Advertenties


Nieuwe cd speler, maar wat...

Gestart door Koolaid, 25 november 2005, 03:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koolaid

Ik heb nu een Sony 2200. Redelijk simpel ding, gewoon 4x50 met mp3.. maar .. Ik wil wat anders.. Iets wat beter geluid geeft. Maar waarop moet ik nu letten? Deze koste destijds iets van 100,-. Ik ben nu bereid om er 200-300 voor uit te geven, maar enkel als ik er dan ook wel wat op voor uit ga. Een versterker krijg ik volgende maand van een vriend van me zodat de speakers in de hoedenplank eindelijk volledig bennut kunnen worden. Heeft er iemand een idee welke auto radio er voor deze prijs een verbetering zal geven? Ik heb zelf ook even naar de pioneer  DEH-P77MP zitten kijken. Puur om de looks vind ik deze erg okay, maar geen idee of hij dat ook daadwerkelijk is.

Timo Zuiderduin

Ik heb ook Pioneer en ben heel erg tevreden over de kwaliteit!

Greencabrio

kijk eens op www.rondevries.nl? Ik heb hier heel mijn audio vandaan. En kan niks anders zeggen dan heel tevreden!

peterachterop

ik heb zelfs sinds kort een sony x-plod mex r1.
dit is een unit die ook dvd afspeeld.
ben er heel tevreden over geluid komt heel goed eruit en vaalt neel goed af te stellen.

Kenny Mattheus

Ik heb nu mijn 2de pioneer radio en ben hier toch tevreden over.
Zie bij het kopen wel dat je rekening houd met hoeveel versterkers je er wilt op aansluiten...
Zie ook dat de versterkeruitgangen zo een hoog mogelijke voltage hebben aangezien je geluid hierdoor op de versterker alleen maar zuiverder kan worden.
Bij de 'betere' modellen is dit tegenwoordig wel allemaal ok, maar als je naar een goedkoper model gaat kan je hier wel eens voor verrassingen komen staan  ;)
Persoonlijk zou ik toch ook voor iets gaan met 1 apart subwooferkanaal, dan kan je de woofer altijd bijregelen vanop je headunit  :D
En ook eentje waar je een hpf en lpf in de software hebt, dit kan je dan allemaal nog wat mooier afregelen.

mvg,

Kenny.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Timo Zuiderduin

Ik heb hele slechte ervaringen met Sony's.
cd speler die spontaan niet meer werkt, frontje wat geen contact meer maakt etc. etc.

JVC heb ik ook aantal gehad en daar heb ik nooit echt problemen mee gehad.

Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Pioneer.
Ik heb nu de DEH80MP 4x60 watt, mossfet en aparte sub-uitgangen. Mp3 en de hele reut werkt allemaal probleemloos en het design is mooi.

Overigens komt (is) er een nieuwe Headunit van Pioneer met Bluetooth heb je dus gelijk handsfree in je wagen! als het goed is kan je deze headunit vanavond zien in De Grote Beurt, daar wordt ie volgens mij in een Fiesta ingebouwd!.

Koolaid

Hmm okay... ;)

Ik heb even die site bezocht... Maar is een burr brown ofzo nou beter dan normaal.. Ga je dat echt horen op speakers van in totaal ? 400,-.

magoed, de volgened vind ik erg okay. Kan iemand mij enkele voordelen en nadelen vertellen want ik begrijp al die technische termen niet  :angel:

Sony CDX-M7850
-----------------------------
MP3 / Atrac3 plus compatible
ID-3 tag weergave
Wisselaar bediening (HDD ready)
Full dot FL display / multicolor
4x 52 Watt S-MOSFET versterker
Zeer hoge kwaliteit Burr Brown D/A converter (24-bit)
Aux input LITE
Drive-S HX technologie
RDS-EON tuner
3x RCA pre-out / 4 Volt uitgangsniveau (Front + Rear + Subwoofer)
EQ7 equalizer (7 bands) met 7 presets
DSO
BBE-MP digital audio optimalisering
Display dimmer (automatisch)
Electronisch klapfront / 4 standen instelbare kijkhoek

Infrarood afstandbediening meegeleverd
Aansluiting voor joystick afstandbediening

?249.00


Pioneer DEH-P77MP
-----------------------------------
Product Beschrijving   
Bij het ontwikkelen van deze headunit is maar op ??n ding gelet: compromisloos kwaliteit. Dit komt vooral tot uiting in de technische specificaties: de unit is uitgerust met de Burr Brown technologie welke bekend staat als de cr?me de la cr?me van de DA Converters. ASL (Auto Sound Leveliser) biedt compensatie voor rijgeluiden (wind, banden en motorlawaai). 3 Hi-Volt Pre-Outs zorgen voor optimale prestaties wanneer er gebruik gemaakt wordt van externe versterkers.

MOSFET 50W x 4 vermogen
RDS Tuner, CD-R(W) / MP3 / WMA compatible
3 x RCA OUT

? 339,-


Overigens kan ik die laatste voor 279,- krijgen... Al mn speakers zijn ook van pioneer dus mn hartje klopt wel iets harder voor pioneer... maar ja... naja, tnx alvast in ieder geval! :D


Broekie

Alpine heeft veruit de beste Headunits... :D

Alleen weet ik niet of deze er in jou prijs klasse zijn. maar dat zou je ff kunnen opzoeken.

Jesse

Kwaliteit van de nieuwe alpine serie is toch wat minder hoorde ik, vooral frontje wat slecht contact maakt.

Zelf wil ik voor de Pioneer DEH-80MP gaan,

Greencabrio

Hai!

Ik zou zelf niet voor de Pioneer 77MP gaan. Deze radio heeft in vergelijking met de andere pioneers minder instelmogelijkheden mbt je woofer en andere geluidsinstellingen. Het is meer een designdingetje. Je kan beter voor de 80MP gaan deze heeft meer instelmogelijkheden en een 6.5V op de eindpoorten. Kost alleen wat meer.

Groet Michael

Timo Zuiderduin

adviesprijs van Pioneer is 499 euro maar volgens mij is ie bij ron de vries 399.



bas1984

ik heb de pioneer deh80mp paar maandjes geleden al voor 350 gekocht  ;) ;D ff de goeie site zoeken he... spaar je je wat centjes  :D

ben over die radio ook heel erg tevreden.....
je hebt nu idd ook die met bleuthoot maar die specs ervan zijn nie zo heel denderend en vind het een beetje een speelgoed ding als ik eerlijk moe zijn... dan zou ik zeker voor de 80mp gaan aangezien de 77mp ook zeker geeen verkeerde radio is!!

en alpine zeker een heel goed merk... maar ook daar heb je een 'budget' reeks bij, als je dan een alpine wil zou ik van die serie zeker afblijven...... een goeie alpine begint toch pas bij een 400-500 euro.....

Koolaid

maar ik vind die ijzer look zooooo mooi..... ;) :D

Hmm, ik ga eens kijken naar die 80 dan . Bluetooth boeit me totaal niet. Ik heb een pda waarmee ik kan navigeren, bellen en de hele rataplan dus dat soort dingetjes hoef ik niet. Gaat mij puur om beter geluid dan ik nu heb.

bas1984

als je nog eens 50 euro wil besparen op die 400 euro hoor ik het wel :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev