Advertenties


Megane 1 phase 2 cabriolet (Dennis Postma)

Gestart door Dennis Postma, 1 december 2012, 17:18:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Postma

Gezien er intussen al wat (kleine) veranderingen hebben plaats gevonden aan mijn cabrio zal ik deze ook maar eens bij gaan houden in een project pagina.

Zoals de meesten al wel weten heb ik in het verleden (2002-2006) al eens een Megane gehad. Dat was een gele Megane 1 phase 1 coupe 1.6e. Deze heb ik in 2006 verkocht (en ook de 106 Rallye van Claudia) om voor een iets meer praktische auto te gaan. De Megane werd toen opgevolgt door een Peugeot 206 GTI. Voor de gene die niet weten hoe deze er uit zag:



Achteraf wel eens spijt gehad dat ik 'm weg gedaan had maar op dat moment was het het beste.
Toch bleef ik een liefhebber van de Megane's door de mooie lijnen maar ook door het plezier wat ik er aan gehad heb. Daarom had ik mezelf voorgenomen dat wanneer er ooit eens een 2e auto nodig zou zijn dit een Megane coupe of nog liever een cabrio zou zijn. Met een verhuizing op het oog werd een 2e auto noodzakelijk, echter hadden we op dat moment andere prioriteiten en werd er tijdelijk een Polo gekocht. Deze werd uiteindelijk na iets meer dan een jaar dan eindelijk vervangen door een Megane Cabrio. In eerste instantie was het de bedoeling bij een andere te kijken dan die nu voor de deur staat. Echter werd mij die auto maar ook het bedrijf afgeraden waar die auto stond. Echter liep ik op die manier tegen deze aan.
In eerste instantie niet met de motor die ik voor ogen had (1.6 16V) maar een 1.4 16V. Echter was ik daar snel van afgestapt na een proefrit waarbij de 1.4 16V mij reuze mee viel. Echter zaten er nog wat ander minpunten aan de auto, maar na tot een mooie prijs gekomen te zijn hebben we besloten de auto toch te nemen, en daar heb ik geen moment spijt van gehad en ben weer helemaal in de wolken met deze auto:



De eerste aanpassing die ik dezelfde avond nog gedaan heb was het verwijderen van de motortypeplaatjes boven de zij-knipperlichten.
Verder werden er gelijk een aantal dingetjes aangepakt die nodig wat aandacht nodig hadden zoals o.a een gat in de vloer bekleding en een nieuwe accu.

Niet veel later werden de grilletjes vervangen door de luxere exemplaren met honinggraat en chromen randjes, dit 'smoelde' al net iets beter:


Intussen was ik al druk aan het rondkijken voor de mogelijkheden voor een verlaging en 17 inch velgen.
Op het moment toen ik bezig was met een setje wielen werd ik benaderd door mijn broertje Edwin (beter bekend als Edje). Hij had plannen zijn cabrio weg te doen en of ik belang bij zijn velgen had. Tuurlijk had ik dat, maar niet alleen in de velgen. Maar ook in de schroefset, laguna lip en de deurgrepen (binnen). Echter door de aankoop van een andere auto (Volvo V50) ter vervanging van de 206 kwamen de velgen helaas te vervallen, hier is Nicolle dan weer erg gelukkig mee geworden  ;).

Niet veel later was er op dit forum iemand opzoek naar een setje 15 inch velgen in ruil voor een set 17 inch. Zo doende is de cabrio alsnog op 17 inch 5 spaaks komen te staan zoals de bedoeling was. Echter waren deze velgen wel aan een drastische opknapbeurt toe.

Maar de rest ging wel over van Edwin naar mij,
De deurgreepjes:


En natuurlijk de schroefset + Lagunalip:


Zoals ik al zei waren de velgen aan een drastische opknapbeurt toe. Daar ben ik momenteel mee bezig. Helaas bleken 2 velgen krom te zijn. Deze zullen dus gericht moeten worden. Aangezien ik dit nog nooit gedaan heb heb ik besloten om eerst met 1 velg te beginnen om te kijken hoe ik dat het beste aan kan pakken. Intussen is de 1e velg bijna helemaal kaal op wat randjes en hoekjes na. Daarna zal het spuiten gaan beginnen.


Foto gemaakt na de 1e schuurbeurt.

Wat er nog gaat gebeuren:
-Achterkant verlagen.
-Velgen afmaken.
-Buitenste deurgrepen en kentekenbak kofferklep in kleur.

Tot zover voorlopig mijn project, word vervolgt.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev