meer zo veel.

Dus ik vind het een prima oplossing. !-!

Rogier

Het is een leuke extra voor je auto, alleen zoals hier boven al meerdere malen is aangekaart :P zit je over een paar jaar met verouderde software.

Ik heb in mijn Megane 2 geen navi zitten, ik gebruik altijd googlemaps op mijn telefoon (binnen NL) en ik kom overal.

Ard Klok

Volgens mij was navigatie (TomTom) in Nederland wel standaard geleverd, zeker op de GT-versies. Misschien een importauto?

Als de auto verder naar je zin is, is er prima te leven met losse navigatie lijkt me. Mocht je overigens toch verder zoeken en uitkomen bij een Megane met vaste navi kun je uiteraard de SD-kaart mee naar binnen nemen en er via PC/laptop geplande routes opzetten.

Gebruik zelf Tyre (hier te downloaden) om routes te maken of (toeristische)routes aan te passen.

Marc H.

Megane's III zonder navigatie zijn hier in NL volgens mij niet geleverd, zal waarschijnlijk dan een import zijn. Ik zou gewoon zoeken naar een andere met panoramadak en navigatie ingebouwd, je gebruikt hem vaker dan je denkt.

Jerry88

#9
Vreemd voor een GT dat er geen vaste navi in zit.
Updaten is nog steeds geen probleem, de allernieuwste TomTom kaarten zijn volop beschikbaar, verder is het knap lastig om de vaste navi uit de auto te stelen, zit geïntegreerd.
Ik zou zeggen kijk verder, de vaste navi is echt fijn en je gebruikt hem meer dan je denkt.

Tedo

Bedankt heren!

Het betreft een estate GT die in Duitsland te koop staat. Ik kan er in NL niet een vinden die aan mijn wensen voldoet, of die heeft teveel gereden of is te hoog geprijsd.
Dat zal de reden wel zijn. Maar goed; ik heb dus liever een panoramadak dan ingebouwde navigatie.

Jerry88


mark29

Die tce 180 zijn er niet veel, dat rijd gewoon heerlijk.
Dan heb je een dikke megane, die vlot en schakelui rijd ook nog. Dat vind ik belangrijker dan een tomtom.

Dat updaten word denk ik ook een probleem over een aantal jaar. Hoevaak gebruik je navigatie, hoe vaak geniet je van het vermogen van de auto?
Welk interieur heb je dan? Heb je fotos?

Stefan

Apart ja, een GT zonder vaste navigatie...
Maar met ingebouwde vaste navi is wel een stuk fraaier natuurlijk.
Mooi met een nette bediening.  Altijd meteen satellieten,  altijd bereik, ook in parkeergarage's en tunnels etc.
En bovendien een mooi en duidelijk en bovendien groot scherm.
Ook geen lelijke kabels over het dashboard.
Audio en muziek en ook bluetooth telefoon gebeuren mooi erin geïntegreerd.
Netjes te bedienen met stuurbediening.

Veroudering van de kaarten heb ik nog niet echt ervaren als een serieus probleem.
Draagbare systemen verouderen ook tenslotte.
Ik vind het altijd zo cheap staan als er in een knappe auto,  zo'n ###lige zuignap navi op het raam geplakt zit ;(
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tedo

#14
@ Jerry; hij ziet er exact zo uit als de jouwe. Maar dan zonder navigatie (dus geen display bovenop het dashboard, en geen bedieningsknoppen onder bij/naast de handrem.

@Stefan: dat klopt ook wel weer wat jij zegt, maar zo vaak gebruik ik geen navigatie. Meestal stel ik e.e.a. lekker thuis van tevoren al in. Bellen doe ik nooit in de auto.
En zichtbare ingebouwde navi is voor het dievengilde weer een extra reden voor inbraak. Ik heb geen idee hoe gevoelig en gewild Renaults wat dat betreft zijn hoor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev