Advertenties


Bluetoth koppeling met Android 7.1.1

Gestart door SanderPeter, 16 februari 2017, 22:39:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SanderPeter

Hoi,

Gister mijn auto opgehaald. Mooie auto, stil en lekker luxe.

Probleempje, de koppeling met mijn nexus 5x komt niet tot stand. Deze draait op de nieuwste Android versie maar het lijkt erop dat Renault deze nog niet ondersteund.

Iemand hier ervaring mee en een tip heeft voor mij?

Dank voor je hulp.

Lucas Hermans

Proficiat met je nieuwe Mégane !-!

Loopt je auto op de nieuwste software versie? Misschien eventjes navragen bij de dealer.
Renault is in ieder geval bezig met updates voor de Megane 4!

En anders.. Misschien bestaat er een app die dingen wel aan het werken krijgt? Eventjes zoeken in de app store Y

SanderPeter

Lucas

Dank je wel, ik ben er erg blij mee.

Ik had al even gekeken in de app store maar nog niet iets concreets kunnen vinden. Ik heb gister een update gedaan en daarmee werkt het nog niet. Echter, gisteravond stonden er weer een paar updates klaar dus die druk ik er ook maar even in.

Hoe weet Renault overigens dat de updates die ik op stick heb gezet ook daadwerkelijk geïnstalleerd worden? Communiceert de auto it zelf met de server?


Lucas Hermans

Dat zou ik niet weten.. Ik zou eventjes naar de dealer gaan (of bellen) en laten controleren of je ook écht op de nieuwste updates loopt.
Misschien kan de dealer meer kwa updates dan jij als particulier. Maar nogmaals, ik heb geen idee hoe dat dan zit.

Bert O.

Heb je R-link-2?
Zoja: het is bekend dat de op één na laatste versie niet goed overweg kan met recente Androids. De laatste update (2.2.17....) kan dat wel.

De update van het R-link-systeem kan je echter niet zelf doen, maar moet de dealer/garage doen.

Check even in je auto welke software-versie je hebt...

larsdijkstra

Ik heb gister op mijn werk, Munsterhuis, mijn Megane IV GT Line dci 110 geupdated naar de nieuwste versie. Had problemen met connectie en bel functie telefoon (media werkte wel) na updaten Xiaomi mi4S van Android 5.1 naar 7.0 (eigen Xiaomi miui ROM). Nu werkt het weer perfect! Android 7 moet in meeste gevallen werken
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

larsdijkstra

Citaat van: SanderPeter op 17 februari 2017, 06:43:58
Lucas

Dank je wel, ik ben er erg blij mee.

Ik had al even gekeken in de app store maar nog niet iets concreets kunnen vinden. Ik heb gister een update gedaan en daarmee werkt het nog niet. Echter, gisteravond stonden er weer een paar updates klaar dus die druk ik er ook maar even in.

Hoe weet Renault overigens dat de updates die ik op stick heb gezet ook daadwerkelijk geïnstalleerd worden? Communiceert de auto it zelf met de server?

Ga even naar je dealer, die heeft alle updates voor je Renault. In de app store alleen voor je telefoon
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Manutan

Ik heb hetzelfde probleem vorig jaar ook met Android Marshmellow gehad. Na een update bij de dealer (duurde anderhalf uur) was het probleem opgelost.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

SanderPeter

Hoi,

Goed om te horen dat er een oplossing is, bel per dag toch wel twee uurtjes in de auto.

Ik zal even langs de dealert hobbelen.

Abdelitto

#9
Koppelen gaat wel goed (met meerdere telefoons) alleen heb ik super last als ik gebeld wordt en dan op neem, dat het 3 a 4 seconden duurt voordat ik de beller hoor, dat is met een android phone. Heb toen een andere telefoon op aangesloten (een windows Phone) en ook precies hetzelfde. Maar als ik bel dan hoor ik dat persoon wel gelijk. Maar ik ga binnenkort wel effe langs de Renault dealer....

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Bert O.

Same here. Ik begin pas na 2-3 seconden met spreken en zeg dan altijd eerst goedemorgen,middag.. zodat de tekenpartij mij zeker al hoort als ik m'n naam zeg. Hoewel dat striktgenomen overbodig is, aangezien ik voornamelijk met dezelfde pakweg 5 mensen bel en die kennen me wel  :sleepey:

Manutan

Hier ook pas contact na een seconde of 5 à 7 na het opnemen. Best irritant. Maar eigenlijk is heel R-link 2 op heel veel aspecten erg irritant......
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

SanderPeter

Ben toch nog eens even bezig geweest en het blijkt toch in de Android versie te zitten. Er is nu een beta versie 7.1.2 en die werkt zoals het nu lijkt wel.

larsdijkstra

Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev