Advertenties


Velgen 16 of 17 inch?

Gestart door Wouter, 29 september 2004, 08:29:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wouter

Hee,

ben nieuw hier op forum. Wel al een tijdje lid van club. Hoop dat ik topic goed plaats. Maare... heb een 2.0 16v uit 98 en rijd nog steeds rond op standaard 16 inch...helaas zat portemonee ff niet mee! Weet alleen nog niet of ik voor 16 of 17inch ga. Hij is nl. al verlaagd (3cm) en comfort is er dus niet veel meer. Dit is niet erg want qua sportief rijgedrag krijg je er een hoop voor terug. Vraag me alleen af of ik er nog  ver op achteruit ga als ik naar 17inch ga. Dit laatste staat natuurlijk wel weer vetter!

Graag reacties van mensen met deze ervaring!

Gr. Wouter
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Michel Cijs

je gaat er niet veel op achteruit qua comfort en qua geld is 17 niet veel duurder aangezien de bandenmaat voor 16 inch ook vrij prijzig zijn......

dus 17 inch is wel een aanrader ;)

Timski

Heb zelf ook 17" en staat mooier dan 16", is mijn mening. Vooral i.c.m. verlaging vullen de wielkasten zich prachtig. Succes! :D

Moontje

Onder mijn vorige coup? (2.0 uit '98) had ik 16"... Was een brede velg, auto was voor 35mm verlaagd, achter een 20mm ongeveer... Zie foto:




Onder mijn huidige coup? (2.0 16V IDE Privil?ge uit 2001) heb ik 17"... Auto is niet verlaagd, maar lag standaard al wat lager dan de gemiddelde naar mijn gevoel...  Zie eveneens foto:


Tuned

denk dat als je 16 neem dat je er naderhand spijt van kan krijgen, ik heb ook voor 17 gekozen en bevalt prima :D

ppveenstra

Zou ook altijd kiezen voor 17 inch als ik jouw was!! :D

RikRace

-RENAULT-SPORT-

Wouter

#7
Bedankt voor alle reacties! Komt de volgende vraag gelijk: Spoorverbreders!? Vooral achter nodig volgens mij. Alleen heb ik gehoord dat dit negatieve reacties op de rijeigenschappen kan hebben. En dat je de wielkasten moet omrollen e.d. Klinkt allemaal erg ingrijpend! Denk trouwens dat het deze velg gaat worden. Rial Le Mans.?

Lijkt trouwens wel erg op AEZ icon 6 en heb ze zelfs van nog een merk gezien. Zal hier qualiteitsverschil of prijsverschil in zitten of zo?
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Stefan

17 inch nemen, heb ik ook en het rijd net zo als toen ik 16inch had... :D :D\

Maar het staat wel een stuk bruter ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Se-Bas

Ik zou ook zeer zeker 17" doen.
Ikzelf heb 16" onder m'n auto (kon ze heel goedkoop van iemand overnemen...dus de aanschaf ag toen heel laag voor mij)
. Het staat wel bruut enzo, echter, nu is mijn auto toe aan nieuwe banden en nu betaal ik letterlijk de prijs voor het nemen van 16" banden.
Die zijn namelijk redelijk duur in aanschaf...

Broekie

Ik zit ook te denken om nieuwe velgen onder de megane te monteren.

en ik heb mijn oog laten vallen op deze:



ik heb nu 18" velgen, maar ik ben van plan nu 17" te nemen.

ook zit ik te denken om 5 velgen te nemen, zoals enkele andere ook al hebben, het kost me niet echt veel meer omdat ik dan een leuke korting krijg.
doen of niet doen die 5e velg???
en wat vinden jullie van de MB italie 001???

Remko LvB

Ik vind het zo op het eerste gezicht een nette velg, welke denk ik zeker heel knap zal staan onder je coup?.

Grtz. Remko

Michel Cijs

toch zou ik ipv een 5e wiel gewoon 4x 18 inch pakken, zoveel coupe's hebben dat niet en vind dat juist bij de door jouw genomen bumperset wel het beste staan....

tis zo op plaatje ook wel een fraaie velg

Broekie

tjah dat is nu net waarover ik twijfel...

mar 18" is niet zo geweldig om eronder te hebben.
ik merk toch wel dat het minder fijn rijd.

ik zelf had ook nooit voor 18" gekozen, maar ze lagen er al onder. ;D

Wouter

Hehe!

eindelijk heb ik ze! De AEZ icon6 in 17". 17" was idd de beste keus want het staat echt supervet!!!!!!! En ik merk  ook eigenlijk geen verschil in het rijden met de oude 16"! Foto volgd nog wel een X

iedereen bedankt vvoor de reacties en tot later.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev