Advertenties


[2002, Algemene meeting] 25 September Niels en Jeroen bij Kassa

Gestart door Dirk Kuipers, 9 januari 2011, 00:21:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk Kuipers

[2002, Algemene meeting] 25 September Niels en Jeroen bij Kassa
     


Donderdag 19 september, een e mail in mijn postbus van Arwen Notermans. Subject: Deelnemers tv test routeplanners gezocht.

Voor het tv-programma KASSA van de VARA gaan wij een steekproef houden naar routeplanners van internet en CD-rom in Nederland. Ik ben hiervoor op zoek naar testpersonen met een auto die volgende week woensdag 25 september of donderdag 26 september tussen 10.00 en 16.00 beschikbaar zijn. Het beginpunt is Hilversum. Is het mogelijk om via jullie club aan een of meerdere testkoppels te komen die met hun Renault twee trajecten willen rijden en bereid zijn om gedeeltelijk gefilmd te worden? Er staat een hele kleine vergoeding tegenover en natuurlijk wordt de lunch verzorgd en alle reiskosten betaald.

Natuurlijk leek mij dit heel erg leuk en had het bericht gelijk op het forum gezet en 5 minuten later Niels al aan de telefoon: "Ik ga mee".
Dus aan Arwen doorgegeven dat Niels en ik konden komen.
Afgelopen maandag kwam de defintieve uitnodiging, Niels en ik werden woensdag om 09.30 uur verwacht op het Mediapark te Hilversum.
Niels zou met de Cabrio gaan en ik met mijn BMW. Dan zou ter plaatse bekeken worden welke auto geschikt was.



Aangekomen op het Mediapark was de verrassing groot toen we de andere deelnemende wagens zagen: een Delorean, een Opel Kaddet B Coupé, een Volvo Amazone en een jaren 70 Mercedes Coupé.





Nadat we ons gemeld hadden bij de receptie werden we even later opgehaald door Arwen, na het voorstellen aan de andere aanwezigen was het tijd voor een kop koffie en gingen we daarna met Jan kijken welke auto het meest geschikt was voor de opnames. En natuurlijk werd dit Niels zijn Cabrio.

Dus Niels moest zijn cabrio naar voren rijden en de techneuten konden aan de slag om de camera en de microfoons in te gaan bouwen.



Ondertussen moesten de deelnemers plaatst nemen achter de computers om met het toegewezen routeplanner programma de route te gaan uitzoeken die we moesten gaan rijden.
Niels en ik hadden het programma van AND toegewezen gekregen en gingen daarmee aan de slag. Het eerste probleem was er al snel, we konden de straat waar we naar toe moesten rijden niet vinden. Maar even later toch gevonden en de route uitgeprint.
Ook de andere deelnemers hadden hun route inmiddels op papier dus we konden de wagens bij het startpunt gaan zetten.
Inmiddels was de cameraman ook aangekomen en die ging eerst alle wagens op de film zetten met hun berijders erbij.



Nadat iedereen op de film stond konden we eindelijk gaan rijden, ik had me in de Sparco stoel gewurmd toen Jan ons weer uit de auto riep. Hij had een leuk idee, we zouden in een soort van Le Mans stijl wegrijden. Dus iedereen netjes op een rij naast elkaar en na een kreet van Jan sprinten naar de auto en weg waren we.
Eindelijk op weg, benieuwd waar de routeplanner ons zou brengen... en dat was niet ver. Direct bij het begin ging het al fout. Het startpunt bestond niet, dus we reden al gelijk fout. Na een half uurtje zoeken in Hilversum naar de juiste route hadden we het maar opgegeven en reden direct naar de snelweg.
Ondertussen donderde de camera op de eerste de beste hobbelweg al van zijn statief maar die had ik snel weer goed staan.





Vanaf de snelweg ging het goed, we moesten uitkomen in Gouda en dat ging (op 1 klein foutje van mijn kant) goed. We kwamen wel als laatste aan op het verzamelpunt. In plaats van de aangegeven 50 minuten hadden we er een uur en 10 minuten over gedaan



Op het verzamelpunt nam Jan nog met alle deelnemende teams een interview af over hoe de route gegaan was.
De conclusie was al snel getrokken, geen enkele van de geteste routeplanners deugde, allemaal hadden ze wel hun foutjes.



Nadat de interviews klaar waren konden we eindelijk terug naar Hilversum, het was inmiddels al 14.00 uur en we kregen nu toch wel honger.
Via onze eigen route terug en drie kwartier later konden we de schaal met broodjes aanvallen.
Op de terugweg zijn we nog al rijdend (met de kap open) gefilmd en als alles meezit krijgt Niels hier een kopie van.
Al met al was alles behoorlijk uitgelopen dus de geplande 2e route die we nog zouden rijden werd van het programma afgehaald.
We moesten nog even achter de computers plaats nemen en de camera man maakte nog wat shots van ons achter de computer.



Het was een leuke, interessante dag, donderdag worden nog 5 teams gefilmd en daaruit wordt dan een selectie gemaakt welke zaterdagavond 28 september rond 19.00 wordt uitgezonden in het programma Kassa bij de Vara op Nederland 3.

Allemaal kijken dus!!


geschreven door: onbekend

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev