Advertenties


Renault megane II 1.9 DCI motor met 6 BAK!

Gestart door Zakaria, 14 augustus 2007, 22:25:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zakaria

Wie heeft hier ervaring mee, zijn zulke autos goed? Qua elektronica en de motor + de turbo.
En klopt het dat de Megane II 1.9DCI problemen heeft met de turbo van productie voor juni 2003. Want ik heb namelijk een gezien van bouwjaar maart 2003 met 113000 op de teller. Als het zo is dan koop ik niet die model, want als ik z'n een bezit zal ik er elke zomer mee naar Spanje gaan en zal ook aardig wat bergen gaan klimmen.


En is het zo dat alle 1.9 DCI modellen, standaard elektrisch inklapbare buitenspiegels hebben? En automatisch dimmende binnen spiegel.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Problemen met de megane 1.9dci valt wel mee de laguna2 van 2001en 2002 wel.

Spiegels automatisch inklappen is niet standaard en een dimmende binnenspiegel ook niet.

Verder wel een gunstige kmstand.

Laat anders een neutrale garage de auto even een aankoopkeuring laten doen dan weet je gelijk wat er eventueel mis mee is.
Tip: deze auto's hebben bij 120000km een grote beurt en een distributie riem nodig en daarbij komt ook vaak een waterpomp als dit alles niet is gedaan moet er wel wat van de prijs af want dit gaat gauw bij de dealer over de 1000euro heen.

rob84

de laguna type 2 wil wel de intercooler wel eens stuk hebben en bij niet tijdig vervangen gaat dan ook de turbo.

en de achteras rubbers gaan ook allemaal kapot bij ongeveer 150000 km zijn ze vaak aan vervanging toe

Zakaria

Okej dankje wel voor de antwoord heren!

Nog een vraagje; dus die optie van elektrisch inklapbare buitenspiegels en automatisch dimmende binnen spiegel zitten niet standaard

En bij de uitvoering Dynamic(megane)??
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Paul B.

No'pe is niet standaard, zit op de luxe uitvoeringen.
Je hebt de verschillen uitvoeringen zoals privilege en dynamique.
Maar dan heb je nog de keuze uit standaard,comfort of luxe.
In dit geval is het dus waarschijnlijk een Dynamique Luxe (deze heeft
bijv. ook een climatecontrole ipv een handbediende airco)

Jacob

Kleine toevoeging op post van Paul, privilege is te herkennen aan het lichte (creme kleurig) interieur en de dynamique aan het donkere interieur. Verder gaan de vervolgstappen (standaard, comfort, luxe) gelijk op  qua hoeveelheid en type accessoires ongeacht gekozen uitvoering.

Weet alleen wel dat de laatste jaren de dynamique luxe (deels zwart leren bekleding) best moeilijk leverbaar was.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev