Advertenties


accu blijkt grote verstoorder te zijn ?

Gestart door Timelord, 28 februari 2014, 17:44:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timelord

Gisteren startte ik de auto en toen leek het heel even of de accu leeg was. Daarna sloeg hij gelijk aan.
Na 2 meter gereden te hebben sloeg de motor weer af en kreeg ik hem niet meer aan.

Hooguit hoorde je steeds 1 keer de startmotor ronddraaien en dat was het dan.
Monteur bij geweest en die konm ook niks vinden. Auto naar garage laten brengen en dara kreeg ik vandaag
te horen dat het toch de accu was die de problemen veroorzaakte.

Blijkbaar krijgen verschillende controlerende computerelementen stroom van de accu en als deze te laag blijkt te zijn,
kun je het autorijden wel vergeten, volgens de garage (voor zover ik de uitleg begreep)

De accu is amper 3,5 jaar oud, net als de auto.
Is dit normaal ?

BadEend

Ja, dat is helaas normaal.
Meeste accu's hebben ook maar 3 jaar garantie.

Timelord

Raar dat er dan geen beveiliging op zit of een waarschuwingslampje dat de accuspanning te laag is. Is toch het minste wat je mag verwachten van een auto vol electronica, toch ?

BadEend

Op sommige accu's zit een indicator die aangeeft hoe de staat van de accu is.

mark29

Maar nog is dat geen vrijbrief, als de indicator groen is, kan er nog een defecte accu zijn, bijvoorbeeld omdat de platen krom getrokken zijn.

Timelord

Ha ja, de accu. Ik heb even onder de motorkap gekeken maar als je me nou vraagt waar de accu zit ?, geen idee. Alles is tegenwoordig afgedekt.  l-
Afgezien van het feit dat ik (misschien op een BACO en schroevendraaiers na) geen gereedschap bij me heb. Ik heb wel van alles bij me, maar net steeds datgene wat
ik gisteren niet nodig had. (wel sleepkabel, maar geen accukabels bijvoorbeeld)  :D

Maar goed, hij rijdt weer en hopelijk blijft dat voorlopig ook weer zo.  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev