Advertenties


Aankoop 1.5 Dci Estate

Gestart door vanderwal, 4 mei 2015, 09:35:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vanderwal

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier.
Heb het halve forum doorgelezen maar hebtoch nog een vraagje.

Ben op zoek naar een tweedehands Estate (Meg. III). Er zijn er genoeg maar ik begrijp niet zoveel van de prijzen, die lopen nogal uiteen.
Nu eentje gevonden die me wel wat lijkt. Het is een wagen uit januari 2010, 130kk. gelopen, goed onderhouden, net grote beurt gehad en 4 nieuwe banden. Ook zijn de turboslangen vervangen.

Ik vroeg me af of dit een model is die het 'kabelboom probleem) kan hebben. Ik vind namelijk nergens een lijstje met maanden of jaren wanneer dit euvel is voorgekomen. Mocht iemand het weten hoor ik het graag.

De prijs van de auto is 8500€ is dat reeel?

Alvast dank.








mark29

er zijn veel verschillen kwa uitvoeringen he.

vanderwal

Ja dank, weet ik.
Deze is redelijk simpel. Heeft wel vol auto airco, metallic, lm wheels en parkeersensoren. Maar of dat nou veel uitmaakt qua prijs.

zapp

Wat is het kabelboom probleem? (achterklep?)

Tedo

Dat van de klep is een Megane II kwaal. Je hebt wel het goede type uitgezocht; ex-lease 1.5 DCi's zijn er bij bosjes, dus keuze genoeg.
Als ik jou was zou ik zoeken naar een GT line. De meeste leaserijders gingen daarvoor. Net even wat meer aangekleed, maar omdat er zoveel van zijn op de tweedehands markt niet (veel) duurder.

vanderwal

Dank voor de reacties.  :)
De kabelboom loopt bij sommige exemplaren te dicht langs de schakelpook waardoor ie door schakelen kan doorslijten.
Achterklep zal de lekkage bij derde remlicht zijn? Had min broer ook, even kitten/lijmen en het was weg.
Een GT-line is inderdaad mooi maar vrees dat mijn budget (<10k) dat niet toelaat.

mark29

Het is een DCI overigens!
Die kabelboom bij schakelpookprobleem zijn we nog nooit tegen gekomen in de werkplaats.
Wel de stekkers van de kentekenverlichting geoxideerd.
Turbodrukregelklep, temperatuursensor voor turbo, willen wel eens sneuvelen.
En dan heb je de zwakke punten wel weer gehad eigenlijk, het is gewoon een kei goede auto.

Tedo

Citaat van: vanderwal op  5 mei 2015, 07:04:39
Een GT-line is inderdaad mooi maar vrees dat mijn budget (<10k) dat niet toelaat.

Toch wel. Wel iets meer gereden, maar ook nieuwer dan degene die je hierboven noemde.

vanderwal

Ah dank, die had ik nog niet gezien.
Msar weer de vraag wat verstandig is. Meer kilometers en minder jaren of andersom.

mark29

Deze modellen zijn echt goed, en maken die kilometers niet veel meer uit.
Belangrijker is, hoe is het onderhoud geweest, staat van de auto? Schades, krassen, interieur netjes enz enz.

Gt-line is inderdaad 1 van de mooiste uitvoeringen, al vind ik zelf de stoelen aan de krappe kant. Maar dit blijft heel persoonlijk natuurlijk.
Anders zou ik minimaal een bose uitvoering nemen, dat klinkt erg lekker.

vanderwal

Alors, tis toch een simpele Dynamique geworden  8). Nu nog even op zoek naar een inzet (kunstsof) voor de laadruimte, heeft zoiets een naam? Zag dat Renault het een kunststofkofferbak noemt...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev