Advertenties


storing op mijn boxen ( motorgeluid)

Gestart door coupe-monte-carlo, 16 november 2004, 16:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gast Apeldoorn

Denk dat ik ook een massa probleem heb ?

Vraag:

Hoe krijg ik de massa van de head-unit op het centrale massapunt?
Is dit gewoon de massa kabel v/d isostekker losknippen, verlengen en op het centrale punt zetten?
Wordt helemaal naar van mijn minder prettige head-unit...!  >:(

Tony

Je kunt die gewoon doortrekken naar de - pool van de accu.

Nielske

#17
Hey allemaal,
ik heb vandaag ook wat aan mn audio gedaan. Jensen NDX 16.2C composet voorin. Jensen NDX 13G set achterin. Hertz ES300 woofer en dat alles aangesloten op een JBL GTO755.6. Nou had ik een originele radio/casette van reanault/philips. Daar heb ik via dit forum een wisselaar bij gezocht en aangesloten. Om ook de stuurbediening en display te kunnen blijven gebruiken heb ik dus een high input versterker genomen en de speaker kabels naar de versterker geleid en vanaf de versterker naar de boxen (ja wat anders). Ik heb alle bedradingen vervangen door nieuwe dikke speakerkabels. Netjes volgens het FAQ forum.

Aan t eind van de middag had ik alles aan de praat en t ging als een tierelier. Alleen zat er al een kleine ruis op de speaker terwijl t volume dicht zat. Is dat normaal?

Maar was t daar maar bij gebleven. Toen ik de motor starte kwam na een paar seconde t motorgeluid over de speakers zetten. Vandaar dat ik t forum af ben gaan speuren naar een oplossing.

In dit onderwerp leek t erop dat dat zou gaan lukken, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Want er word gesproken over diverse oorzaken en oplossingen. Kan iemand mij met zekerheid zeggen wat t probleem is en hoe ik dit op kan lossen?

En als laatste vraag: Wat hebben jullie als massapunt genomen?

Alvast bedankt,
Groeten Niels

Timo Zuiderduin

Licht je audiokabel tegen de voedingskabel aan??
zo ja,.. gelijk veranderen.

audiokabel via de ene kant, voedingskabel via de andere kant.

Nielske

Ja ik hoop dat dat t probleem is. Dat is nog lekker eenvoudig op te lossen. Dat ga ik zo nog even nalopen, maar daar heb ik al wel op gelet. Nu ligt alles door t midden, onder de pook en handrem door. Wel gescheiden, maar misschien is t niet genoeg. Dus ik ga de voeding maar via de zijkant van de auto (langs de dorpels) leggen. Dan weet ik zeker dat t daar niet aan ligt he. Dank je wel voor je tip.? :D

erik161

Lees dit topic maar eens door, dan kom je er precies achter waar je storing vandaan komt.
Het probleem ligt bij iedereen net wat anders. De meest voorkomende oorzaken zijn slechte massa of RCA's vlakbij dikke voedingskabel, maar het kan best wel wat anders zijn bij jou.

http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=33687

Nielske

Dat is een erg nuttige site. Dank je wel Erik goeie tip :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev