Advertenties


megane aanschaffen

Gestart door Andre Klooster, 14 november 2017, 19:24:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andre Klooster

welke motoren bevelen jullie aan? zijn de 1.4 motoren goed genoeg?

mark29

Veel mensen vinden de 1.4 tce 130 pk erg fijn rijden. Dat doet ie ook.
Ik heb alleen al verschillende gezien met geplofte koppakkingen, ik zou die nooit willen.

Andere kant moet je altijd geluk hebben en als je weinig rijd, hoe groot is de kans.

hanz007

Heb zelf een Megane 140 pk Bose met cvt en ik ben er heel tevreden mee. Probleemloos tot nu toe. Rij er elke zomer volbepakt mee naar Europa en rij dan 160 km/u op de autobahn. Natuurlijk is het geen sportwagen en de cvt is geen 8-bak met dubbele koppeling maar het volstaat prima. Echt zuinig is ie niet daardoor. Er zitten geen rammels meer in en tot nu toe heb ik maar 1 defect gehad in 40.000 km en dat was de watersproeier op de achterruit. Voor de rest is de kwaliteit beter als eerdere Renaults (ik heb een paar Laguna's gehad) Tegenvaller was de software van de TomTom navi; alleen Beneleux en geen Europa. Verder zit er bij mij zo'n elektrische parkeerrem op; daar moet je van houden. Het went wel snel. Voor de rest veel luxe voor een redelijke prijs. Ik heb de mijne als Renault occasion gekocht met garantie. !-!

gjcvro

Voor 60 euro zet je er legaal tomtom Europa op..  o-)

ordelmania

Voor 60 euro zet je er legaal tomtom Europa op..

Heb ik verleden jaar ook gedaan, kaart al weer aardig veroudert, moet je weer een update kopen voor 4 updates, 1 jaar geldig.
Doe er 4 tientjes bij en koop een losse tomtom met lifetime updates.
Leuk zo,n ingebouwd navigatie systeem maar kost je ieder jaar weer geld om up to date te blijven.

jutoma

Die 140 pk versie  is een Nissan motor.

mark29

Ja inderdaad, de h4j motor als ik het goed heb, die klinken altijd wat rauw. Carterpannen zijn ooit niet goed gekit bij die dingen, zit alles onder de olie.

Andre Klooster

ok, navigatie gaat van het verlanglijstje. die heb ik zelf nog wel. ik houd ondertussen de verkoop sektie in de gaten.

gjcvro

Citaat van: ordelmania op 13 december 2017, 19:03:15
Voor 60 euro zet je er legaal tomtom Europa op..

Heb ik verleden jaar ook gedaan, kaart al weer aardig veroudert, moet je weer een update kopen voor 4 updates, 1 jaar geldig.
Doe er 4 tientjes bij en koop een losse tomtom met lifetime updates.
Leuk zo,n ingebouwd navigatie systeem maar kost je ieder jaar weer geld om up to date te blijven.
ik heb een losse tomtom, maar wil geen geklooi met kabeltjes en kastjes die ik weer mee moet nemen. Ieder zijn keuze.

hemi24

#24
Gebruik je Smartphone; met Waze of Google Maps ben je realtime geïnformeerd.

EDIT: in een directe reactie op het bericht boven het jouwe hoef je niet te quoten

gjcvro

En zit ik nog steeds met losse kabeltjes en dingen die ik moet doen voordat ik weg kan rijden.. :D


Nikk

#26
Megane II serie II die van 2006 tot 2009 is geleverd lekker een 1.6 16V nemen als je geen caravan of iets wilt trekken / prestaties belangrijk vindt. Anders de 2.0. Met jouw budget zou je een hele nette moeten kunnen scoren. Megane ( Renaults ) uit deze periode zijn ook best wel goed.


Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Dit staat bij Megane III, dus ik neem aan dat hij daarnaar op zoek is?

Nikk

Baseer het ook even op dat +- 2008 werd aangegeven. Dat is nog II
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

In oktober 2008 kwam de hatchback van de III uit, begin 2009 gevolg door de coupe.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev