Advertenties


Welke zekering voor rechterachterlicht (Megane hatchback 2010)

Gestart door PuckStar, 2 augustus 2013, 13:50:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PuckStar

ik was bezig om led kentekenverlichting er in te zetten en ineens deden ze het niet meer. Maar nu doet ook het rechter achterlicht het niet. Knipperlicht wel, maar gewone achterlicht dus niet, en de kentekenverlichting dus ook niet.

Nu deed het rechter kentekenlampje het ook al niet heel goed voordat ik ze ging wisselen met led's, dus er misschien er gewoon ergens een draadje een beetje los. maar daar kun je amper komen.

Iemand enig idee welke zekering er bij de hier bij hoort? ik denk dat ik per ongeluk kortsluiting heb gemaakt.

Dat de leds met canbus zijn moet toch niet uitmaken ook als je auto geen canbus nodig heeft?

PuckStar

Het was de zekering. Ik ben even langs een Renault dealer geweest.
Een zekering die in het zekeringenblok zit wat naast de accu zit.
Helaas kan ik nergens een overzicht vinden van die zekering. Ik zal nog eens verder zoeken.

matthew

Zitten idd langs de accu.
Dit was bij de meg2 ook al.

Voor de meg 3 is het boekje volgens mij ook niet duidelijk welke het precies moet zijn.

Megane_Seb

Welke zekering valt er nu te vervangen? Heb hetzelfde probleem. Al de zekeringen nagekeken maar geen enkel gesprongen gezien

mark29

Der zitten 7,5 ampere zekeringen in, 2 zijn van de verlichting.
Een voor een eruit trekken, zie je het vanzelf.

En de fittingen van je kentekenverlichting, zijn die niet gecorrodeerd, en de stekker ervan? Dit komt erg veel voor bij de megane 3 namelijk.
Nieuwe fittingen kosten ook niet veel, aangezien ze nogal eens overlijden....


Mocht je er echt niet uitkomen, ik kan met kenteken wel op infotech de bezettingen van de upc opzoeken op renaultnet.

Megane_Seb

Dank alvast voor je reactie!
Fittings zijn 2-tal weken alreeds vervangen wegens dat deze idd al helemaal gecorrodeerd waren. Ik check het vanavond nogmaals en hou je op de hoogte!

mark29

Kijk eens goed in die stekkers, meestal heb ik ze in de werkplaats dat de fittingen gecorrodeerd zijn, maar ook de stekkers.

Megane_Seb

2-tal weken geleden heb ik de hele nummerplaatverlichting vernieuwd wegens dat deze helemaal gecorrodeerd was binnenin. Heb bij deze wel niet de bedrading vervangen. ( Heb het er gewoon aan gesoldeerd )
Hoop dus niet dat het probleem bij de bedrading ligt.
Wegens dat het achterlicht en het voorlicht kant rechts ook niet meer werkt vermoed ik dus dat het probleem bij de zekering ligt.
Heb die van 7,5 zeker tegengekomen en nagekeken maar zag daar het probleem niet. Zal in de loop van deze week nogmaals nakijken. Hopelijk dat ik het bij deze wel vindt. Vanavond alvast achter een paar zekeringen.

Marc H.

De fitting van het RA-licht op de achterklep is bij mij verrot. Ik lees hier dat dit vaker voorkomt, iemand een idee wat zo'n fitting kost?

Megane_Seb

Heb gisteren nogmaals de motorkap open gemaakt en achter een defecte zekering gezocht van 7.5, maar zonder succes! Heb er 2 kunnen opmerken, maar deze waren allebei in orde.
Zie volgende foto's:




Op foto 3 zag ik nog een klein kastje achter de batterij.. Is het mogelijk dat deze zich daar bevinden?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg

mark29

Nee alleen in die eerste foto, in de meganes, scenics, kangoo was het steeds 7,5 ampere, heb je ze er allemaal een voor een eruitgehaald?
Kan haast niet anders. Misschien dat het nu 10 ampere is, dan heb ik abuis...
ik zie ook dat er wat draden bij geknoopt zijn, waar zijn deze van?
Pas op dat deze kast niet vol water loopt!

Megane_Seb

Heb alles echt nagekeken, maar zonder één slachtoffer gevonden te hebben.
Garage deze ochtend gebeld en deze wisten mij te vertellen dat deze zekering zich ONDER de batterij bevindt.
Zal bij deze de batterij er morgen eens uithalen uit de hoop dat ik daar meer succes heb!

mark29

Vandaag had ik een renault modus, ook geklapte zekering, bij de upc was een 10 ampere. Dus het is niet altijd 7,5 ampere.

Onder jouw accu zitten geen zekeringen, bedoel je voor je accu?Of naast de accu?

Megane_Seb

#13
de garagist van gisteren zei, batterij er volledig uithalen en onderaan kom je nog zekeringen tegen..
ik vond het iets of wat raar.. maar na wat opzoekingen op een frans forum heb ik inderdaad nogmaals de bevestiging gekregen dat de zekering zich NAAST de batterij bevindt.. en de upc krijg ik eruit zonder de batterij los te koppelen..

mogelijk is het idd wel een zekering van 10.. Vanavond nogmaals alles openhalen en duimen dat ik het nu eindelijk vind.. Wordt stilletjes aan gek!

Megane_Seb

EINDELIJK! :)
Plannentje gevonden op internet. Daaruit bleek dat het de eerste zekering zou zijn van 10! en jawel, vervangen en alles weer top in orde! :)
Mark29 alvast dank voor je goede info en tijd!

mvg

sebastien

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev