Advertenties


Algemeen autonieuws

Gestart door Timo Zuiderduin, 7 februari 2006, 21:35:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timo Zuiderduin

Ik open een nieuw topic t.b.v. algemeen autonieuws.
dus als je ergens een nieuwtje spot waarvan je dnekt,... dit moet iedereen weten/gezien hebben.
post het hier!!!

Ik als Cabriofan begin met een nieuwtje uit de stal van Fiat.
ben zelf niet helemaal kapot van het ontwerp maar vind het leuk om te zien dat er steeds meer en meer merken zich wagen aan de populaire CC's

Bron www.autoweek.nl


Vooral bij de Italianen spreekt de nieuwe Fiat Punto tot de verbeelding. Ontwerpbureau Fioravanti liet zich door de Grande Punto inspireren tot twee verschillende klapdaken.

Op de Autosalon van Gen?ve laat het Italiaanse ontwerpbureau Fioravanti twee varianten zien van de op de Fiat Grande Punto gebaseerde Skill. De auto?s zijn ge?nsprireerd op de coup?cabriolet-trend. Hoe de daken precies in elkaar zitten wordt tijdens de beurs bekend. Het eerste dak geeft de Punto een echt CC-gezicht, terwijl de andere de auto lijkt om te bouwen in een pickup-achtige. Op de plaats van de B-stijlen zitten zwarte elementen die een dakconstructie ? la Ferrari Superamerica mogelijk maken.
Dat de Fioravanti Skill doet denken aan de Ferrari Superamerica is geen toeval. Ferrari gebruikte een dakconstructie die eerder te zien was op een showauto van Fioravanti. Wie weet zien we de aparte Punto-daken nog eens terug.

EbOoZ

Vind het ontwerp wel grappig eigenlijk. Maar wel jammer dat het een tweezitter is :D

Ow enne... goed idee voor een Algemeen Auto Nieuws topic :D

sebastiaan

ziet er leuk uit.. jammer dat het fiat is :)

Sjors

Monte Carlo!! aan de Maas!!

Wouter

ik ben blij er achter te komen dat er meer www.autoweek.nl bezoekers hier actief zijn op het forum. Top site :D cker voor alle nieuwtjes. Ook makkelijk vind ik de Carbase om de specs op te zoeken van verschillende auto's. (zo weet je altijd waar je naast gaat staan bij het stoplicht :))
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Timo Zuiderduin

jep, ik neem bijna iedere dag wel ff een kijkje op autoweek om te kijken of er weer wat nieuws is.
en die carbase is ook nog weleens leuk en nuttig om doorheen te bladeren! vooral voor testrapporten, specificaties en waardebepalingen!!

Wouter

idd erg handig allemaal op mijn werk is dat mn startpagina en thuis deze. Back ontopic:

Discussie vraagje: wat vind men van de nieuwe Benz R 63 AMG? Ik vind hem totaal overbodig: 500+ pk in een mpv!? Koop dan een echte sport auto of een super sedan zoals de Audi S8 ofzo. Kun je ook je hele gezin kwijt en val je niet om in de bochten 8) (flauw grapje richting eerste A-klasse)

Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Dennis Postma

Citaat van: Danny. op  7 februari 2006, 22:09:58
Vind het ontwerp wel grappig eigenlijk. Maar wel jammer dat het een tweezitter is :D

Ow enne... goed idee voor een Algemeen Auto Nieuws topic :D

Vind het ontwerp niet echt mooi, maar dat vind ik van gewone nieuwe Punto ook al niet  :-\ Dat ze er een 2 zitter van gemaakt hebben vind ik niet zo'n ramp, waarom zou je er een klein rot bankje achterin maken als er toch bijna niemand achter in past  ::)

Wouter

hmm, ik vind de gewone punto wel ok. Heb je de tv reclame al gezien? Weliswaar een sportieve versie met grote velgen e.d. maar ziet er wel goed uit vind ik, terwijl ik verder nix met Fiat heb.

@ Stefan: Is dit wat voor jou? http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4559&cache=no Nieuwe Mazda mp3 ziet er op zich wel gaaf uit.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Timo Zuiderduin

Ik neem aan dat je MPS bedoeld? en niet MP3  ;)

lijkt mij een heel dik bakkie!! Ik zal eens kijken of ik aan de specificaties kan komen!!

Wouter

Yep die bedoel ik... mp3 haha.... klein vergissinkje  :)  Tsja, ben ook wel benieuwd naar de specs. Als het dik 200 pk is, is het een lekker bom en een misschien goedkoper alternatief voor een Golf GTI of een Meg. RS alhoewel ik van die laatste toch het meest gecharmeerd ben als Renault fan.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Timo Zuiderduin

voor zover ik het kon nazoeken zal hij ergens tussen de 225 en 250 PK hebben.
de Mazda6MPS heeft geloof ik 260 en marketingtechnisch gezien zullen ze de 3 met iets minder PK's leveren.

Maar goed, ik denk dat het best weleens een stevige concurrentie kan worden voor de Hot Hatches die er op dit ogenblik rondrijden. als ik het geld had zou ik serieus gaan overwegen om er eens naar te gaan kijken!!

Wouter

ik heb ook al s gekeken voor een 2e hands Megane RS. Maar de goedkoopste die ik kon vinden was als nog 24000 euro ofzo. Dus er moet nog even door gespaard worden.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Stefan

#13
ook toevallig,
ik zit er net naar te kijken op de site van autoweek, die nieuwe Mazda 3 MPS
Ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld maar vind het een dikke auto :D
idd een leuke opvolger voor mijn 2 litertje in de toekomst ;D
Hij zal idd wel zo'n beetje rond de 225 en 250PK hebben denk ik... O0

stukje uit autoweek:

Mazda waagt zich tussen giganten als de Volkswagen Golf GTI en de Ford Focus ST. De 3 MPS debuteert op de Autosalon van Gen?ve en is de tweede auto in de snelle serie. Pas vorige maand werd de 6 MPS voorgesteld.
De Mazda 3 MPS is voorzien van dezelfde 2,3-liter turbomotor als de Mazda 6 MPS. Over het exacte vermogen hult Mazda zicht nog even in stilzwijgen, maar reken op dik 200 pk. In tegenstelling tot de snelle Zes heeft de 3 MPS alleen voorwielaandrijving.
In Europa heet de auto Mazda 3 MPS, in Japan wordt hij als Mazdaspeed Axela verkocht en in Noord-Amerika luistert hij naar de naam Mazdaspeed 3.




heb nog geen foto's van de zijkant/zijaanzicht, wil ik ook weleens zien eigenlijk
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Michel Veltman

ziet er cker niet verkeerd uit :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev