Advertenties


Gezien op Marktplaats / Ebay / Speurders enz, enz.. DEEL 30

Gestart door Stefan, 10 april 2017, 20:43:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark29

Mijn eerste indruk wat een rommel en pruts advertentie.

MadBull

Ja, idd. Wat een bedrijf  8)7 Alleen deze advertentie op Marktplaats en dit ook echt:

"
Over ons
Aryan Autobedrijf
op weg naar een tevreden klant
"

:D :D :D :D

RobScénic

Why not? Ik kocht mijn cabrio (1.6 16v Sport 1999) voor €350,-. Met 215000 op de teller.
En natuurlijk had die wat gebreken: Dak werkte niet en zag er niet uit,lekke uitlaat, banden, hoesje hier en kogeltje daar, lagertje en wat remleidingen. Maar nu zijn we pak hem beet €350 verder, en heb ik een cabrio met een werkend en net elektrisch dak, in technisch goede staat en met weinig cosmetische problemen voor €700....
Als je handig bent en geduld hebt, loont het zich vanzelf.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Felix


adinsx

Mijn vorige Mégane. Een volle III Estate GTline.
100% kras en deukvrij. Alleen jammer dat ze hem op de winterset hebben gefotografeerd en niet de 18" GT zomerset (zie laatste foto).
https://www.leaseplan.com/nl-nl/occasions/autos/Renault/M%C3%A9gane/7KH4K-8FA4-RV6N/

Koop hem wel met de 6 maanden garantie. Distributieketting ratelt lichtjes, zoals bij wel meer 1.2 TCe130 blokken ;)
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Fluppie

Citaat van: RobScénic op 22 februari 2018, 16:12:30
Why not? Ik kocht mijn cabrio (1.6 16v Sport 1999) voor €350,-. Met 215000 op de teller.
En natuurlijk had die wat gebreken: Dak werkte niet en zag er niet uit,lekke uitlaat, banden, hoesje hier en kogeltje daar, lagertje en wat remleidingen. Maar nu zijn we pak hem beet €350 verder, en heb ik een cabrio met een werkend en net elektrisch dak, in technisch goede staat en met weinig cosmetische problemen voor €700....
Als je handig bent en geduld hebt, loont het zich vanzelf.

Klopt ik kocht hem voor € 700,00 verspijkerd voor € 500,00 en hoppa door de APK als een zonnetje. Paar weken terug zelfde type gevonden was totall-lose velgen plus goede banden en waar ik me suf naar liep te zoeken perfecte raam likkers alles bij elkaar voor € 100,00 ff vriend google voor de velgen oz racing kosten € 280,00 per stuk dus een super deal voor die prijs Y

hemi24

Citaat van: adinsx op 22 februari 2018, 22:36:44
Mijn vorige Mégane. Een volle III Estate GTline.
100% kras en deukvrij. Alleen jammer dat ze hem op de winterset hebben gefotografeerd en niet de 18" GT zomerset (zie laatste foto).
https://www.leaseplan.com/nl-nl/occasions/autos/Renault/M%C3%A9gane/7KH4K-8FA4-RV6N/

Koop hem wel met de 6 maanden garantie. Distributieketting ratelt lichtjes, zoals bij wel meer 1.2 TCe130 blokken ;)

Die jongens durven nog forse prijzen te vragen!!!

Felix

Een hele partij Megane II GT onderdelen in Noord Frankrijk. Is wel aan te rijden voor de zuiderlingen onder ons :)

https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/1388749381.htm


Tedo

Helaas zijn die GT onderdelen al weg.

Citaat van: hemi24 op 23 februari 2018, 10:35:16
Die jongens durven nog forse prijzen te vragen!!!

Het is wat de meeste dealers er voor vragen. Bij een leasemaatschappij zou je inderdaad lager verwachten.

Felix


adinsx

Citaat van: Tedo op 24 februari 2018, 10:48:28
Helaas zijn die GT onderdelen al weg.

Het is wat de meeste dealers er voor vragen. Bij een leasemaatschappij zou je inderdaad lager verwachten.


Want? Leaseauto's zijn meestal keurig dealeronderhouden, is meestal ook niet bespaard op onderhoud en het gebeurd op tijd (i.v.m. garantie vaak). Natuurlijk gaat niet elke leaserijder keurig om met zijn leaseauto, en ik schiet wellicht wat ver door met elk jaar uitgebreid detailen, altijd met de hand wassen, kras en deukvrij houden, etc.
Maar waarom zou Leaseplan op een lagere prijs moeten zitten dan de marktwaarde?
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Tedo


Hoe het tegenwoordig is weet ik niet exact, maar toen ik nog lease reed werd juist alleen het strikt noodzakelijke onderhoud uitgevoerd, en werd de partij die het onderhoud uitvoerde daar flink bij uitgeknepen. Was de leasetermijn bijna ten einde, dan werd onderhoud niet meer uitgevoerd en de auto naar de handel doorgezet. Zo heb ik ooit ook een ex-leasewagen gekocht bij een handelaar die 'm weer van een leasemaatschappij had. Goedkoper in aanschaf dan bij de dealer, maar dus wel met wat achterstallig onderhoud. Omdat beiden in dit proces ook nog wat willen verdienen, ga ik ervan uit dat de verkoopprijs van de leasemaatschappij (aan handelaren) onder de dealerprijs ligt. Misschien is dat naar particulieren anders. Alhoewel; ik heb ooit mijn eigen lease Clio van de leasemaatschappij overgenomen voor een aantrekkelijk bedrag.

Jij bent heel zuinig  op je leaseauto, maar ik durf te wedden dat de meesten (die het puur als zakelijk vervoermiddel zien) daar anders mee omgaan. Dit maakt voor de prijs niet uit (wel wat je als koper krijgt).

hemi24

Correct onderhoud en leasemaatschappijen zou ik niet graag in één zin willen noemen!
Met name de auto's die o.b.v. kilometers uit de lease gaan missen vrijwel altijd de laatste servicebeurt.

Preventief wordt er vrijwel nooit iets vervangen, zo laten ze je het liefst doorrijden totdat de slijtageindicator van de remblokken aangeeft dat ze echt tot de draad toe zijn  versleten en laten ze je tussen de beurten door gewoon weer een afspraak maken.

Zelfde verhaal v.w.b. banden en (ruit)schade, waarvoor je weer apart naar een stelletje fast-fitters moet.

--- zucht ---

mark29

Nou dat is afhankelijk welke lease maatschappij je hebt. Ze zijn  niet allemaal zo lastig.
3 kwart van ons werk is lease.

adinsx

Vraagje: worden te koop topics gesloten of verwijderd?

Gister reageerde iemand of ik nog zonneschermen voor de III had. Ik zei toen, sorry verkocht maar bedacht me vanmorgen dat ik nog een set (alleen voor beide portieren) heb.
Echter vind ik het topic nergens terug, en dus geen idee wie de vraag stelde  8)7


Mbt lease en onderhoud: ja, als de auto bijna uit de lease gaat worst nauwkeurig gekeken of ze nog investeren. Zeker waar. Maar algeheel slecht onderhouden zou ik het zeker niet noemen. Op mijn oude III is nergens op bezuinigd. En overigens bij elke auto bij LeasePlan staat de complete geschiedenis.
Terug op snelheid met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev