Advertenties


Automatische handrem

Gestart door Timelord, 3 maart 2014, 08:35:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timelord

Weet iemand hoe je een automatische handrem ten alle tijde kunt lossen ?

Toen donderdag de accu onder peil was, kreeg ik met geen mogelijkheid de handrem meer los.
De monteur had het echter zo voor elkaar, dus het kan wel, maar ik weet alleen niet hoe.

BadEend

Spanning rechtstreeks op de motor van de handrem zetten.

Timelord

Hmmm, de monteur zat aan de handrem zelf. Onder de motorkap iets doen spreekt me niet aan, alles is afgedekt. Sowieso apparaten kortsluiten lijkt me al geen optie voor een leek.  :?

BadEend

Als het goed is zit er ook een noodhendel om de handrem te lossen bij een storing.

Timelord

Ik zal eens in het boekje kijken.  !-!
Onder druk met stress is het géén goed moment !  :D

BadEend

#5
Ik denk dat de monteur d.m.v. de handremknop de handrem probeerde los te krijgen.

Timelord

Ja dat heb ik dus ook verschillende malen geprobeerd, maar dat lukte mij dus helaas niet.

mark

De monteur had niet toevallig een.booster op de accu gezet?  ;)

Timelord

Nee, voor zover ik me herinner stapte hij in, rommelde wat en toen was de handrem er af.

mark

kan natuurlijk zo zijn dat de auto een tijdje van het contact af is geweest, en dat daarna de accu weer net genoeg power had om de handrem er af te gooien.  ;)
Dat zal het wel geweest zijn.

Timelord

Als het dat inderdaad is geweest, dan hoef ik in d evolgende auto geen automatische handrem meer.
Ik stond donderdagavond best beroerd, ik had mazzel dat er niemand van het stuk achter mij  van de parkeerplaats af hoefde.

zapp

Waarom vraag je het niet gewoon aan die monteur?

Timelord

Heb ik gedaan, maar daarna wist ik nog niks  :D

J to the H (Jeroen)


Timelord

Niet veel eigenlijk. Beetje mompelen, beetje wijzen.
Ook de monteur in de garage gaf niet een gericht antwoord.
Ik ga het wel eens navragen bij een Renault garage vanmiddag.

Tips die ik op internet vond helpen helaas ook niet.

Gisteren nog eens geprobeerd, met de motor uit, maar hij ging mooi niet van de handrem af.
Misschien alleen met draaiende motor ?, dat heb ik nog niet geprobeerd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev