Advertenties


Megane 3 1.4tce 2010, buitentemperatuur storing.

Gestart door scottydotty, 24 december 2018, 10:19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scottydotty

Hoi Iedereen.

Ik lees al een tjdje mee, maar zal me even voorstellen.
Mijn naam is Scott en ik rij al een jaar met de Megane 3, 1.4 tce van 2010. Ben er super blij mee, aangezien mijn auto hiervoor een megane 2 grandtour was vab 2004.

Ik heb een klein, raar probleempje met mijn buitentemperatuur meter.

Deze gaf vaak ineens -39° aan en soms ook niet.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe spiegel gekocht (want deze sensor kan je niet los kop/vervangen).

Na de nieuwe spiegel te plaatsen, ging het eigenlijk goed.

Nu ongeveer een maandje geleden, begon het probleem weer, maar het raar is.
- de temperatuur is goed, en na een paar minuten zakt het naar -39° en na een half uur klom het terug naar zijn orginele temperatuur.
- of het zakte gelijk bij het starten gelijk naar -37° en klom terug naar -5 (ofzo).
- of heel soms werkte het gewoon.
In andere woorden, ik kan niet echt pijlen wanneer het echt gebeurd en iedere keer doet ie wat anders.

Nu is het mij de laatste tijd opgevallen, dat als ik een bocht maak, dat de temp. Waarde weer zakt. (Kan ook zijn dat ik dit zo bedenk omdat je er op focusd, haha).

Dus, in mijn beleving is de sensor nog goed.
Mijn gevoel zegt dat er iets met de kabel aan de hand is.
Wat denken jullie er van?

Vraag 2:
Wie weet welke draadjes ik moet meten op de stekker om de Ohm waarde te meten van de sensor?
Of weet hoe de bekabeling loopt?
Zijn er stekkers in her systeem die ik kan nameten?
Heeft er iemand een bedradingsdiagram hiervan?
Of kan iemand mij wat wijzer maken om er zelf naar te zoeken?

Het is iets kleins, maar ik stoor me er toch aan.
Want nu kan ik me climate contr. Niet op automatisch zetten, want dan gaat de verwarming ineens heel hoog omdat de auto denkt dat het -36° is  :D.

Ik hoor graag jullie ideen, suggesties.

Alvast bedankt!

Groetjes Scott.

Ps, heb je meer informatie nodig, dan hoor ik het graag van jullie.

A110

Ik zou de grote portierstekker in de A-stijl eens bekijken of hier alle contacten droog zijn en niet geoxideerd zijn.
Verder de stekker van de spiegel.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

Ik lees vaker dat ze niet los te krijgen zijn, maar toch heb ik ze vaak los in een zakje gekregen van het magazijn.
Er zijn wel verschillende sensoren in de omloop, dus werkt het dan daarna niet altijd als je dus niet op chassisnummer een koopt bij dealer maar gebruikt bij sloop bv.

Je kan een weerstand meting doen, maar goed, doen we nooit, rare melding is gewoon nieuwe erop solderen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev