Advertenties


R-link 2 niet compatible met Android M (6.0.1)

Gestart door Manutan, 24 mei 2016, 00:29:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Manutan

Ik heb een zeer vervelend probleem ontdekt mbt de R-link 2.

De R-link 2 is (nog) niet compatible met Android Marshmallow (6.0.1) waardoor de handsfree ( en de media)functie van de telefoon niet werkt. Als je tenminste een Android telefoon hebt met de laatste software, zoals ik dus. Als je de Bluetooth wil aansluiten blijft de telefoon connecten en disconnecten. Er is dus geen stabiele connectie mogelijk tussen de telefoon en R-link.

Ik heb zelf een Samsung Galaxy S6 edge met Android Marshmallow maar uiteindelijk zullen alle recentere Android toestellen hier mee te maken krijgen omdat Android de laatste versie nog verder aan het uitrollen is.
Het probleem ligt echter bij Renault die zijn software niet up to date heeft (houdt). Android geeft namelijk al maanden van tevoren de laatste versie aan bedrijven zodat ze hun software hier op aan kunnen passen, alvorens de uitrol naar de gebruikers begint.
Dikke onvoldoende voor Renault dus want nu moet ik me behelpen met de handsfree functie van mijn telefoon  :neen:
Dit probleem is al aangekaart bij Renault en het antwoord was dat het nog wel een paar maanden (!!) kan gaan duren voor er een update komt om dit probleem te verhelpen. 
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

mark29

Ik heb zelf ook samsung, een oud model dan, een s4. Maar ook kreeg ik hem in diverse autos niet altijd goed gekoppeld. Dan weer wel, dan weer niet.
Probeer eens een iphone te koppelen, dat gaat waarschijnlijk wel goed.
Ik hoor vaker klachten dat mensen met samsung problemen hebben kwa koppelen, niet alleen in de megane 4, maar ook in de megane 3, laguna enz.

Die software botst blijkbaar, ja de software van renault niet compatibel, maar waarom dan alleen samsung? En zo en nu dan komen er nieuwe updates, en dan die in jouw auto laten laden.

helmar

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt maar je kan je aanmelden voor tester en dan kan je al Android N proberen. Wel ff een backup maken want als je terug naar een oudere versie android wil reset de software en ben je alles kwijt.

Ik heb een nexus.

matthew

Klopt idd.
Je kunt ook even oudere software op je telefoon zetten.

Maar het probleem wordt als het beetje mee zit wel sneller verholpen dan een paar maanden.

Maar is idd wel minpunt van renault.

Manutan

Ik heb inmiddels contact gehad met Renault klantrelaties. Er komt als het goed is binnen een week of 3 een grote update voor R-link 2 waarbij ook deze bug wordt verholpen. Daarvoor moet de auto wel even terug naar de dealer. Maar 3 weken is te overzien. Nu maar hopen dat daar geen vertraging in komt.
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Manutan

Goed nieuws!! De update voor R-link 2 is uit! Heb hem vandaag bij de dealer laten updaten. Duurde ongeveer anderhalf uur. En het belangrijkste: mijn Galaxy S6 met Android Marshmallow connect nu zonder problemen met de R-Link handsfree functie  !-!
Mégane IV Hatchback Energy TCe 130 Bose Noir Etoile

Yorick

Mooi!! Mocht ook niet achterblijven in deze tijd van technologie. Top dat het goed werkt nu  !-!

Tedo

Anderhalf uur is wel erg lang moet ik zeggen.  8)7

mark29

Ja inderdaad.
Maar ik weet dat van de megane 3, er vaak een patch gedownload moet worden op een usb stick, van een site van renault, die is soms heel traag, dat kan zo al een half uur duren.
Dan de update nog in de auto, dan gaat er stiekem snel wat tijd overheen.
Gelukkig hoeft het niet bij elk systeem op deze manier.
Er zijn ook weer varianten waar we een standaard usb klaar voor hebben liggen, die hoeven we dan alleen maar in te steken.
Maar welke versie hoe en wat, houd ik mij gelukkig nooit zo mee bezig, als je het eenmaal onthoud, is er weer iets nieuws bedacht bij renault, die zijn zo wispelturig.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev