Advertenties


Automatische handrem

Gestart door Timelord, 3 maart 2014, 08:35:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark

Gaat die er ook niet af als je in de 1e versnelling, de koppeling iets op laat komen en iets gas geeft?

Robke72

Mij is niet duidelijk wat je nu bedoelt?
Enerzijds over handmatig lossen, anderzijds bij een lege accu. Dat zijn 2 verschillende zaken.
De automatische rem kun je lossen door het contact aan te zetten, de rem in te trappen en de knop naar beneden te drukken. Hij gaat dan wel piepen dat de handrem los is, maar dat verdwijnt als je je deur dicht doet.
De rem blijft er dan vanaf.

En bij een lege accu: je kunt ergens een handeling uitvoeren dat de remmen gelost worden. Die gebruiken ze bijvoorbeeld ook bij het vervangen van de remblokken achter. Geen idee hoe dat moet, maar ik weet dat het kan. Matthew zou dat moeten weten.

Misschien reageert hij nog.

Timelord

CiteerGaat die er ook niet af als je in de 1e versnelling, de koppeling iets op laat komen en iets gas geeft?

Eh, de motor wilde niet meer aanslaan.


Ik heb het in de Renault garage gevraagd, er schijnt in de kofferbakruimte een hendel te zitten waarmee je de handrem kunt lossen.

mark

Ja maar je had het gisteren toch nog een keer geprobeerd?

Timelord

Ja, met motor uit en deuren dicht. En toen lukte het niet.

Ik ga vandeweek eens even kijken of ik die knop kan vinden in de kofferbak. Voor het geval van jeweetmaarnooit ;-)


matthew

#20
Bij een megane 3 met automatische parkeerrem zit er geen hendel om de handrem los te koppelen bij lege accu.

Er zit een stelschroef in de remklauw zelf, echter als je deze dan gaat oplossen om de wielen vrij te krijgen dien je een nieuwe remklauw te kopen.
En daar zit je rekeneenheid aan vast, en dat gaat dus behoorlijk in de papieren lopen.

Als er nog spanning aanwezig is, moet het op de manier zoals Robert zegt.
Voet op de rem en knop handrem naar beneden drukken.


Als je remblokken achter gaat vervangen bij een megane 3 met automatische parkeerrem, moet je via uitlees computer (clip van renault of ander goed en uitgebreid uitlees apperatuur) een service mode inschakelen.
Daarbij wordt de handrem terug gesteld en kan de zuiger zo terug gedrukt worden om de blokken te vervangen.
En als ze vervangen zijn, moet weer de service mode gedeactiveerd worden.
Daardoor ben je dus garage verplicht geworden helaas. Dit gebeurt bij meerdere merken.

Timelord

CiteerBij een megane 3 met automatische parkeerrem zit er geen hendel om de handrem los te koppelen bij lege accu

Dan heeft de Renault monteur mij niet goed voorgelicht.  :shocked:

zapp

Ik heb eens meegemaakt dat ik met mijn auto op de autotrein stond in Zwitserland. De eerste auto op die trein was een (splinternieuwe) Vel Satis. Bij aankomst van die trein op het eindstation wilde die Vel Satis niet starten, en hij was ook niet weg te slepen ivm die electrische handrem. Het heeft toen meer dan een uur geduurd voordat ze die auto van de trein af hadden, en pas daarna konden alle andere auto's van de trein af. >:(
Ik begrijp nog steeds het voordeel niet van de automatische handrem, wat is er mis met een handbediende rem???

BadEend

#23
Niks, maar als de automatische handrem goed werkt heeft deze meerdere voordelen.
Neemt minder ruimte in en je hoeft hem er niet zelf af te halen bij het wegrijden. (vooral op helling met caravan of iets dergelijks is dat handig)

Timelord

Ik had ooit een Peugeot 205. Toen ik terugkwam bij de parkeerplaats, stond de auto naar voren gereden.
Ik was vergeten de handrem aan te trekken en blijkbaar stond hij in z'n vrij, waardoor hij uit het hellend parkeervak konrijden.
Gelukkig geen schade of zo. Vandaar dat ik bewust voor die automatische handrem gekozen heb.
Maar nu heb ik dus weer twijfels over wat te doen bij een volgende auto.

Stefan

Ik heb het ook in mijn meg.
Ik vind het wel handig, nergens meer omkijken naar.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

5tl

Bij mijn vorige auto, Laguna 2, zat een noodhendel vestopt onder de bodem in de middenconsole. In 6 jaar gelukkig nooit nodig gehad. Ideaal, zo'n automatische handrem, daarom wilde ik hem in mijn megane ook weer. Wel uitkijken, als je een andere auto meehebt vergeet je die makkelijk op de rem te zetten als je uitstapt...

vincent

bij een grand scenic zit er een terug stel mogelijkheid in de kofferbak daar heb je een stuk gereedschap voor nodig om hem terug te stellen staat me bij heb er een x een gehad die ik er met bergen vanaf moest zien te krygen  en dat was weer een hele tyd terug

Timelord

Ik moet nog steeds kijken waar hij bij mij zit. Handig he ?  8)7
Straks heb ik het weer een keer nodig en dan weet ik het nog steeds niet.........

Jungleman

geef mij maar gewoon een handmatige handrem (zo'n ding noem je niet voor niks HANDrem ;) ). sinds ik in 2003 een Mégane heb gehad waarbij na 3 maanden na aflevering zo ongeveer alle electronica in storing of kapot ging, ben ik er wel van genezen. hoe minder electronica er in een auto zit, hoe minder er kapot kan.

(daarom heb ik nu ook een Mégane I cabrio met stukke electrische kap gekocht  8)7 )

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev