Advertenties


Trekhaak III Estate 1500kg

Gestart door Eriks, 1 mei 2012, 10:24:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eriks

Afgelopen vrijdag is mijn nieuwe Megane Estate afgeleverd! Als er interesse is kan ik wel eens wat foto's plaatsen Het is een Expression, met pack business en introduction. Tot nu toe, zeer tevreden!!

Nu mag mijn nieuwe Renault 1500kg trekken (wel beperkt door het max treingewicht), maar heb ik bij de dealer geen trekhaak bersteld (800+ euro). Ik vind in de doorsnee webshops alleen haken voor 1300kg. Ik heb Brik/Thule gemaild met de vraag of de trekhaak inderdaad maar 1300 kilo mag trekken, of dat de informatie slechts uit een verouderde database met voertuiggegevens komt.

Antwoord:
Citaat van: ThuleGoedemorgen,

De combinatie auto + Thule trekhaak is getest en Europees goedgekeurd tot 1300 kg

Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen / Best regards


Vreemd? Ik zou denken dat die haak sterk genoeg is voor die 200kg meer.

2 vragen:
- Weet iemand een trekhaak die wel - officieel - 1500 kilo mag trekken?
- Wat vinden jullie? Afneembaar of vast? Ik zou graag een afneembare haak hebben, maar zie je daar dan ook echt niets van? Dus heb je niet alsnog de stekkerdoos en een bevestigingsunit onder je wagen hangen? Misschien kan iemand een foto posten of linken van een Estate met afneembare haak? Voordeel van een vaste haak is misschien nog, dat het scheelt in schades van onhandige buren ;).

Erik

Roadkill (Michiel)

Je zou eventueel wat sloperijen kunnen bellen,misschien hebben die er 1 staan met een officiele Renault trekhaak eronder?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

je kunt het ook gewoon aan de dealer vragen???(als je dat nog nie gedaan had)
die kunnen zo ff kijken wat ze kunnen bestellen
(als webshops ze niet hebben wil nog niet zeggen dat de dealers er niet aan kunnen komen) !-!

Eriks

Tx voor de replies! Sloop is niet echt een optie voor een hagelnieuwe auto. Overigens had ik dan beter mijn oude MegII trekhaak kunnen houden. Die is weggegaan op marktplaats, maar kwam aardig verroest onder de auto vandaan. Onder de nieuwe moet het toch zeker weer 8 jaar mee. En dan heb ik geen zin in geëmmer met roestige polen of nog minder; m'n ouders caravan verliezen ;)
Ik kwam er bij het downloaden van de (de)montageinstructie pas achter dat de trekhaak van TII en III uitwisselbaar zijn.

Dealer zegt 'm te leveren op 1500kg, maar wil hem monteren voor een kleine 900 euro - vaste haak.

Ik kwam nog wel op webshoprenault.nl (via een dealer?), 520 euro voor een afneembare en tot 1500kg. Maar op de foto komt me de hals en kogel niet ver genoeg omhoog. Lijkt me dezelfde trekhaak als ik had en waar legio mensen problemen mee hebben gehad. Nu is de III niet bepaald Frans geveerd zoals mijn voorhanger, maar ik heb geen zin in een haak die beladen amper boven het asfalt hangt.
In de Brink zitten twee bochten. De kogel zit hoger en dichter bij de auto. Dat rijdt beladen veel beter.

Niet dat ik echt van plan ben een sleurhut aan te haken, maar ik vind dat het moet kunnen als er 1500kg op het kenteken bewijs staat. Ik rij voor de zaak wel af en toe met een zware aanhanger.

Excuus voor mijn lange posts, maar gezien het aantal Meganes dat op dit moment uitgedeeld wordt, hebben anderen er misschien ook wat aan.



Karin

Gefeliciteerd met je nieuwe auto en een foto ervan vind ik wel leuk om te zien.

Eriks

Voila, Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar hier zijn een paar foto's van onze nieuwe Megane!

















Roadkill (Michiel)

Hele nette auto hoor!! Maar kan iemand mij uitleggen waarom bijna alle nieuwe auto's zo ongelofelijk hoog op de poten staan,en dan bedoel ik echt niet alleen de Renaults.... (Doet er niks aan af dat ik hem zo had willen ruilen met mijn Meg (als het een gasauto was geweest dan),maar dan had ik op de terugweg meteen verlagingset gehaald :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Karin


mark


mark

die dingen vliegen de deur uit bij ons op werk !-!

mark

ik heb gisteren zo'n 1350 kg trekhaakje moeten monteren maar wat is dat een verschil met die 1500 kg trekhaak

bij een trekhaak moet je dan van die stangen in het chassis schuiven en dan vastzetten maar die stangen van die 1350 kg trekhaak die zijn gewoon echt een heel stuk slapper. als je die met 1 bout vast zet en hem dan beweegt, dan is het net een ijslollie stokje op de rand van de tafel(als je begrijpt wat ik bedoel ;)). en die stangen van die 1500 kg daar kan ik gewoon op staan springen zonder dat die ook maar een krimp geven. ja oke ze veren een paar mm mee

rened

Voor de bedrading aan te sluiten, moet deze geprogrammeerd worden
Via canbus, of zit er gewoon een stekker, of gewoon bij de draden van 1 v/d achterlichten prikken?

mark

#12
nee er hoeft niks geprogrammeerd te worden  in het bekabeling setje voor de trekhaak zitten een soort van verloopstekkers die je tussen de originele stekkers klikt, niks geen soldeerwerk of programeren (behalve bij een 13 poligedan moet je 2 of 3 draden voor de constante voeding solderen)

Jacques

Verlichting: Hangt er van af.  Als je een verlichtingscontrole systeem hebt moet je zeker de draadboom met speciaal kastje van Renault of ander merk (Brink o.i.d) gebruiken. Daar worden de signalen gecupliceert m.b.v. relais om te voorkomen dat de poorten van je boordcomputer de geest geven.

mark

#14
dat kastje klik je er dus gewoon tussen met de verloopstekkers :)
de spanning van de lampen gaan dan eerst door het kastje via de "verloop" stekkers

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev