Advertenties


Onderlip Laguna óf Espace?

Gestart door Nicole, 13 december 2010, 11:29:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Ik ben vandaag ook maar eens begonnen aan het lipje,heb er denk ik toch snel 10cm tussen uit kunnen zagen.... Was van plan om het verstek te zagen zodat er zo goed als geen kier te zien zou zijn,maar dat was niet zo'n succes :S dus nu maar recht gezaagd,morgen verstevigen en denk ik wat polyester matjes aanbrengen,wil hem helemaal strak trekken en in de kleur spuiten. (mijn vriendin heeft nu al zo iets van hoe kom ik dan de drempel over.... :D )

Past ie in 1 keer onder een Meg1,btw???? Voor een Meg2 is ie echt te breed
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rohald

Onder een Meg1 past hij qua breedte. Alleen moeten er aan beide uiteinde dan een stukje af.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

mark

het past er best wel gemakkelijk onder en die onderlip heeft al bijna de zelfde vorm.
dus ik hoefde niks te verwarmen ofzo. ik moest er iets van 3 cm afzagen aan bijde kanten
ik heb de bumper er niet eens voor onder weg hoeven halen
(heb ik op mijn werk gedaan op een brug) !-!

en ik kon ook nog eens fatsoenlijk weer van de brug afrijden :)
ik nu nog 15 cm ruimte tot de grond o-)

mark

alleen wel jammer dat ik mijn megane niet kan verlagen. :neen:
anders kom ik onze straat niet meer uit want daar ligt een berg van een drempel >:(

Tedo

Bij de Megane II loopt de voorbumper naar beneden wat taps, en bij de Megane I recht. Daarom is de eerstgenoemde onderaan smaller. De lippen van zowel de Laguna I als de Espace II stammen uit dezelfde periode als de Megane. Dus dan is het niet vreemd dat het qua maat en vorm redelijk met elkaar overeen komt. Zo heeft hier in de straat iemand ook een Golf 3 lip op een Polo 6N gezet zonder al teveel modificaties. Ook die zijn uit een gelijk "tijdperk". Mocht ik ooit aan een lip beginnen, dan wordt het er een van de Megane II GT.

Roadkill (Michiel)

Eerst zakken Tedo,eerst zakken,daarna pas een lip... :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

#66
tenzij je in een drempel dorp/stad woont >:(
en je maar een arme student bent :9~

Tedo

Ondanks dat ik zakken wel veel mooier vind, kleven er voor mij teveel praktische bezwaren aan gezien het gebruik wat wij van onze Megane's maken (plus de kosten van een schroefset, want alleen verlagingsveren is niks volgens mij). Dus kijk ik maar naar die van jullie op dat vlak, haha! Gelukkig is er verder ook nog een hoop aan te passen, en kost rijden/onderhoud ook al zat  8)7

Roadkill (Michiel)

Tedo,schroefset heb ik eronder gezet nadat mijn schokdempers achter minder werden,en aangezien de veren achter ook aardig te lijden hadden gehad van de LPG installatie wilde ik die ook meteen dan mee vervangen. Nou was het verschil tussen de achterdempers en veren vervangen door een schroefset rondom te verwaarlozen,dus dan is de keuze makkelijk gemaakt he ;) . En ik heb ook niet voor niets een Grand tour,aka de vrachtwagen (al gebruiken we voor de nog grotere dingen de Kangoo) en hangt er regelmatig een vouwwagen achter.Dus mits je niet offroad gaat zie ik geen probleem.

@ Mark hier ook genoeg drempels hoor,maar met beleid kom over 99,9% erover zonder iets te raken
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Als ik ook veren en schokdempers zou moeten vervangen is het kostentechnisch een overweging, maar ik (en mijn gezin) ben/zijn ook op comfort gesteld.  Verder hoeft het beestje niet veel te torsen: er ligt geen LPG tank in (rij ik te weinig voor) en de trekhaakhals heb ik verwijderd t.g.v. PDC. Dus iets trekken gebeurt ook niet. Alleen eens per jaar met een grote dakkoffer op pad.

De Clio voor de grand tour was een stuk stugger door een sport onderstel (maar niet verlaagd), en daar was ik na 8 jaar op mijn 33e toch wel een beetje op uitgekeken, moet ik zeggen. Dus blijft als enige reden de looks over, en ja... dat doe je dan voornamelijk toch voor een ander (die ernaar kijkt, of om ermee te showen). Dus om toch wat lager te lijken misschien maar iets van een lip, om weer OT te komen. Y

Roadkill (Michiel)

ik had laatst mijn ex-chef meerijden,die reed in een standaard Ibiza,zonder sportonderstel,maar de Meg viel hem zwaar mee qua comfort... Enne Lpg is nu al intressant als je hem bij wijze van spreken enkel 3 keer in de week start en 15 minuten stationair laat draaien hoor.

Maar weer on-topic als het van het weekend nog droog word schroef ik de lip er onder,om te kunnen kijken hoe te verstevigen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

@ michiel dat is dus mijn probleem ik vergeet dan altijd dat ik er stapvoets overheen moet, die van mij is lekker zacht afgeveerd dus meestal rij ik met 15 per uur over een flinke drempel (en dat zonder te stuiteren in de auto, je merkt er bijna niks van dat het een flinke drempel is) en met mijn nieuwe espace lip gaat dit net goed @ 15km/u

mark

@ michiel is het bij jou nog goed gelukt met die onderlip??? !-!

Roadkill (Michiel)

Hij zit eronder,maar nog niet klaar,moet nog een stalen strip achter om alles met elkaar te verbinden,dan poly-esteren en glad maken en dan spuiten. Ben er ook achter gekomen dat niet de drempels een probleem vormen met de lip,maar aangereden wild wel.. :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ach, hij is van rubber toch? Moet 'ie kunnen hebben. Alleen kan je 'm dan niet spuiten  l-

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev