Advertenties


Onbetrouwbaarheid navigatie R-link 2

Gestart door Manutan, 25 november 2016, 08:56:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Manutan

Even een vraagje; heeft een van jullie al ondervonden dat de navigatie van R-link 2 hartstikke onbetrouwbaar is? Of ligt het alleen aan mijn systeem.....
Bij mijn navigatie kloppen een aantal dingen standaard niet:

- mobiele controles geeft hij kilometers lang aan maar ben er nog nooit één tegengekomen.
- het systeem blijft vervolgens zeggen dat je je snelheid moet verminderen, zelfs als ik al stilsta!
- trajectcontrole geeft hij aan als ik er al voorbij ben en het icoontje blijft dan nog kilometers lang staan.
- hij geeft een mogelijkheid om verkeersdrukte te omzeilen maar meestal duurt de omleiding langer dan de opstopping. Ik heb zelfs een keer het voorstel gehad om 80 kilometer om te rijden en er dan 45 minuten langer over te doen dan de tijd via de route met file!!! Lijkt me niet dat dat de bedoeling is met verkeersdrukte vermijden.....
- ik heb diverse keren gehad dat hij een route aangaf en dat ik zelf een alternatief wist die uiteindelijk sneller bleek te zijn!

Kortom, mijn ervaring is dat het navigatiesysteem van R-link 2 uitermate onbetrouwbaar is. Ik ben benieuwd of meerdere die ervaring ook hebben.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Manutan

Gezien de oorverdovende stilte na mijn vraag lijkt het er hopelijk op dat het probleem hier niet herkend wordt. Ik zeg hopelijk omdat het dan waarschijnlijk een probleem is met de navigatie in mijn auto en niet iets algemeens. Dat zou inhouden dat het te verhelpen moet zijn.

Tenzij niemand die het probleem ook heeft de moeite wil nemen om te reageren  :q
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

mark

Er zijn natuurlijk ook nog niet zo veel megane 4 leden actief hier. ;)

mark29

De klachten komen mij niet bekend voor in ieder geval.
Maar er zijn inmiddels best wat model 4 verkocht, maar die terug komen met klachten eigenlijk bijna niet namelijk.

Manutan

Eigenlijk 'goed nieuws' dan Mark. Als het niet structureel is dan zou het wel eens aan specifiek mijn R-link kunnen liggen. Hetgeen ook betekend dat het wellicht hersteld kan worden. Maar ik wacht het nog even af. Misschien dat er straks wat meer hier met dezelfde ervaring komen. Zo niet, dan ga ik er eens mee naar mijn dealer.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Benjamin Renon

Ik zou gewoon naar de dealer gaan en daar je "problemen" neerleggen. Je hebt toch garantie en verwacht een deugdelijk werkend systeem? Misschien dat ze er wel wat mee kunnen en anders Renault Nederland benaderen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Edwin

ik herken de problemen niet. zou idd even langs de dealer gaan.

Walter

Ik heb een Megane IV Estate GT-line.
Mijn navigatie is ook onbetrouwbaar, in die zin dat ik totaal geen GPS signaal ontvang.
Ik wacht al enkele weken op een compleet nieuwe radio unit (enige overgebleven optie waar het aan kan liggen).
Er is mij verteld dat er meer problemen zijn met de GPS, daarom duurt het ook even voordat er een nieuwe unit is.


Manutan

Dank voor de reacties. Voor mij reden genoeg om er mee naar de dealer te gaan  !-!
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

$l@k!

Citaat van: Manutan op 28 november 2016, 18:42:23
Gezien de oorverdovende stilte na mijn vraag lijkt het er hopelijk op dat het probleem hier niet herkend wordt. Ik zeg hopelijk omdat het dan waarschijnlijk een probleem is met de navigatie in mijn auto en niet iets algemeens. Dat zou inhouden dat het te verhelpen moet zijn.

Tenzij niemand die het probleem ook heeft de moeite wil nemen om te reageren  :q

Ik laat het je tegen 13 januari weten of ik hetzelfde probleem heb  :q 12 januari is de levering :D

Manutan

Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

RvR

Manutan, ik herken jouw problemen volledig!

Ik heb ook last van "spook" mobiele controles en trajectcontroles die pas worden aangegeven als je er al voorbij bent.

Ik denk dat het wel een algemeen probleem is, maar dat het afhankelijk is waar je rijdt. Het gaat bijvoorbeeld mis met de trajectcontrole op de A12 waar ik dagelijks rij. Misschien zijn er een paar punten in Nederland waar het mis gaat. De kaart is overigens ook niet actueel merk ik (laatste versie is immers juni 2015).

Ik hoop dat e.e.a. is opgelost bij de volgende update.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 GT-Line Bleu Iron

Manutan

Ik heb ook erg last van de boodschap 'verkeersdrukte vermijden'. Die verschijnt om de haverklap in beeld en blijft staan totdat je op ja of annuleren hebt gedrukt. Ook als de vertraging maar een paar minuten is verschijnt de boodschap. En het irritantste is nog wel dat er vaak helemaal geen tijdswinst is als je op ja drukt en de aanbevolen route volgt!

Ik wil best een alternatieve route volgen maar pas als de tijdswinst meer dan 10 minuten is bijvoorbeeld. Ik kreeg laatst een alternatieve route aangeboden die 80km omrijden was en 45 minuten langer dan de route mèt verkeersdrukte! Dat is toch niet de bedoeling van verkeersdrukte vermijden!!!
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

fdreesen

Hoi Manutan,
Sorry voor de late reactie.

Ik heb hetzelfde bij autoweg Keulen-Aken richting Heerlen, komt opeens een mobiele controle altijd op dezelfde plek.
Die blijft zeuren dat je je snelheid moet minderen ook al rijdt je acheruit :-(
Het enige wat help, is de waarschuwing uitschakelen in de navigatie (Tom Tom)
Coyote, dat bij mij tegelijk draait heeft die problemen niet.
Het ligt dus aan Tomtom .............
Megane  TCe 205 EDC GT Bleu Iron

Abdelitto

Bij mij werkt het perfect. Dat irritante geluid als je over je snelheidslimiet gaat terwijl er binnen paar honders meter een flitspaal is heb ik ook bewust zo gelaten, verder top tevreden mee. Alleen dat alternatieve route bij files is wel irritant aan het worden, ik vind dat het veel langer duurt dan normaal.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev