Advertenties


Ruitensproeier defect?

Gestart door Tedo, 1 december 2016, 19:35:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Sinds vorige week doet mijn sproeier (nou ja, sproeier) achter het niet meer. Ik hoor ook geen motortje/pompje als ik deze bedien (maar dat hoor ik bij de Clio ook niet).
Sinds vandaag doen de koplampsproeiers het ook niet meer, maar die voor de voorruit werken nog perfect.

Kan het zijn dat het pompje deels overleden is? Of zitten er meerdere in? Ik heb op onderdelensites al gezocht, maar kan het pompje voor mijn auto nergens vinden.

A110

Tedo,

Er zitten 2 pompje's in je resevoir.
1 pomp voor de sproeiers voor en achter. Voor achter draait de pomp de andere kant op (OEM nr 289200004R)
1 pomp voor de koplampspoeiers (OEM nr 289200004R)

Haha ik zie nu dat de nummers hetzelfde zijn. De koplampjsproeierpomp zit hoger dan de pomp voor de ruitensproeiers.

Pompjes gaan veel kapot.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Top Jeroen!  !-!
Het zijn dus gelijke pompjes?

Robke72

Volgens mij heb ik nog ergens zo'n pompje liggen. Nieuw in doos.....

Tedo

Een originele 289200004R? Want op onderdelensites zijn geen alternatieven te vinden voor mijn auto.

Wat zou je daarvoor willen hebben?

Robke72

Ik check eerst straks thuis het nummer.....

Robke72

Ik heb hem hier liggen. Het is een Febi. Geschikt voor meerdere merken.
Maar ik kom er net achter dat hij van een Megane 2 is. Die kwam terug van de garage na schadegevalletje  en toen deed de sproeier het niet. Die pomp had ik er zelf pas 3 maanden terug ingezet. Nieuwe pomp gekocht en weer gemonteerd, maar toen deed hij het nog steeds niet. Bleken de slangen onder de motorkap klem te zitten......
Deze pomp is dus 3 maanden oud.

Geen idee of hij op een Megane 3 past. Het is wel een dubbele. Als je je mail geeft, stuur ik je de foto's.
Febi nr is: 24633 en hij zou nummer 6434.75 moeten vervangen.

Kun je er iets mee?


Tedo

#7
Enorm bedankt voor het aanbod, maar dit is helaas niet de juiste vrees ik.
Ik heb deze 24633 ook net voor mijn Clio besteld, maar op de website waar ik die vond stond niet dat 'ie ook geschikt was voor de Megane III.

Hij zou er zo uit moeten zien:


Ik moet zeggen dat de Febi die ik heb liggen voor de Clio er op het oog ook zo uit ziet (maar kennelijk verschilt het toch).

Robke72

Yep, die heb ik ook.
Volgens de site van Febi zou hij wel moeten passen. Als ik die pomp aanklik en kijk op welke auto hij past, dan staat de Megane 3 er ook bij.
Maar deze gaat terug in de kast in de garage ;)

Tedo

#9
Ik zal de pomp die ik heb voor de Clio (dezelfde die jij hebt) eens proberen op de Megane.
Op onderdelensites kan je ze voor de Megane III niet vinden, op de site van Febi staat inderdaad van wel. Toch ziet 'ie er net anders uit.
Pomp van Febi valt mee qua prijs (€ 15,-), maar die van Renault zelf kosten op eBay al € 38,-. Bij de dealer waarschijnlijk bijna het dubbele.

A110

Ik heb de nummers van de Meg II en III eens nagekeken en de nummers zijn toch verschillend.
De Meg II heeft OEM 7700428386 en deze op diversen modellen geschikt, zelfs op de PSA modellen. Vandaar dat ik van deze ook genoeg voorraad heb.

En bij mijn onderdelen leverancier kunnen ze allebij de nummers en worden ze apart verkocht. Er zit dus duidelijk verschil in.
Ik moet zeggen dat ik het op het plaatje niet ziet.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Tedo

Bedankt voor de aanvulling. Ik ga morgen eerst die van de Clio vervangen, en dan eens kijken wat het OEM nummer daarvan is.

Kan jij die pompjes ook leveren Jeroen?

Tedo

Vanmorgen die van de Clio vervangen. Werkt weer prima,
Pomp die eraf kwam had inderdaad een ander nummer, en was universeel voor Peugeot/Citroën/Renault.
Voor de Megane ga ik dan maar voor de originele.

A110

Citaat van: Tedo op  2 december 2016, 21:39:03
Kan jij die pompjes ook leveren Jeroen?

Als het moet wel, zijn te bestellen bij mijn leverancier en vermoedelijk oem renault dat zou ik na moeten kijken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev