Advertenties


Welke banden gebruikt renault

Gestart door rfm, 7 november 2016, 20:07:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rfm

Moet nog een week of 4 a 5 wachten op de megane, maar was alvast nieuwsgierig welk merk/type banden renault er af fabriek op zet.

Tedo

Volgens mij verschilt dat per type, uitvoering. En fabrikanten gebruiken meerdere merken om niet van een leverancier afhankelijk te zijn. De IV van mijn buren staat op 17" Michelin's.

Nikk

Neem aan rubber van een van de "A" merken. Dat zijn dan niet noodzakelijk de beste banden maar zou in ieder geval dik voldoende moeten zijn. Zou het prettig vinden als je hierin bij aanschaf nieuwe auto je keuze kunt maken maar dat is geloof ik nergens het geval
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Jazeker wel, als jij een bepaald merk wilt hebben op je nieuwe auto dan kan je dat aangeven. Het kan wel een meerprijs opleveren omdat jouw automerk geen afspraken heeft met het bandenmerk van jouw keuze. Maar bijvoorbeeld Conti's in plaats van Michelin's levert doorgaans geen problemen op.

Nikk

Dan heeft Rfm wellicht nog tijd om zijn voorkeur door te geven. Heb er verder nooit bij stilgestaan omdat alles wat ik ooit nieuw heb gereden lease was.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Bij een leasewagen bepaalt inderdaad meestal de leasemaatschappij.

Manutan

Onder mijn Megane IV 130 TCe Hatchback zitten de volgende banden:

Merk: Continental
Maat: 205/50 R17 93V XL extra load
Type: Contiecocontact5

Ik kan er meteen bijvertellen dat je maar beter geen band moet vervangen. Ik heb laatst een lekke band gereden doordat ik door een andere weggebruiker van de weg werd gedrukt (per ongeluk, en de schade is inmiddels geregeld). Toen de vervangende band erom was gezet, bleek er een zgn. velgbeschermer op te zitten (een rubberen rand die buiten de velg uitsteekt). Op zich handig maar de overige drie banden hadden die velgbeschermer niet en daarbij is het esthetisch wel een stuk minder mooi.
Ik wilde dus gewoon dezelfde band als de andere drie banden. Wat bleek; die band is niet meer verkrijgbaar..... :cry:

Ik heb contact opgenomen met Renault Nederland en zij konden na onderzoek bevestigen dat exact dezelfde band die af-fabriek geleverd wordt, niet meer verkrijgbaar is. Je zal dus altijd een band met velgbeschermer krijgen.
Ik vind het op zijn minst apart dat voor een model dat pas zo kort op de markt is al niet meer de originele band te verkrijgen is. Dat een bandenmerk na een aantal jaren zijn collectie wijzigt kan ik begrijpen maar volgens Continental was het type dat af-fabriek op de Megane zit pas in september 2015 is uitgebracht.

De nieuwe band met velgbeschermer:



De originele band die er af-fabriek om zit:



Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Tedo

Tegenwoordig hebben bijna alle banden een velgbeschermingsrand. Ik rij er al een jaar of 8 mee.
Vreemd dat Renault standaard banden zonder (oude types) monteert.

Manutan

Inderdaad Tedo, een velgbeschermer is niks mis mee.....maar wel als één band er wel een heeft en de andere drie niet. En als het nu echt een oud type band was die er standaard onder gemonteerd is maar volgens Continental is dat type in september 2015 op de markt gekomen. Dat is toch niet echt oud te noemen.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Edwin

Bij mijn nieuwe megane liggen er Michelin primacy 3 onder. 17 inch.

Nikk

Keuze zat zonder velgbescherming. Mn verse Dunlop Bluresponse onder de Laguna en de Megane hebben het niet
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Die dunlop blueresponse is een totaal andere band dan de primacy van de michelin.
Meer vergelijkbaar met de energy serie van michelin, geen dikkere wang, erg dunne soepele wang, voor veel comfort en  laag verbruik, maar dweilt meer met hard hoeken in bochten.
Drifthoek van de band is veel hoger dan een band zoals de primacy, die heeft een stugge dikke wang.

Nikk

Mark,

Ging mij er ff om aan te geven dat een band zonder velgbescherming geen oud type band hoeft te zijn.
Heb de bluresponse inderdaad gekozen voor de kwaliteiten laag verbruik, stil en comfort.

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Ow ja zeker. Je hebt gelijk.
Die bluerespons is ook een fijne band.

Abdelitto

Continental zat erop vanuit de fabriek. Toen ik over op winterbanden ging kreeg ik Vredestein, ok wat zijn dat fijne banden...............

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev