Advertenties


Aandachtspunten kopen Megane

Gestart door NiekR, 25 december 2015, 09:48:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NiekR

Goedemorgen allemaal.

Momenteel rij ik nog in een Clio uit 2007, maar ik zit er aan te denken om over te stappen naar een Mégane Estate van een paar jaartjes nieuwer. Ik vind de prijs redelijk meevallen voor auto's met een wat hogere kilometerstand.

Is het verstandig om een Mégane te kopen met een kilometerstand net iets boven de 1,5 ton? Riem is dan net vervangen. Maar mijn vraag is eigenlijk, zijn er ervaringen met de Mégane3 dat die rond 2 of 2,5 ton nog goed lopen, of lopen de onderhoudskosten aardig op? Gaat om een diesel trouwens.

mark29

Veel meer dan onderhoudskosten komt er bijna niet uit de megane 3.
Denk aan banden, remmen, vloeistoffen, filters.

Af en toe eens drukverschil slangetjes van de roetfilter, drukregelklep, enz die overigens niet op elke meg 3 zit, of de uitlaatklep.
Niet ###lig bedoeld, maar de bouwkwaliteit is wel een stuk beter geworden dan de clio 3 die je dus nu hebt.
Die clio was nog echt `frans` de megane 3 is overduidelijk in samenbouw geweest met de japanners.
Wat minder zacht afgeveerd, wat typisch frans was, maar ook de elektronica totaal anders, betere stekkers, beter materiaal, niet meer van die domme veerpootlagers die massaal kapot gaan bij de megane 2 en de clio 3. Enz enz.
Upc kapot komen we ook niet meer tegen.

NiekR

Dat is ook totaal niet ###lig. Dit was mijn 1e auto en nu ben ik toe aan wat anders. De Mégane zit standaard al veel opties op en van collega's heb ik er goede verhalen over gehoord. Ik ben echter geen fanatiek autoliefhebber en kon dus niet inschatten of het verstandig is om een Mégane met 160.000km te kopen. Van Mercedes hoor je bijv. wel eens dat die wel 5 ton of meer kunnen lopen zonder al teveel extra onderhoud (behalve de dingen die jij noemde o.a.)

Ik kom steeds uit op Méganes van 160.000km van circa 9000 euro of meganes van rond de 100k voor 3 a 4 duizend euro extra. Mijn verwachting is dat ik er circa een ton mee ga rijden in 3 a 4 jaar. Wat is dan verstandig?

mark29

Zoek een leuke kleur en uitvoering uit.
Als ie goed bijgehouden is, de banden goed enz. maakt het niet veel uit.

Owja de modellen met panoramadak, schuif het dak open, kijk of die geleiders niet gebarsten zijn, die zijn behoorlijk prijzig, het dak kan gaan suizen dan.

Nosmo

Ik heb net zelf mijn megane grandtour 1.5dci uit 2005 met bijna volledige extra's verkocht, deze heb ik gereden tot 306.000 km.
Het onderhoud aan deze wagen was nog steeds nihil, normale slijtage banden, vloeistoffen wissel etc.
Je hebt alleen wel wat sneller last van vuil worden van je egr klep (in mijn geval dan) maar dit is heel simpel zelf schoon te maken voor maar €5 aan kosten.
Wel had ik mijn onderhouds interval naar 15.000 km terug laten zetten omdat dit wel ten goede komt aan de motor.
Deze had met dik 306.000 km nog steeds geen extra olie verbruik en had nog steeds een gemiddeld brandstof verbruik
van 5.8L/100Km.
Nu heb ik sinds kort een Megane grandtour Gt-Line eco2 uit eind 2012 met alle optie die er op kunnen en deze bevalt me super!
Al met al denk ik dat je zonder veel kosten heel lang en goed kunt rijden met een renault megane.
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

mark29

Die egr problemen met een megane 2 heb je vrijwel niet meer met een megane 3.
Echt een verschil in kwaliteit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev