Advertenties


lichtknop zit niet op een handige plaats

Gestart door Timelord, 26 juli 2013, 19:57:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timelord

De knop van de verlichting is tevens de richtingaanwijzer.

Nu heb ik de knop op automatisch staan, zodat in tunnels en bij donker het licht vanzelf aan gaat.

Ik heb ook al een paar keer gehad, blijkbaar door het ongemerkt verdraaien van de knop, dat hij op een andere stand stond, met als gevolg
dat ik 's avonds ergens wegrij en er pas later achterkom dat ik geen verlichting voer.

"hee wat raar, geen dashboardverlichting ?, hoe kan dat nou ?"  Y

Die hadden ze dus het best gelijk Ford links op het dashboard kunnen maken met een schakelaar denk ik zo.

J to the H (Jeroen)

#1
Tja... Wat moet ik zeggen.. Je hebt gelijk?

Ik heb dat nog nooit gehad, en vindt het best knap dat je tijdens het bedienen van de richtingaanwijzer het knopje ook kan draaien.
Overigens zal je nooit helemaal zonder verlichting rijden want dat kan niet als je hem op automatisch zet.

Wel kan alleen je stadslicht branden als je de 'auto'-stand hebt ingeschakeld, (mits je de knop in de stadslichtstand hebt staan).

Maar helemaal geen dashboardverlichting of verlichting is bij mijn auto helemaal niet mogelijk als de 'auto'-stand aanstaat.

Welk type en bj heb jij?


[edit:] zie net in een ander topic dat je een megane III uit 2010 hebt.
Misschien toch een andere set-up en wel mogelijk om helemaal geen verlichting te voeren in de 'auto' stand.

Timelord

Dat is het hem nou juist, ik schijn hem van de auto stand af te halen ongemerkt.

Megane Estate Dynamique (?) 2010

Lennart

ik weet niet hoe het bij de meg 3 zit, maar bij de 2 moet je de knop een aantal sec ingedrukt houden wil je 'm van automatisch afhalen...

Heb zelf ook al gehad dat de schakelaar 's avonds (onbewust) op stadslicht stond... Maar merk je snel genoeg toch ?? 8)7
assumption is the mother of all f*ck ups

Ard Klok

Neem aan dat dat net als bij mijn auto (bj 2011) gaat d.m.v. de draaischakelaar op de stengel van de richtingaanwijzer? Moet eerlijk zeggen dat ik de automatische stand nooit gebruik en eigenlijk altijd de verlichting ingeschakeld heb staan. Ongemerkt van stand veranderen lijkt me best lastig, maar heeft misschien te maken met hoe je de richtingaanwijzer bedient. 

Timelord

Gewoon, omhoog voor rechtsaf, omlaag voor linksaf  :P Y

En nee,ik merk niet dat ik iets verschuif, helaas.

matthew

Deze klacht hebben we ook nog nooit gehad.

Rijdt niet toevallig ook de vrouw in de auto en dat die hem uitdraaid?

Want het verdraaien dat merk je wel.

Timelord

Nee, m'n vrouw heeft geen rijbewijs.

Kijk, nu ik het weet hou ik het in de gaten, maar het is gewoon lastig.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev