Advertenties


Wind geruis Megane II grand tour techline

Gestart door A110, 8 januari 2010, 21:41:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A110

Goedenavond,

Aan mijn rechterkant heb ik een irritante windgeruis. Het is altijd aan de rechterkant en het maakt niet uit hoe de wind staat of hoe hard de wind waait of in welke richting ik rijd.

Ik heb de rechter dakdrager er al af gehaald daar zat het rubber van de middelste steun waarmee hij op het dak bevestigd is niet goed. Deze heb ik goed gedaan en schuimrubber in de dakdrager gedaan zodat de wind er niet doorheen kan maar dit heeft niet geholpen.

Hebben jullie nog een suggestie?

Oja ik heb ook de zwarte sierlijst op mijn B-stijl losgemaakt en opnieuw vastgezet.
Ik heb zelf het idee dat er ergens een rubber dopje weg is waar dan de wind doorheen waait. Maar ik kan nog niet ontdekken waar.

Als ik het gevonden heb horen jullie het ook uiteraard maar misschien komt de gouden tip wel van 1 van jullie.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Je hebt dit geruis waarschijnlijk alleen als het wat harder waait buiten?


Ik heb een keer 2 dagen lang gzocht bij een grand tour naar geluid windgeruis(waaide toen ook wat meer als normaal),niks kunnen vinden.
Andere grand tours gaan rijden precies hetzelfde euvel.

Dus ik verwacht niet dat je het gaat oplossen.

Ik heb toen ook dakdragers eraf ,gecheckt of alle dopjes wel overal in zitten.Binnen in de kassen wel alle isolatie zit.
Spiegels afgeplakt,ramen afgeplakt(randjes),antenne eraf,lijsten zijkant,ramen aan de zijkant naden afgeplakt,echt niks hielp.

maXcomX

Wind geruis kan hinderlijk zijn, maar Renault is wel bekend om rammeltjes en vage bijgeluiden.
Op zich heeft het mij nooit gestoord (zet gewoon de radio wat harder) :?
De meeste auto's zonder bijgeluiden zitten niet in het prijssegment van de doorsnee auto.
Maar goed, gezien de symmetrie van de auto, zou hij theoretisch zowel links als rechts evenveel geluid moeten produceren. Dat is qua acoustiek niet altijd juist te horen en vaak ook heel verwarrend.
Wat vaak een euvel is, dat de portieren of ramen niet correct zijn afgesteld of een rubberstrip net iets meer wijkt, of dat een lucht inlaat geblokkeerd word (bijvoorbeeld een fijnstoffilter) hierdoor veranderd de aerodynamica (luchtstroom) waardoor deze net iets anders langs de carrosserie gaat lopen.
Het is een weerbarstig hoofdstuk, omdat het zonder goede apparatuur niet of moeilijk te achterhalen valt (zie wat Matthew geschreven heeft).
Ik ben er wel eens 4 dagen mee bezig geweest bij een Peugeot Coupe. Bleek op het laatst dat de motorkap 1 mm teveel naar links was geplaatst, af fabriek.. Dat was ook toeval, omdat de kap eraf moest wegens lakschade. Bleek het lawaai na montage rechts op te treden. 
De enige remedie is eigenlijk met een decibelmeter gaan meten, want op gehoor is vaak niet te doen.
Of een aerodynamic-test in de windtunnel.. maarja, dat kost wel wat.

A110

Ik weet dat het moeilijk te vinden is, ben zelf ook automonteur. Maar dit geluid heb ik bij andere megane's gt nog niet gehoord. En toen ik vorig jaar februari deze huidige auto ging ophalen viel het mij gelijk op.

Ik weet dat het heel lastig is om zulke geluiden op te sporen. Maar het kon zijn dat iemand het al eens bij de hand heeft gehad en kan zeggen waar ik het ongeveer moet zoeken.

En ik weet ook dat het moeilijk voor jullie is om zonder met de auto te rijden dit te beoordelen.

Maargoed ik blijf alert en zal heb vinden, het is echt hinderlijk het geluid. Ik hoor het ook boven de radio uit.

Ik blijf zoeken in als ik iets gevonden heb dan horen jullie het zeker.

Bedankt alvast voor de reactie's.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev