Advertenties


Mistlampen vervangen bij GT-line

Gestart door pstrooij, 24 oktober 2012, 11:32:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pstrooij

Hallo,

Ik ben sinds een paar weken in het gelukkige bezit van een Megane III Estate GT-line. Nu zou ik graag willen weten of er al iemand is die de standaard mistlampen aan de voorzijde heeft vervangen voor meer blauw getint licht. Aangezien er bi-xenon koplampen en blauwe led verlichting op de voorzijde van de auto zit, vind ik de gelige ouderwetse mistlampen misstaan. Ik zou deze ook graag in een blauwe kleur willen.

Heeft iemand dit al gedaan en zo ja, wat voor lampen zitten er nu in en heb je foto's?

Thanks.
Megane Estate GT-line 2012 1.5dci Blue Malté full options

BadEend

Je zou de lampjes kunnen vervangen door led lampjes.

Roadkill (Michiel)

http://www.astuning.nl/Webwinkel-Product-10251686/1-Paar-H11-HPC--LED.html

Deze heb ik op mijn verlanglijstje staan (letterlijk dus gevraagd voor Sinterklaas ;) ) Geven echt een bak licht
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

CarVision

vandaag de H11 Ledlamjes binnengekomen..
Maar deze gaan niet branden..
het zal vast wel weer iets met canbus te maken hebben...
Wat zo raar is, ledlampen gaan helemaal niet branden, dus een canbus resistor heeft ook geen zin..

Morgen weer even naar kijken...
Ik laat jullie wel weten hoe het gaat..

Felix

#4
Ff polen omdraaien en kijken of het dan wel werkt :)

CarVision

h11 connectors kunnen toch maar op 1 manier erop??
Ik heb het niet zo goed gezien...(op een beunhaas manier voor mijn huis op de stoep) :P
Bij stadslichten waar je de lampje om kan draaien zou het moeten werken...


Felix

Klopt, dus dat kost je iets meer moeite :P
Je kan ze ook nog ff van te voren testen natuurlijk. Ff 12 volt aanhangen en kijken of ze het doen. Als je geen transformator hebt kan je eventueel een oude pc voeding gebruiken. Dan moet je ff het groene draadjes met een zwart draadje (ground) verbinden. Dan schakelt hij in en geeft hij 12 volt af met een behoorlijke stroom. Dus een gewone H11 lamp kan je er ook op testen Y

Als de polariteit verkeerd is kan je de pinnen uit de H11 stekker halen door de klipjes die op de pinnen zitten naar binnen te drukken met twee rechtgebogen nietjes. Kost je ff wat priegelwerkt. En is zeker niet uitvoerbaar bij slecht licht  ;)
Ik heb het nooit zelf gedaan bij een H11 stekker, dus het kan zijn dat het net iets anders is dat ik nu beschrijft. Dus pin (haha) mij er niet op vast.

Tedo

H11 kan inderdaad maar op een manier. Kan zijn dat je geen canbus versie hebt gekocht.

Ik heb deze in mijn mistlampen zitten (weliswaar in een Megane II). Misschien ook een optie?

CarVision

Plus en minpolen zaten verkeerd om, deze heb ik omgrdraaid en mijn H11 ledlampen gingen branden..
Meten is idd weten..

Ik zal kijken of ik een foto kan plaatsen...

Felix

Mooi, was het moeilijk?
Ik ben ook erg benieuwd naar de lichtopbrengst. Een goede vergelijking met halogeen is zeer welkom van mijn kant Y

Tedo

Zijn het powerled H11's of gewone led's? Die laatste heb ik in de sedan, en dat valt een beetje tegen (ze kunnen net door voor DRL).

bloky

ik wil graag weten hoe je ze hebt vervangen? how to uitleg ofzo? wil de mijne graag ook vervangen daarmee :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev