Advertenties


Sportmodus en update wegenkaart.

Gestart door Mick Jagger, 18 maart 2017, 13:04:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mick Jagger

Elke keer als ik mijn Megane start krijg ik de vraag of ik in de sportmodus wil blijven rijden. Wie weet hoe je dit in kunt stellen zodat je die vraag niet meer krijgt en dat hij standaard in de sportmodus blijft staan ?????

Ik krijg elke keer bij het starten de vraag of ik mijn wegenkaart wil updaten, wat ongeveer 35 minuten gaat duren. Ik heb dit al een paar keer gedaan maar blijf die irritante melding houden.
Wie weet hoe ik daar van af kom???

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Rij nooit harder, dan je beschermengel kan vliegen.

larsdijkstra

De melding bij de sportstand klopt inderdaad, heeft te maken met hoger verbruik in die stand. Elke modus die je zelf kunt aanpassen en je selecteert in aandrijving sport, geeft deze melding
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

$l@k!

Citaat van: Mick Jagger op 18 maart 2017, 13:04:26
Elke keer als ik mijn Megane start krijg ik de vraag of ik in de sportmodus wil blijven rijden. Wie weet hoe je dit in kunt stellen zodat je die vraag niet meer krijgt en dat hij standaard in de sportmodus blijft staan ?????

Ik krijg elke keer bij het starten de vraag of ik mijn wegenkaart wil updaten, wat ongeveer 35 minuten gaat duren. Ik heb dit al een paar keer gedaan maar blijf die irritante melding houden.
Wie weet hoe ik daar van af kom???

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Melding bij sportmodus is normaal.

Het probleem van de kaart heb ik ook maar dan via de website. Ik heb de update reeeds 3x gedaan en toch blijft hij in de lijst staan op de site. Op de auto kan ik ook alleen Belgie en Nederland selecteren om naar te navigeren.

Best eens mailen naar de dealer.

Bert O.

Sportmodus wil ik ook wel weten of er een work-around is voor de steeds-wederkerende vraag.
Ik rijd nu eigenlijk altijd in neutraal, maar je merkt toch dat ie merkelijk vlotter is in de sportstand. Naar mijn interpretatie benut je dus eigenlijk niet het volle vermogen van de auto...Zo kan ik het ook om hem zuiniger te maken ;-)

Wat de update betreft. Het is bekend dat die melding steeds blijft terugkeren.
Voor in de auto is de oplossing simpel: de update-bestanden van je usb-stick/geheugenkaart verwijderen.
Voor in de toolbox/website zal je tijdelijk moeten leren leven met het feit dat ie blijft zeggen dat er een update is... Maar ik vermoed dat je dat niet elke dag checkt, toch?

$l@k!

Citaat van: Bert O. op 19 maart 2017, 18:55:53
Wat de update betreft. Het is bekend dat die melding steeds blijft terugkeren.
Voor in de auto is de oplossing simpel: de update-bestanden van je usb-stick/geheugenkaart verwijderen.
Voor in de toolbox/website zal je tijdelijk moeten leren leven met het feit dat ie blijft zeggen dat er een update is... Maar ik vermoed dat je dat niet elke dag checkt, toch?

Toch regelmatig :)

Het lastige aan de zaak is dat ik enkel Nederland en België heb om naar te navigeren. Dus er moet toch iets niet volledig goed lopen.
Nu nogmaals een poging aan het wagen.

Manutan

#5
De melding van de sportmodus is op zich op te lossen: je stelt de persoonlijke modus (paars) in met dezelfde instellingen als de sportmodus.

Dus:
- stuurbekrachtiging: Sport
- aandrijflijn: Sport
- ontwerp motorgeluid: Sport
- omgevingsverlichting: rood

Nu is je persoonlijke modus hetzelfde als de sportmodus maar dan zonder dat je de melding krijgt. Het enige verschil is dat je niet direct kan switchen met de voorkeuzeknop in je middenconsole. Die schakelt alleen tussen Comfort en Sport. Maar misschien kan je dat ook nog aan de persoonlijke stand toewijzen. Dat zou ik moeten uitzoeken.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Bert O.

Niet helemaal juist. Sturen op sport zetten, werkt.
Van zodra je echter aandrijving in 'sport' zet, zal je bij herstarten (na meer dan enkele minuten) toch de melding krijgen en schakelt hij naar 'neutral' als je niets doet.

Schakelen met de voorkeuzeknop kan je dan weer wel doen. Via de menuknop rechts onderaan kan je de voorkeursmodi aanpassen.

Manutan

Ik las het inderdaad. Helaas had ik toen mijn reactie al gepost. Ik wilde hem nog verwijderen maar dat staat kennelijk uitgeschakeld (of ik kijk met mijn neus).
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Benjamin Renon

Geen probleem, misschien dat een ander persoon hier wel wat aan heeft. Ik laat je reactie gewoon staan.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev