Advertenties


lichtsensor

Gestart door Timelord, 23 oktober 2011, 17:37:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timelord

Het viel me op dat mijn navigatie op donker staat en dat mijn lichten continu aan staan, ondanks dat de schakelaar op auto staat en de zon buiten volop schijnt.
Ik vermoed dat de sensor vuil is (of defect).

Weet iemand waar die zit ?

Megane estate 2010

Tedo

Bij de Megane II zit deze boven het radiodisplay, midden op het dashboard en net achter de voorruit (klein rondje). Zou kunnen dat het bij de Megane III ook daar zit.

Timelord

Ik heb daar de TomTom zitten, maar ik moet dus aan de binnenkant van de ruit zoeken ?
Dan ben ik in ieder geval al een eind op weg geholpen.  !-!

sijm138 (jesse)

je licht sensor is bij een megane 2 en 3 te vinden bij je binnen spiegel achter het afdek kapje.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Timelord

Hmmm,  daar kan het niet vuil worden, toch ?

Misschien dat er iets anders kapot is ?

Wel vreemd dat zowel TT als mijn lichten op nachtstand staan.

Ik vond het vanmiddag toch niet echt donker buiten.


sijm138 (jesse)

soms als de sensor niet goed vast zit willen ze wel eens niet goed werken of je heb de lichten niet op auto staan..
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Timelord

Jawel, het licht staat op auto.

Het viel me gisteren ook al op, maar vandaag kreeg ik het eigenlijk pas goed in de gaten.

De auto is net 16 maanden oud.

matthew

Naar garage gaan is fabrieksgarantie niet zelf aan prutsen dan.

Timelord

Hij gaat 11 november voor de winterbanden en een kleine beurt.
Dan laat ik gelijk naar de lichtsensorproblemen kijken.

Timelord

Auto's zijn rare wezens.
Zondag toen het stralend weer was, toen reed ik met licht aan en TT op nachtstand.

Nu reed ik vanmiddag naar huis, best wel somber weer en werkte alles weer zoals het moest werken.

Raar hoor, maar ik ben blij dat het weer werkt zoals het hoort. Nu maar hopen dat het zo blijft.

matthew

Wat ook kan zijn is dat het raam te vies is dan wel dan niet bij de regen/lichtsensor.

Timelord

Ja heb ik ook aan zitten denken. Ik heb eens over die plek heengewreven, misschien dat dat geholpen heeft.

Ik hou het in ieder geval in de gaten of het euvel nog terugkomt.  Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev