Advertenties


Inruil

Gestart door Highlander, 6 februari 2015, 13:17:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Highlander

Goedemiddag,

Ik kan mijn megane coupe 1.6i16v dinamiqeu uit oktober 2009 met 62000km op de teller omruilen met een Volkswagen Golf GTI uit september 2005.
Golf heeft 82000 km gereden en is in topstaat en dealer onderhouden.

Verstandige keuze????????????? o-) o-) o-)

Rude

ligt er aan waar je het vraagt, hier zeggen ze waarschijnlijk: niet doen
op een vw forum het omgekeerde, dus

coupetje

ik zou het niet doen heb precies zon aanbod gehad :neen:

Fubar (Marcel)

Van ruilen komt huilen.......
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Xanquezer (Frank)

Neem geen stappen terug.

niet slim...


Van een nieuwe goeie auto naar een mindere stappen...
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

RobScénic

Dus je kunt een jonge megane met weinig kilometers inruilen voor een oudere golf met meer kilometers. En dat overweeg je serieus? Je weet zelf hoe je auto onderhouden is, dus dat dealeronderhouden zegt niets.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Rogier

Je zou je af kunnen vragen waarom je voor een Golf gti zou kunnen gaan, het is de Golf 5 model als ik me niet vergis. Persoonlijk vindt ik het een hele mooie auto even eens als de 6. Er rijden er wel te veel van rond, en ze zijn vaak afgetrapt.

Highlander

Ik zou wel eens wat snellers willen.Rij nu met 110 pk.
Ik heb hiervoor een TWingo RS gereden, en vond dat top, alleen was ff te klein.
Een mooie Clio of Megane(vorige model)RS is natuurlijk ook fantastisch.

Benjamin Renon

In mijn optiek zegt het aantal pk's niets over het stuur gedrag en beleving van een willekeurige auto. Mijn Clio stuurde lekker en die hoefde niet per sé weg, maar vanwege een goede deal deze in kunnen ruilen op een II RS. De Clio had iets meer beleving als je wat harder reed. De Mégane doet het allemaal net wat makkelijker en ligt ook wel lekker op de weg. Je kunt hem lekker lui rijden en op zijn tijd ook door jagen.
Ik heb nog nooit met een Golf gereden en daar ook nooit de behoefte voor gehad, omdat het toch een dertien in een dozijn auto is. Je Mégane is wat dat betreft unieker in zijn soort.

Maar al met al moet jezelf de keuze maken. Als je er geen goed gevoel bij hebt dan niet doen. Heb je er welk een goed gevoel bij, ga er dan voor.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

mark

Ik zou het niet doen, ik doe af en toe wel eens een beurtje aan die dingen.
Meestal zitten ze met tyrips aan elkaar aan de onderkant, en is de onderkant van het blok helemaal smerig en nat van de olie.

En de stoelen laten ook nog wel wat te wensen over. Vind het gewoon niet lekker zitten.

Ook zul je regelmatig je oliepijl moeten controleren,(net als bij elke duitser trouwens)  want ze lusten nog wel een slokje olie.

En als ik zo'n auto moet uitlijnen, dan kijk ik die extra goed na. want er mankeert bijna altijd wel wat aan, bij zo'n auto.

Ik maak voor mijn werk nog wel eens test ritjes voor het uitlijnen, met verschillende auto's.(meestal volkswagens) maar niks rijd zo fijn als een renault. (met uitzondering van de echte dikke sportauto's dan  :P )

Xanquezer (Frank)

Citaat van: mark op  6 februari 2015, 20:33:53
Ik maak voor mijn werk nog wel eens test ritjes voor het uitlijnen, met verschillende auto's.(meestal volkswagens) maar niks rijd zo fijn als een renault. (met uitzondering van de echte dikke sportauto's dan  :P )
Daar ben ik niet helemaal mee eens.

Maar, Megane v.s. Golf... 
Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

Of je moet er 5000 euro bij krijgen ofzo :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

Of je moet een keer geluk hebben,en een megane 16v tegen komen,dan heb je een
comfortabele en toch snelle megane.

Ik heb 8 jaar met 90pk rond gereden,toen een 16v gekocht.

moet wel bekennen,de 16v is voor 900€ gekocht,en er is naar schatting tegen de 2500€ aan onderdelen
in gegaan om alles technisch in orde te maken,belangrijkste voor mij was een gezonde motor,en die
heb ik gelukkig,laatste meting had ik 143pk en 194Nm aan de wielen.

zal je niet aanmoedigen dit ook te doen,maar wellicht rondkijken voor een goeie 16v
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Tedo

Een 1 op 1 ruil? Zo'n Golf moet op marktplaats zo'n 8500 tot 9500 euro kosten. Jouw Megane 9000 tot 10000.  Als je het niet erg vindt wat ouder te gaan, maar wel sneller wil, dan zou ik gaan voor een Megane II RS. Er staat een leuke zwarte uit 2006 met ongeveer evenveel km's als die Golf voor nog geen 10.000 op marktplaats.

mark

Dan zou ik idd ook voor een rs gaan.  !-!

Christian de Vriend

mmoet bekennen dat ik ff niet goed gelezen heb,dacht dat het om een megane 1 ging,maar het gaat
om een 2.

wil je 4 jaar en 20.000km inleveren tegen meer vermogen?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev