Advertenties


Audio Connection Box

Gestart door jakostud, 29 augustus 2009, 16:35:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jakostud

Beste Forumleden, ik ben van plan om binnenkort mijn af-fabriek ingebouwde Renault tuner-list radio (Megane Dyn.L. 2004) uit te gaan breiden met o.a. een mogelijkheid om MP3's af te kunnen spelen. Daarom heb ik mijn oog laten vallen op de Audio Connection Box. Nu weet ik dat de beperking van een tunerlist-radio o.a. zijn dat de track-namen en afspeeltijd niet zichtbaar zijn; ook heeft het headup-display maar slecht de mogelijkheid om t/m track 99 weer te geven. Ik kan met al deze bovenstaande punten wel leven omdat stuurwielbediening voor het wijzigen van het volume en de track voor mij de belangrijkste punten zijn (en dat zou met de ACB geen probleem mogen zijn).

Nu zit ik echter wel met de volgende vraag waar ik nog niet helemaal uitkom: hoeveel mp's/audiobestanden zijn maximaal in een map te zetten op bijv. een USB-stick; zijn dit er ook maximaal 99 (zoals het display aangeeft) of kunnen er ook meer dan 100 mp's in een map gezet worden? (en dan ook afgespeeldgrworden natuurlijk). Graag een reactie van iemand die zelf ervaring heeft met de ACB.
Daarnaast: weet iemand nog een adres waar de ACB voor een schappelijke prijs wordt aangeboden??? Alvast hartelijk dank!

A110

Je kan meer dan 100 nummers onder een mapje kwijt. Mijn collega zit al over de 200 nummers.

Als je bijvoorbeeld nummer 275 wilt afspelen dan gaat eerst nummer 2 knipperen en dan komt er 75 in beeld te staan. De 2 verdwijnt dan weer.

Ikzelf heb het nog niet getest.

Ik heb ook een acb-box ingebouwd. Heb hem in het dashbordkastje gebouwd aan de bovenkant. En heb er een kleine USB stick inzitten zodat ik er makkelijk bij kan en de klep nog gewoon dicht kan.

Hopelijk heb ik je vragen zo beantwoord. Ik ben werkzaam bij Renault en heb de ACB-box voor een schappelijke prijs kunnen kopen. Maar ze zijn inderdaad duur.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

jakostud

Super, dank voor je snelle reactie, is dus geen probleem om in totaal meer dan 6x100 nummers kwijt te kunnen. Nu nog op zoek naar een ACB voor een redelijke prijs, iemand  nog suggesties ? (behalve monteur te worden bij Renault natuurlijk ;))

daanski

Wij gaan eerst even voor de Euro 7,99 oplossing en kijken later naar een betere oplossing.
http://www.cabriault.com/meganecc/tips/ipod/meganeipod.pdf
Alleen zullen we even moeten kijken hoe we die kabel gaan wegwerken.

jakostud

Deze oplossing met beperkte functionaliteit van de stuurwielbediening (alleen mute) is volgens mij alleen te gebruiken bij de update-list radio's vanaf bouwjaar 2005; deze radio's bezitten namelijk een aux-uitgang. De tuner-list radio's hebben deze auxuitgang niet en hebben alleen maar de mogelijkheid om via de CD-wisselaar aansluiting e.a. aan te sluiten. Dus wellicht een prima oplossing voor jou, maar helaas niet voor mijn type Renault-radio :(, toch bedankt voor het meedenken!

jakostud

NB. Gisteren via marktplaats voor 50 tientjes een goedkoper alternatief voor de ACB gekocht en meteen ingebouwd (http://www.xcarlink.com/). Ook dit systeem is aan te sluiten via de CD-wisselaar aansluiting achterop een Tunerlist-radio, heeft volledige stuurbediening en heeft de mogelijkheid om mp3-tjes af te spelen via USB, SD-card of Aux-in. Helemaal tevreden!

meganeII1.6

Wat moet die ACB kosten dan?? Heb denk ik wel intresse!!

subzero

#7
€199

Of bij renault zelf. klik (ook €199)

En ebay. klik

MeganeGrandTour

#8
Heb zelf een Megane Grand Tour 1.6 Tech Line van oktober 2006, welke voorzien van een Carminat Navigatiesysteem met in met dashboard wegklapbaar 16x9 kleurenscherm en 4x15W Radio (Cabasse) met CD-speler.

Mijn Megane is voorzien van een Audio Connetion Box, welke erg gemakkelijk en plezierig in gebruik. De Audio Connection Box biedt de mogelijkheid om diverse geluidsbronnen (i-pod, MP3 speler of USB stick) aan te sluiten op een originele, af-fabriek, radio Renault. De Audio Connection Box kan worden gemonteerd in het dashboard kastje waarna de geluidsdragers kunnen worden aangesloten. Heb hier zelf een 8Gb USB stick met mp3-tjes aan hangen.

Er bestaand 2 versies van de Renault Audio Connection Box (ACB).
Renault partnr 7711419487 werkt op een basis radio (Update list)
Renault partnr 7711207550 werkt op een radio met Carminat CD-Navigatie (géén DVD-Navigatie).
Betreft volgens mij een Dension Gateway 300.

Laatstgenoemd artikelnummer is in mijn Megane geïnstalleerd. Bij standaard af-fabriek radio kan eerste artikelnummer worden aangehouden.
In mapje kunnen meer dan 100 mp3-tjes worden opgenomen, echter vanuit de root bekeken kunnen max 99 mappen aangemaakt worden.
Opnemen van sub-directories binnen map is mogelijk (waardoor cd's/artiesten eenvoudig uit elkaar te houden) .

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev