Advertenties


[21/22 Juni 2008] - French Car Show, aangepast met prijzen

Gestart door Kenny Mattheus, 22 december 2007, 21:01:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny Mattheus

Na het voorleggen aan de meetingcoördinators van onze club om hiervan misschien een clubweekend te maken, zeiden ze mij dat het clubweekend voor dit jaar al vast lag voor de Nurburgring, maar dat dit misschien een interessant gegeven was voor 2009.
MAAR ik mocht voor dit event wel een topic voor de geïnteresseerden aanmaken.
Nu ga ik dit jaar zowiezo naar de French Car show in Engeland en nu was mijn vraag of er genoeg geïnteresseerden waren om hiervoor misschien met een klein (of groot  Y) groepje te gaan.
Dan wil ik de organisatie wel op mij pakken, hierbij nog even de uitleg

Ik zou vertrekken van op een afgesproken locatie in België, waarna we in groep naar Calais rijden
Daar nemen we de trein of boot richting Engeland (samen met de wagens).
Eens daar aangekomen rijden we door naar ons hotel, dit alles op zaterdag.
Hier pakken we een Bed & Breakfast, waarna we, na overnachting, doorrijden naar het circuit waar de meeting plaats vind.
Hier staan allerlei auto's, van R5 turbo's tot de nieuwste clio sports, ook Citroëns en Peugeots zullen hier te vinden zijn.
Op die dag is er ook de mogelijkheid om even op het circuit te rijden.
Na die dag zou ik terug naar het hotel gaan om daar nog eens te overnachten.
Maandagmorgend zou ik dan terug richting thuis vertrekken, zodat er ook niet te veel druk is.
Op het Belgisch Renault-club forum is me over deze meeting dolenthousiast, en volgens de foto's die ik bekeken heb, is dit wel de moeite...
Vandaar dat ik ook deze poll geopend heb, dan kan iedereen stemmen, als er genoeg geïnteresseerden zijn, dan wil ik de organisatie hiervan ook op mij pakken en zal er een nieuwe topic verschijnen waarin reservaties kunnen gebeuren.
Van het hotel heb ik al het antwoord gehad dat de reservaties van dit hotel moeten gebeurd zijn voor eind januari, aangezien dit maar 6 km van het circuit ligt en iedereen hier probeert binnen te geraken.

De inkomkaarten van het circuit kosten 12,50£, uitgerekend +/- 18€.

Meer info: http://www.frenchcarshow.co.uk/


Ok, ik heb zonet even op het net zitten zoeken naar een leuk hotel en hoe we het kanaal gaan oversteken:

Hier kwam ik op uit:

Hotel: 165€ voor 2 nachten, en 2 personen:

http://www.booking.com/hotel/gb/elizabethrockingham.html?aid=303947;label=kettering-EUk;sid=8ee5d5a65c832527413f5332d404cd9d;checkin=2008-06-21;checkout=2008-06-23

Voor het kanaal over te steken heb ik 2 mogelijkheden, welke ik nog even in het midden laat:

Met de trein: 175€/auto
Met de boot: 112€/auto

Prijs van een inkomkaart voor het circuit: 17€ per persoon

Als ik dan een totaalplaatje maak voor 2 personen met 1 auto:

Met de trein: 374€ voor 2 personen
of
Met de boot: 311€ voor 2 personen

Benzine, middag en avondmaal niet inbegrepen, maar die maak je zelf zo duur of goedkoop als je zelf wil.

Ik maak voor mijzelf de reservaties tegen eind januari, aangezien er nog maar weinig plaats is in de hotels.

De mensen die mee willen met mij, kunnen mij een pm'etje sturen, liefst VOOR 20 januari.
Vermeld hierin ook even de voorkeur voor trein of boot, zodat we later kunnen zien de welke het meest gegeerd is.

Groetjes, Kenny
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

rs50jochem

Dat is het weekend na het Clubweekend.. Wel vlak na elkaar.. Maargoed.. Ik zie het al 2 jaar voorbij komen en om nu de 2e keer te laten schieten zou wel jammer zijn..

Als je wilt Kenny, kijk dan alvast even naar de kosten van de trein, bed and breakfast en het hotel.. Dan weten de geïnteresseerde meteen een beetje wat de kosten zullen zijn..

Als het +/- onder de 300,- blijft dan kun je op ons wel rekenen hoor..

Ga je dan met de V6 of de Cabrio..? ;)

Christian de Vriend

Ik ben dit jaar ook gegaan,en het is echt de moeite waard,moet wel zeggen dat kwa motorische tuning je daar verpest worde,die engelse zijn echt gekker dan wij op het vaste land.

of ik in 2008 meega,weet ik nog niet
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Kenny Mattheus

De kosten ga ik deze week even bekijken en deze post ik dan hier bij.
Waarschijnlijk ga ik met de Mégane, als ik deze op tijd klaar krijg, aangezien hier nog een hele boel wijzigingen op het programma staan  :D

Later zeker en vast meer nieuws
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Jan van Heteren

Ik weet niet hoe het met de boot is maar ik weet zeker dat verlaagde auto's zeker in de trein kunnen maar of ze in de boot kunnen?
plus denk ik dat het met de trein sneller gaat Y
Meganomaniac

Nick Mattheus

dit is het met de trein voor verlaagde auto's

http://www.youtube.com/watch?v=O19vKpk-KUc&feature=related

voor de trein moet ik nog opzoeken ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Jan van Heteren

met de boot duurt het ruim anderhalf uur
met de trein duurt het maar een ruim half uur...... Y
Meganomaniac

Kenny Mattheus

Ik persoonlijk denk ook dat de trein beter is in verband met de verlaagde auto's.
De boot is ongeveer 2 uur, de trein 35 minuten.
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Nick Mattheus

met de trein is het zonder vertraging 36 minuten ( vroeger toch ) :D

boot ongeveer een klein 2 uurtjes ja, maar je kan ook wel vanuit belgië vertrekken enzo...

dat is dan weer een voordeel  Y

een goed filmpje heb ik van de ferry niet echt gevonden maar hetgeen ik gezien heb zou niet goed zijn voor mijn uitlaat :D

dat is dan zeker wel een heel groot voordeel van de trein
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Jan van Heteren

ben er inderdaad bang voor dat de trip met de boot slecht voor de bodem zal zijn...... Y
Meganomaniac

rs50jochem

Kijk allemaal dit filmpje maar.. Met de boot kan echt wel..

Enne Nick.. Het kan gewoon lager..!

http://nl.youtube.com/watch?v=qtmbkGLb3FI

Nick Mattheus

ja dat had ik ook al eens gezien (was zelfs gepost hier op het forum door jou dacht ik?  Y)

maar ik heb ook al filmpjes gezien waarbij het echt moeilijk gaat zijn hoor...
hangt ook van boot tot boot af denk ik...

dus..., ik weet eigelijk niet wat we met een groep het beste moeten doen  :neen:, er rijden al goed lage meggie's mee dat ik gehoord heb en het zou een zonde zijn mochten we niet op de boot kunnen toch.

misschien eens dieper uitpluizen? Y
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Kenny Mattheus

Ik persoonlijk zou voor het geld dat het meer kost met de trein gaan.
Het voordeel is dat je dan maar max 40 minuten op de trein zit en al in Engeland bent.
Ook het risico dat er iets gebeurd is veel minder dan dat je met een boot zou varen  :q
Op die manier zijn we nog op een redelijk uur in het hotel, want al bij al mag je toch niet vergeten dat het een tripje is van +/- 450 km.
Dit moet dan ook nog eens terug worden over gedaan op maandag en kan dus vermoeiend zijn...  ;)
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Nick Mattheus

maar ik heb ook al gelezen dat je de trein niet in mag met lpg...

misschien ook eens beter informeren voor de mensen die met lpg rijden?
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

rs50jochem

Ik rij overal in.. Opkrassen met die rare regels.. Haha..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev