Advertenties


parkeerrem en condensor

Gestart door duckie1098, 26 maart 2017, 12:59:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duckie1098

twee vraagjes:

Auto: renault megane 3, coupe, TCE180, bouwjaar 2009.

1. is het mogelijk om de automatische, elektrische parkeerrem permanent uit te schakelen, ofwel alleen met de hand te bedienen alla een gewone handrem?

2. Waar zit de condensor van de airco precies en hoe kom ik erbij?Ik weet dat de bumper eraf moet, maar heb geen idee waar de bevestigingspunten van de bumper zitten.En om te voorkomen dat ik (plastic) lippen afbreek of nog meer verniel is het wel handig om te weten waar die lippen en overige bevestigingen zitten.
De condensor is niet lek, en dat wil ik graag zo houden door er iets beschermend voorlang te maken.RVS-gaas oid.

groetsels,

Ben

mark

Een normale handrem zal er wel opgebouwd kunnen worden, lijkt me.  Maar dan is het de vraag of de Electronische troep uit geprogrammeerd kan worden.  ;)

mark29

Wat is er mis met de electronische handrem dan? Dat werkt handig, tikje gas en hij gaat er vanzelf vanaf.
Motor uit en hij gaat er vanzelf erop, ik vind het ideaal.
Met de hand kan je de schakelaar bedienen en hem vast blijven houden voor een helling proef bijvoorbeeld als een ouderwetse handrem.

Die condensor, boven kant van de bumper een aantal torx schroeven.
Hoeft niet persee, maar werkt makkelijker, even beide koplamp units eruit pakken.
Modderkuipen voorkant los halen, bovenkant beide kanten een torx 30 bout eruit halen, helemaal eruit.
Daarnaast zitten een paar dopje 10 boutjes, deze moet je lossen, hoeven er niet helemaal uit, hierdoor komt er meer ruimte tussen de scherm en bumper, dan kan je hem makkelijker los trekken en sloop je minder snel de klemmend lipjes.
Aan de onderkant van de bumper in nog 5 boutjes dopjes 10.
Bumper los halen, stekkers los klikken, eventueel slang van koplampsproeier los klikken en naar boven laten liggen zodat die niet helemaal leeg loopt.
En de boel ligt eraf.

duckie1098

Het gaat er niet om om die electronische handrem eraf te halen, het gaat mij erom om het automatische deel eraf te halen en gewoon als het nodig is de handrem met de schakelaar te bedienen.Vooral voor de winterperiode.

Wat voor gaas(hoe groot of klein moeten de mazen zijn) is het beste om voor de condensor te maken?

groetsels,

Ben

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev