Advertenties


megane aanschaffen

Gestart door Andre Klooster, 14 november 2017, 19:24:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Andre Klooster

hallo mensen,

(ik hoop dat ik in het juiste gedeelte van het forum post)
ik ben van plan mijn clio van 2003 te vervangen voor een megane van +- 2008. hatch of stationwagon (waarschijnlijk het laatste). wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij aanschaf? als navigatie beschikbaar is, is deze nog wel goed te gebruiken/bedienen in vergelijk met een losse tomtom? zijn er bekende problemen met open/panoramadaken etc?
alvast bedankt voor de input ..

Felix

De Megane III (ik ga er vanuit dat je die voor ogen hebt) is in het begin niet geleverd met TomTom maar met een ouderwets Carminat Informeé 2 systeem. De Tomtom kwam ietsje later.
Ook daar zijn weer verschillende versies van.

Andre Klooster

de III was volgens mij pas beschikbaar vanaf 2009, zat meer te denken aan de II. maar als er voor een zacht prijsje een III voorbij komt zeg ik geen nee ..

henkwijers@hotmail.com

Als je goed rond kijkt op internet   kom je zeker mooie en goede Renaults megane type 3 tegen.

Dat is een heel verschil met de megane type 2  .
Megane 3  rijd veel soepeler  en stabieler.Fijne ingebouwde Navigatie werkt perfekt.

Heb zelf een type 2 gehad en sinds 2012 een Megane type 3 2liter  CVT.
Rijd geweldig  ook het interieur  is veel luxer.

Maar  het is uw keus wat jezelf het fijnste en mooiste en financieel  het beste uitkomt.
Ik wens U veel succes.  Henk.

Andre Klooster

ik geef mezelf een budget van 5000/6000 euries, en ik ben nog aan het sparen.
zou volgend jaar de stap willen nemen, dus ben nu aan het rondkijken en advies vragen ..

mark

De megane 3 diesels kun je tegenwoordig al wel rond de 6000 euro kopen.
De benzines zijn nog wat aan de prijzige kant. (zit er namelijk ook op te wachten totdat ze zakken in prijs  :P )

Vind de cvt bak verschrikkelijk, je trapt het gas in de toerenteller schiet omhoog, en voor de rest gebeurd er niet veel.
Viel me heel erg tegen, had er veel meer van verwacht met zo'n 140 pk 2 liter. Nee doe mij maar gewoon een handbak.  :)

Ik zit te wachten op de megane 3 hatchback, minimaal een tce180 en uiteraard een handbak.

Andre Klooster

diesel is geen optie, daarvoor rijd ik te weinig. en cvt is dus ook geen optie.
nog iemand ideeën over km stand bij aanschaf?

Tedo

Niet te hoog, niet te laag. Als je 15-20 k per jaar dat de auto oud is rekent is dat regulier.

ordelmania

Ik heb verleden jaar een 1.5 dci 110pk diesel gekocht omdat de benzine uitvoering zelfde bouwjaar ongeveer 2500€ duurder was.
Ik ga altijd met de fiets naar m,n werk en m,n vrouw heeft de auto ook niet nodig.
Heb nu in 16 maand er 12000 mee gereden, dus 750km per maand.
Als ik nu uitga van 1 op 17 ben ik ongeveer 25€ per maand meer kwijt als ik benzine zou rijden.
Dus nu per maand 25€ meer kwijt, of toen in 1x 2500€ meer uit moeten geven.
Ik heb hiervoor een megII 1.6 met 110 pk gehad maar vind de diesel veel fijner rijden
De megIII 1.6 16v lust ook gemiddeld wel 1:12 als je dat red.
Eigenlijk hadden we er meer mee willen rijden maar door omstandigheden is dat er helaas nog niet van gekomen.

Mijn ervaring over een Megane aanschaffen.

mark29

Ik durf wel te zeggen dat de megane 3 de beste auto is die renault ooit gemaakt heeft.
De paar storingen die erop voorkomen zijn meestal een paar dezelfde, dat is wel saai aan het worden.
Klep in de uitlaat, drukverschil slangetjes, druksensor met pijp voor turbo, turbodrukregelklep. En dat waren ze ongeveer wel.

ordelmania

De megane 3 diesels kun je tegenwoordig al wel rond de 6000 euro kopen.
De benzines zijn nog wat aan de prijzige kant. (zit er namelijk ook op te wachten totdat ze zakken in prijs  :P )

Vind de cvt bak verschrikkelijk, je trapt het gas in de toerenteller schiet omhoog, en voor de rest gebeurd er niet veel.
Viel me heel erg tegen, had er veel meer van verwacht met zo'n 140 pk 2 liter. Nee doe mij maar gewoon een handbak.  :)
Ik zit te wachten op de megane 3 hatchback, minimaal een tce180 en uiteraard een handbak.

Mijn vorige MegII was een 4 traps automaat, heb nu een EDC en dat rijdt 10x beter als de 4 traps.
Daar kun je niet tegen schakelen, had alleen pech dat de koppelingsplaten versleten waren, maar dat kun je met een handbak ook hebben.
Bij segerink en Wolbers in Harderwijk staat een blauwe MegIII 1.5dci edc estate. Als je daar in de buurt woont zou ik zeker eens proberen om
een proefrit te maken. Ik denk dat je geen schakelbak meer wilt hebben.

Succes met zoeken en ben benieuwd wat je gaat kopen.

mark

@ordelmania

Ben zelf monteur bij een Renault dealer, dus rij elke dag met die auto's.  :P gaat niks boven een handbak.  8)

larsdijkstra

Citaat van: mark29 op 22 november 2017, 20:26:23
Ik durf wel te zeggen dat de megane 3 de beste auto is die renault ooit gemaakt heeft.
De paar storingen die erop voorkomen zijn meestal een paar dezelfde, dat is wel saai aan het worden.
Klep in de uitlaat, drukverschil slangetjes, druksensor met pijp voor turbo, turbodrukregelklep. En dat waren ze ongeveer wel.

En de Laguna lll?  ;)
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

mark29

Nou inderdaad. Die was ook erg goed.

ordelmania

@ordelmania

Ben zelf monteur bij een Renault dealer, dus rij elke dag met die auto's. gaat niks boven een handbak.

Gelukkig maar dat er nog een keuze is hi. Zal wel aan de leeftijd liggen denk ik.
Maar ik wil toch echt niet meer een handbak.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev