Advertenties


tips gevraagt bij inbouwen ice renault megane coupé

Gestart door tommy22, 18 maart 2007, 13:39:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tommy22

hoi ik heb een renault megane coupé phase 1 '96  nu heb ik een heel pakket van fusion gehaald

ik wil dit graag mooi in me kofferbak inbouwen de sub en de versteker wil ik in de kofferbak mooi wegwerken maar dan zo zodat ik nog wel bij me reserver wiel kan.

wat zijn mijn opties en hoe doen jullie dat altijd want ik zie dan hele mooie kofferbakken enz helemaal alles weggewerkt mijn vraag is dan ook houden jullie de achterbak erin ja of nee

mocht ik te weinig info hebben gelevevert over mijn probleem hoor ik het graag.

hoop dat jullie me een beetje kunnen want wil niet gewoon alles op een plankje schroeven en in de kofferbak doen... wil het mooi weg werken.

hoop dat jullie kunnen helpen.

b.v.d  tom

Reinier Goorden

Zo heb ik het gedaan. Kan nog bij m'n reservewiel en ik kan nog een lampje wisselen mocht er 1 stuk zijn.

eliatuning

ik zou ook wel mijn reserveband willen behoude, alle maken dat ik er altijd aan kom, maar dat gaat niet gaan denk ik, met twee woofers erin
dan ga ik te weinig plaats  hebben

mooie installatie trouwens
rather low and slow than high and fast

tommy22

ke dat is wel gaaf gemaakt en dat is gewoon allemaal mdf plaat?? en dan bekleed of moet ik ander materiaal gebruiken?

eliatuning

normaal gezien gebruik je MDF bij het maken van je kist. liefst 18mm dik
mij hebben ze gezegd dat ik, bij het maken van de kist, de binnenkant moet afsluiten met ook silicoon. dit spuiten waar de kanten bij elkaar komen.

de bekleding kan jij zelf kiezen
rather low and slow than high and fast

berry_p

#5
zie hier de inbouw die ik destijds in mijn megane had.
ik kon het gedeelte waar de versterker inzat optillen, en zo kon ik bij het reservewiel komen.

http://frontpage.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=1284






Marc Brouwer

We hebben ook een mooie FAQ waar onze leden veel aandacht aan hebben besteed.

Hierbij de link

http://www.meganeclub.nl/tundes2/faqice.html
"We Shall Not Be Moved"

tommy22

ik ga dat met die 2 schuine wanden doen alleen voor de vloer plaan gebruiken jullie dan gewoon de orginele vloer plaat die er standaart al in ligt?

en hoe kan ik het beste de maten nemen om die schuine wanden te maken?? of heeft iemand die maten toevallig nog liggen??

groeten tommy

tommy22

en moet me sub ook perse in een kist zitten want er zit al een kist bij maar als ik die in de schuine hoek zet past het niet.. het is geen gepoorte kist dus in principe kan ik me sub gewoon in een ander kist zetten toch ?

Erix

Tommy, ga jezelf eerst eens wat meer inlezen over audio.

Je hebt net een mooie set van Fusion gekocht. Biedt deze set dan ook de aandacht die het verdiend en schroef niet klakkeloos zomaar een paar planken hout tegen elkaar! Anders had je net zo goed wat C*nr*d wapperspul kunnen kopen.

Onthoudt dat een subwoofer is nooit beter dan de kwaliteit van zijn behuizing. Een subwoofer van 1.000€ in een vern*kte behuizing zal niet kunnen opspelen tegen een woofer van 100€ in een goede behuizing!
ZX-Audio · the finest audio products around

tommy22

oke ik zal dat in 8 nemen en mezelf wat meer informeren over de gang van zaken!

ben vaak zelf te enthousiast en wil dan alles tegelijk :P


xforce

eerst beginnen met tekenen hoe je het wilt...
uitrekenen hoeveel liter inhoud je kisten moeten hebben...
het materiaal kiezen....
bekabeling uittekenen...

als je daarmee begint dan zien we je daarna weer terug voor de plaatsing.
Zelf ben ik nog erg trots op m;n creatie :D

ik kan alleen niet meer bij het reservewiel zonder hakbijl (A)


berry_p

Citaat van: xforce op 19 maart 2007, 17:09:36
ik kan alleen niet meer bij het reservewiel zonder hakbijl

als je het wiel er dan maar uitgelaten hebt, scheeld weer wat gewicht en kan je hem er thuis altijd nog op leggen mocht dat nodig zijn.

xforce

uhmm, moeten we het daarover hebben :-(

dat was inderdaad de bedoeling...
alleen bij het passen van de opstelling, om te testen of het goed zou zitten,
zat alles als gegoten en perfect in elkaar, en heb ik het maar meteen vastgezet, onder het motto, yes het past meteen.
en ja de volgende dag dacht ik, oups, ik ben iets vergeten :D
maarja mocht ik echt in nood zitten, dan moet ik de boel open breken :(

gelukkig maak ik niet zoveel kilometers.

tommy22

even voor de update heb me mal al gedeeltelijk staan de liters zijn berekent voor me sub en ga morgen weer verder over 3-5 weken zal het geheel klaar zijn en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van de vorderingen met foto's ect!

groeten tommy

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev