Advertenties


hard uitlaatgeluid

Gestart door ids, 1 november 2004, 17:14:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ids

Sinds afgelopen vrijdag hangt er bij onder mn auto ook een dubbele uitlaat en dat dingetje creeerd echt een geweldig geluid alleen als ik op de snelweg rij dan wil het nog wel eens irritant klinken. Nu heb ik bij Frank geinformeerd wat je hieraan kan doen. Volgens hem kun je in een dubbele uitlaat geen dbkiller plaatsen maar je kunt wel een middendemper plaatsten (225 euro) Nu vroeg ik me af omdat volgens mij wel meer leden hier dat "probleem" hadden/hebben of zo'n demper dat nou oplost? kortom is het het waard?  Heb zelf een cabrio dus denk dat de klanken in de auto harder zijn dan bij een coupe maat dat kan ik ook mis hebben:)


Michel Cijs

bij een cabrio is het juist minder bij constante snelheden

maar ligt denk ik aan het type uitlaatsysteem, je kan meestal in een dubbele namelijk wel een db killer zetten, maar pers. ben ik ook meer voorstander van een middendemper er tussen; zo behoudt het uitlaatsysteem een natuurlijke flow en wordt het geluid wat minder hard

ids

Dankjewel michel,

Denk dat ik ook gewoon voor een middendemper ga dan. Klopt het dat je van een middendemper dan ook minder vermogen krijgt? Dat zal wel omdat je weer een "drempel" voor de uitgaande lucht creeerd. En ik kan nu ook nog niet veel merken van enige vermogenswinst (kan aan mij liggen:) ) Moet hij toevallig nog ingereden worden oid?

Ferdi

een optie is ook je muziek hard zetten...
het is idd bij constante snelheden minder lawaai.
het merk wat er bij jouw ook ondergemaakt is, is laser waar helaas geen DB killer in kan idd.
het beste voor jouw zou dan een middendemper zijn,dat is het zeker waard!
PS. mijn laatste meting met kat was 96,8 DB

ids

en 92 is de toegestande waarde toch ;)

Michel Cijs

Citaat van: ids op  1 november 2004, 17:36:08
Dankjewel michel,

Denk dat ik ook gewoon voor een middendemper ga dan. Klopt het dat je van een middendemper dan ook minder vermogen krijgt? Dat zal wel omdat je weer een "drempel" voor de uitgaande lucht creeerd. En ik kan nu ook nog niet veel merken van enige vermogenswinst (kan aan mij liggen:) ) Moet hij toevallig nog ingereden worden oid?

dat is zo'n klein verschil dat merk je idd niet, de auto rijdt wat soepeler met een andere uitlaat dat is alles

Looks en sound daar ga je voor

wil je vermogenswinst dan doet een knap spruitstuk meer dan de rest vd volledige uitlaatlijn

Ferdi

Citaat van: ids op  1 november 2004, 17:56:10
en 92 is de toegestande waarde toch ;)

de ene zegt dat er een maximium voor is de andere niet. er zijn iig geen regels voor de APK die kijken alleen maar naar de gasdichtheid van de uitlaat.
ik heb idee dat je dat zelf in de hebt, dus niet s'morgens om 5 uur een keer lekker gassen in de straat dan krijg je geheid problemen met de politie... dus je hebt het in feite zelf in de hand...? :D of in je rechtervoet ;D

Tuned

dacht dat 97 dB is toegestaan meer nie

Niels Nederlof

aangezien ik er laatst voor ben aangehouden heb ik het helemaal nagezocht. Je mag 2 db meer hebben dan is vastgesteld bij de typegoedkeuring van je auto. Dit is dus bij ieder motortype anders...
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

ids

Niels meteen even een vraagje aan jou. Heb je nou met je kap open meer of minder "last" van het geluid dan met kap dicht. Zit er zelf enorm aan te denken om gewoon een middendemper te laten monteren door frank. Persoonlijk gaat het me ook meer om het optische en volgens Frank blijft er dan evengoed nog wel een lekker geluidje uit je pijp komen alleen wat minder hard

Niels Nederlof

het maakt bij mij niet zoveel verschil of ik met de kap open of dicht rij, en ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik het geluid niet storend vind, zelfs niet toen ik alleen een einddemper gemonteerd had (ook geen kat dus). Maar als ik het verhaal zo hoor lijkt me een middendemper een mooie oplossing voor jou.
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev