Advertenties


Fusion sub + versterker

Gestart door willy wolly, 9 augustus 2009, 12:44:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

willy wolly

Gister heb ik een subwoofer + versterker gezien van Fusion.
http://pan0.fotovista.com/dev/0/0/01029500/l_01029500.jpg

is dit wat of echt niet doen!

Laat het me even weten!

alvast bedankt

Robin

#1
Leuke foto, maar wat moeten wij hiermee?

Fusion klinkt op zich best leuk, maar zonder typenummer of specificatie van deze woofer kunnen wij je moeilijk onze mening geven ;)

Edit:
CiteerGeleverd met originele Fusion kabelset!

Met de EN-AB1120 Bass Reflex Box van Fusion haalt u een waar kwaliteitsgeluid in uw auto! De eenvoudig te installeren en zeer goed presterende EN-AB1120 Bass Reflex Box valt direct op door het zeer moderne design. Deze EN-AB1120 Bass Reflex Box heeft een totaal vermogen van 360W, beschikt over een subwoofer van 30 cm en geeft een diep geluid.

SPECIFICATIES

# 12" (30cm) actieve subwoofer

# 12" gepoorte behuizing

# Mosfet versterker voor optimale prestaties.

# Vermogen: 360W Max ~ 120W rms

# Frequentie bereik: 50Hz tot 500Hz

# Afmetingen: 520 x 375 x 405 mm

http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=8845&hoofdgroep=8&subgroep=123

Ik ga er voor het gemak van uit dat je deze bedoelt.
Leuk ding voor niet te veel geld, MAAR, mijn advies:

Geef iets meer geld uit voor kwaliteitsspul dat zich al bewezen heeft ( RF, JBL, MTX, etc ) dan weet je zeker dat je goed spul hebt.
Als je op zoekt bent naar net dat beetje bass dan kun je de fusion halen, als je een goed klinkende installatie in de auto wil, zou ik deze laten staan  :neen:
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM


willy wolly

Ik wil dat de dreunen etc beter en harder worden.

kan ik dan deze kast kopen?

Robin

Zoals ik al zei kun je deze kast wel kopen voor de aanvulling op je speakers, je zult echt wel merken dat je een woofer achterin hebt liggen ;)

Maar zoals ik ook zei zou ik er iets geld bij doen en goed spul kopen, soms zijn er bij audio zaken mooie combi aanbiedingen voor versterker + sub :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

willy wolly

ik haal hem ook bij een audio zaak.

maar je hoort wel een beter geluid? veel verschil?

heb het nog nooit in me auto gehad, namelijk

Robin

Jah laat ik het zo zeggen: In m'n eerste auto had ik ook niks, en toen kreeg ik gratis een actief woofertje van Marquant (goedkope troep), en ja zelfs dat merkte ik zeker wel ja :)

Het is aan jezelf om de keuze te maken tussen "gewoon dat beetje extra bass" en "kwaliteits-materiaal". Als het jouw puur gaat om net die dreun in je rug bij de bass, dan ja kun je deze kast kopen.

Als je hem toch gaat ophalen bij een audio zaak, laat hun hem dan even spelen voor je, en eventueel ook wat andere, dan kun je het verschil goed horen :) Onthoud wel, zo'n woofer klinkt in de winkel altijd anders als in de auto :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

willy wolly

Oke bedankt voor de info.

zal morgen nog een keer goed na denken:D en luisteren!


willy wolly

Nog even een vraagje,

wat betekend RMS?

Gr,

Robin

RMS is het vermogen dat de woofer of versterker constant kan leveren.
De maximale vermogens hoef je niet naar te kijken, het gaat om RMS (Continu vermogen), hoe hoger dit ligt, hoe harder/zuiverder je woofer/versterker/speakers kunnen :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

willy wolly

ma bijdeze is dat 120 watt rms is dat wat of niet?

gr.

Robin

120W RMS is niet veel, nu schijnt dat bij actieve woofers wel wat meer te zijn in verhouding. Maar toch: Ga het apparaat eens luisteren, en luister ook wat andere en maak dan je keuze ;)

Wij (of ik) kunnen niet weten wat voor jouw genoeg power is, dat weet alleen jij ;)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

freek

eeey

ik heb mijn hele audio van fusion. en ik ik zal nooit weer overstappen olp iets anders. echter is het wel zo dat je dan de powerplant serie moet hebben (zwart) dit is het zwaarste van fusion. de dreunen komen zeker weten wel als je het goed aansluit uiteraard

ik heb 4 ovale 380watt
2 ronde 280watt
woofer 1000watt
en 2 versterkers
reken maar dat het goed knalt
only men of stihl

Marius.

wattage zegt helemaal nix over de kwaliteit...
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

don-ludo

ik heb mijn versterker en composetje van fusion, echt super spul. Heb vanalles van rockford, MTX, JBL, infinity etc gehad maar ben over deze toch het meest tevreden. Heb woofer van Polk audio, de versterker is wel iets te licht hiervoor dus kijk wel dat je een zware haalt dan. En dan idd de powerplant series

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev