Advertenties


Inrijden Megane 2 1.5 DCI 105 PK ??????????

Gestart door pascal scholtz, 5 juli 2007, 21:08:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pascal scholtz

Hallo allemaal,

Vanaf 31 augustus word ik de nieuwe eigenaar van een evenzo nieuwe
Renault Megane grand tour 1.5 dci 105 pk

Mijn grote vraag is:

Hoe mijn nieuwe auto het beste ingereden kan worden.
De ene zegt dit en de ander zegt dat.

HELP

Huite

Hoi Pascal,

Gewoon inrijden zoals iedere nieuwe verbrandingsmotor!
In het begin waken voor de te veel druk op de zuigers,
Toerental is niet zo van belang maar zwaar belasten is minder goed voor de levensduur en het olieverbruik.
Altijd, ook na de inrijdperiode, de auto rustig en goed warm rijden alvorens gas (diesel!) te geven.

Wij hebben er inmiddels zo'n 150000 kms opzitten met twee 1,5-jes met 105 pk.
Super motor voor in Nederland. Stil en erg zuinig.
Ik rijd (met een "boxje") tussen de 4,3 en 4,5 ltr per 100 km.
En geloof me, ik ben één van de snellere verkeerdeelnemers!

Ciao, Huite --

Greencabrio

Ook ik ben weer aan het inrijden sinds mijn koppakking eruit is. Mijn advies rustig aan doen! de motor lekker op temperatuur laten komen en gewoon de motor eerst even goed laten inslijten. Toerental is niet heel schokkend om op te letten. maar voorlopig niet het gaspedaal helemaal indrukken en dan komt het helemaal goed(PS ik heb geen megane).

TrickeY

Citaat van: MichaelZzZ op  6 juli 2007, 10:12:17
Ook ik ben weer aan het inrijden sinds mijn koppakking eruit is.

ik zou hem er wel weer tussen doen  :D :D :D

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Marc Brouwer

Pascal....

In het boekje bij de auto staat ook iets over het inrijden van de Mégane.

De eerste 1500 km niet boven de 2500 rpm uit laten komen. Pas bij 6000 km de beschikking over het volle vermogen van de motor. En uiteraard niet onbelangrijk, de motor eerst op bedrijfstemperatuur laten komen.

Ik ben nu ook een Mégane 1.5 dci 105pk aan het inrijden, maar het valt niet mee om niet boven de 2500 rpm te komen. Vanaf 2000 rpm trekt de auto erg snel op.  8)7
"We Shall Not Be Moved"

Huite

Citaat van: Marc Brouwer op 15 juli 2007, 09:58:27Ik ben nu ook een Mégane 1.5 dci 105pk aan het inrijden, maar het valt niet mee om niet boven de 2500 rpm te komen. Vanaf 2000 rpm trekt de auto erg snel op.  8)7

Dan ga je voorbij aan de essentie van bovenstaande reacties. Die geven aan dat het toerental niet zo absoluut genomen hoeft te worden maar dat het niet te diep intrappen van het gaspedaal minstens zo belangrijk is. :neen:

Mocht je na het inrijden nóg meer trekkracht willen ervaren en ook het verbruik in positieve zin willen beinvloeden dan heb ik nog een tuning box in de aanbieding. Daar we nu nog maar één 1,5 dCi hebben heb ik die n.l. over.
Is er een van Chip Tuning Austria dus goed: http://www.chip-tuning.at/

Ciao, Huite --

Marc Brouwer

Ik merk dat ik het gaspedaal al iets verder intrap om toch fatsoenlijk weg te kunnen komen bij een stoplicht. Onder 2500 rpm is er bijna geen trektracht en komt de auto maar niet eens van zijn plaats.

Ofwel de auto wordt voorzichtig belast maar ook niet te voorzichtig. Het is en blijft namelijk een diesel die best wel wat prestaties moet kunnen leveren.  Y
"We Shall Not Be Moved"

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev