Advertenties


storing op mijn boxen ( motorgeluid)

Gestart door coupe-monte-carlo, 16 november 2004, 16:54:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

coupe-monte-carlo

heb afgelopen weekend effe een paar andere achterboxen gemonteerd en een leuke baspijp, i.c.m een versterker
maar nu hoor ik het motorgeluid over de boxen.
komt dit  nou gewoon omdat mijn min kabel aan het shassie ( of hoe je het ook maar schrijft) zit, in plaats van rechtstreeks naar de accu...

???

ThE-BaKeR

Leuk!  ;D

Had ik ook bij mijn vorige auto, Peugeot 205. Heb helaas geen oplossing voor je. De anderen vast wel!  :D

tijn1979

stop er een ontstorings filter tussen ?op de tulip kabels ongeveer ?15,-

Erik van der Velde

- Probeer je massa te verbeteren. Kortom, even opschuren zodat de lak weg is en beter contact maakt. Wil vaak wel helpen.
- Wat je ook kan proberen is de massa van je radio aansluiten op de centrale massa achterin, bij mijn vorige radio loste dit dat probleem op. Bij mijn huidige maakte het geen verschil uit.
- En anders wat martijn zegt, een onstoringsfilter.

berry_p

en zorgen dat de 12v kabel geschijden ligt van de signaal kabels.
hierdoor krijg je vaak ruis.

Tuned

denk dat de oplossing van berry een goede is ik heb last van als ik de neon bij de voeten aanzet dat je dat heel zacht over de boxen hoort, denk dat ze tedicht bij elkaar zitten, volgens mij kan je het ook voorkomen door er een mantel (silicone slang) om heen te doen

tijn1979

Dat van de ruis op de speakers in combinatie met een versterker betekend dat er een aard lus is die lus kan je onderbreken door een onstorings filter dat is een soort mini trafo dus twee spoelen gescheiden van elkaar  dus dan is de lus onderbroken.
De storing die je krijgt met neon dat is een hoog frequente storing omdat er een hoogspanning word opgewekt om de lamp te doen branden ongeveer 10.000 volt.  Deze storing kan je oplossen door goede dubbel gewikkelde tullip kabels te leggen en zover mogelijk van de neon buis te houden. de storing van de neon kan dan niet bij de kabels komen   de storing van neon kan je vergelijken met fm frequenties en de tulip kabels fungeert dan als antenne die de signalen ontvangen  de versterker versterkt die storing en komt dan irritant door de speakers heen  de woofer heeft dus ook minder dure tulip nodig omdat die alleen lage tonen door geeft. de compo set die mid en hi door geven zijn wel gevoelig voor storing.

coupe-monte-carlo

ik heb mijn + kabel aan de rechterkant gelegd
en de tulp kabels aan de linkerkant, juist om deze storing te voorkomen, mja
alsnog dus :(

ik ga dit weekend eens effe wat knutselen en kijken of ik er uit kom  ;)

Migila

Ik zou beginnen met de min kabel. Dit heeft bij mij geholpen en dar hoor ik meer mensen over.

Als je de 2 uiteinden nog niet hebt vast gesoldeerd aan de aansluitpuntjes (bedoel dus het "oogje" aan de kabel, niet de kabel aan je versterker solderen :D) zou ik dat eerst doen.
Als de "oogjes" die je eraan geknepen hebt koper gekleurd zijn kun je deze ook nog beetje opschuren, zodat ze ruw zijn.
Ditzelfde geld met de auto.. die kun je ook beetje ruw maken zodat het beter contact maakt...


Groeten Michiel

denvansanten

Het probleem zit em bijne zeker in de min...
Probeer anders een lekkere dikke kabel direct naar je min, of anders wat iemand hiervoor al zei.. ff je frame goed schuren..
als hij geen goeie massa kan pakken wil hij die nog wel is over je tullip kabel gaan zoeken :-\ dat wordt em niet want dat gaat je radio kapot..

suc6

Ronald

probeer eens de massa op de accu te zetten dus niet op het chasie van de auto of ga naar de electrozaak daar hebben ze onstoringringen die worden ook gebruikt in sommige computerkabels ..sterkte.

Skywalker1978

massa massa en nog eens massa.....je hebt een "groundloop" in je systeem....je kan een filter proberen
maar de massa is het belangrijkste...


Meganez

Een condensator voor je versterker kan ook helpen

Edgar

Idd massa verbeteren, een extra min van je accupool naar je chassis trekken en de min van je versterker gewoon 2 a 3 keer zo dik doen. Koop nooit een kabelsetje om alles aan te sluiten 9 van de 10 keer zijn de plus en de min gewoon te dun en alleen leuk voor kleine versterkers. Ga dus naar de dichtstbijzijnde audiozaak en vraag om de dikste min die ze hebben en houdt deze kort mogelijk lange draden liggen alleen maar in de weg en zijn gevoeliger voor storingen. Als je het dan nog hebt dan zou ik inderdaad aan een filter gaan denken, maar probeer eerst maar eens dit dan denk ik dat het wel weg is.

Groeten Edgar

Tony

Hoi,

Dat 'zoemende' geluid dat meegaat met je toerental, wordt veroorzaakt door je dynamo.
Je kunt hiervoor een condensator op je dynamo monteren om dit tegen te gaan.
Zorg verder voor een rechtstreeks gezekerde verbinding met de + van je Accu, al of niet met een ontstoorspoel.
Soms heeft de dynamo te oude/ingesleten koolbortels, in dat geval moet je die ook maar beter vervangen en de collectors even goed opschuren met polijstpapier.

Een aardlus veroorzaakt een constante brom.
Een slechte massa meestal veel gekraak soms in combinatie met een brom.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev