Advertenties


Uitschakelen automatische rem

Gestart door Arjanuit1977, 27 november 2017, 22:51:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

adinsx

Dat zit echt tussen de oren inderdaad. Mijn Mégane III GTline heeft ook de automatische handrem, en wat is dat toch handig. Sporadisch zet ik hem er handmatig vanaf.  Inderdaad, voet op de rem, en knopje induwen. De auto hoeft daar niet eens voor op contact. Je krijgt alleen een irritante melding en geluidssignaal.

En vastvriezen? Nog nooit, ook niet op wintersport.

De bestelde IV Estate GT heeft natuurlijk ook weer de elektrische handrem. Luxe went snel. Laatst moest ik nog even terugrennen naar mijn vrouws auto (Clio IV Estate), die rolde langzaam het vak uit. Handmatige handrem vergeten :p
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Abdelitto

Dat vast bevroren handrem hoorde ik het vroeger wel altijd maar tegenwoordig niet meer. Ik denk niet dat het -18 bij je wordt. In NL heb je geen strenge winter.

mark

Het zijn de handremkabels die vast vriezen.
Nieuwe auto's met electronische handrem hebben geen kabels meer, er zit een electromotor direct op de remklauw.

Arjanuit1977

Dan is het uitschakelen niet meer nodig :)
Heb overigens eenmalig ellende gehad met een vastgevroren rem (was geen Renault overigens)

RobScénic

Citaat van: mark op 30 november 2017, 19:57:37
Het zijn de handremkabels die vast vriezen.

Dat snap ik. Maar met alle auto's die ik heb gehad (Bj. 1982 t/m 2006) echt nog nooit last gehad van vastvriezende kabels. Ook nog nooit iemand hiermee gezien, alleen spookverhalen over gehoord.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark

Heb het wel eens gezien, maar zelf nooit gehad.

Ik was m'n megane ook gewoon s'avonds als het die nacht -10 gaat vriezen. Niks aan de hand.  :)

haelewyn

#21
Citaat van: RobScénic op 30 november 2017, 10:10:22
Overigens heb ik NOG NOOIT een bevroren handrem gehad. Met geen enkele auto. Ook niet met automatische handremmen. Ik heb altijd het idee dat dit bij mensen tussen de oren zit.

Fiat Stilo Multiwagon Diesel uit 2007 dacht ik : altijd prijs mee gehad in de winter. Het is ook nooit opgelost geraakt.
Maar gewoon effe gaan rijden en laten slepen voor 1 meter, dan was hij van de handrem af.

Ik had liever een knop gehad om de automatische Hill Start Assist uit te schakelen. Dat heeft me al vaak stil doen vallen omdat hij opgaat en ik het dan niet verwacht.
Troostprijs : met automatische start-stop gaat de motor weer starten als je gewoon de koppeling indrukt.

hemi24

Laatst gevraagd in het bijzijn van een aantal Renault-monteurs, maar die waren het er unaniem over eens: E-handrem zal niet gaan bevriezen, omdat deze niet met handremkabels werken, maar met elektrische actuators direct op de achteras/remschijven.

Dus lang leve de automatiek en niet meer naar omkijken!!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev