Advertenties


Keyless access probleem

Gestart door zombie007, 21 januari 2008, 22:39:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zombie007

hallo allen,

Ik ben sinds kort de trotste eigenaar van een MeganeII uit 2005. Sinds kort lukt het mij niet om de linker deuren (bestuurderskant) te opennen zonder gebruik te maken van de afstandbediening. Voorheen lukte het zonder. Het is wel zo dat de rest van de deuren (rechterkant + kofferbak) gaat wel open. Is er iemand met een soortgelijke ervaring of weet iemand van jullie wat de reden zou kunnen zijn en of er iets aan te doen is?
Dank alvast  _o_

matthew

Dan is er sowiezo 1 optisch oog stuk.

Dit kunnen ze bij de dealer via de clip(uitleescomputer)zien welke er wel of niet reageerd.

Jacob

Klopt, optisch oog is kapot.

Heb dat zelf ook gehad maar dan aan de bijrijderskant (3-deurs uitvoering) en toen onder (fabrieks)garantie het oog laten vervangen.

Gr.

Jacob.

zombie007

Bedankt voor de snelle reacties.
Wat ik vergeten ben te melden is dat het afsluiten van auto ook niet werkt op deze deuren. Het gaat om een drukknop op alle deuren die je moet indrukken om de auto in zijn geheel af te sluiten (ik weet niet of alle modellen het hebben).

Verder is het vlogens mij ook zo dat er een optische sensor is net onder de deurgreep en een in de deurgreep. Beiden lijken niet werken.

Iedere informatie kan helpen.
Bedankt alvast...

matthew

Dan is de drukknop ook stuk waarschijnlijk,komt ook wat vaker voor.
Verder zit de optische sensor alleen in de deur in niet in de klink.
Maar omdat beide niet meer werkt lijkt het mij wel door water te komen,maar als je het optisch oog vervangt is het nog maar een kleine moeite om ook de drukknop nog erbij te vervangen.

rombartus

ik dacht dat de drukknop ongeveer 17 euro kostte bij de dealer.

Zakaria

Citaat van: zombie007 op 23 januari 2008, 16:01:21
Bedankt voor de snelle reacties.
Wat ik vergeten ben te melden is dat het afsluiten van auto ook niet werkt op deze deuren. Het gaat om een drukknop op alle deuren die je moet indrukken om de auto in zijn geheel af te sluiten (ik weet niet of alle modellen het hebben).

Verder is het vlogens mij ook zo dat er een optische sensor is net onder de deurgreep en een in de deurgreep. Beiden lijken niet werken.

Iedere informatie kan helpen.
Bedankt alvast...


Bij mij werk het helemaal niet? Maar heb niet van die drukknoppen op de deuren!
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

matthew

Dan heb je ook geen handsfree functie.Dus dit is dan niet voor jouw auto van toepassing.

Zakaria

Citaat van: matthew op  6 maart 2008, 21:48:34
Dan heb je ook geen handsfree functie.Dus dit is dan niet voor jouw auto van toepassing.


Hu serieus niet? Maar ik heb wel van die donker zwarte sensoren achter de deurgrepen aan alle deuren.
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Jacob

klopt, je hebt dan inderdaad niet de volledige Handsfree functie. Jij kan dus wel de auto open doen zonder afstandsbediening, maar niet sluiten zonder afstandsbediening.

Jij kan de megane alleen afsluiten met de afstandsbediening en moet ook altijd de kaart in de sleuf in het dashboard steken (laatste weet ik overigens niet 100% zeker) en bij de "volledige" handsfree functie zet je de auto op slot met het knopje op de deurgreep en hoeft de kaart niet in de "lezer" te zitten om te kunnen starten.


Zakaria

#10
Citaat van: Jacob op  8 maart 2008, 12:28:17
klopt, je hebt dan inderdaad niet de volledige Handsfree functie. Jij kan dus wel de auto open doen zonder afstandsbediening, maar niet sluiten zonder afstandsbediening.

Jij kan de megane alleen afsluiten met de afstandsbediening en moet ook altijd de kaart in de sleuf in het dashboard steken (laatste weet ik overigens niet 100% zeker) en bij de "volledige" handsfree functie zet je de auto op slot met het knopje op de deurgreep en hoeft de kaart niet in de "lezer" te zitten om te kunnen starten.




Oke harstikke bedankt, moet je dat eerst ergens activeren zodat die optie gaat werken? Want ik heb het geprobeerd maar werkt niet, ik heb begrepen je moet de kaart in je zak houden en aan de deur greep trekken(als de auto meer dan 3 dagen heeft stilgestaan en niet opgedaan, even 2x aan de deurgreep trekken?)
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Jacob

Ik ging er eigenlijk vanuit dat "standaard" aan stond en dat je dit dus niet hoefde te activeren. Lijkt mij overigens dat dit wel moet werken bij jou, want anders heeft die sensor achter je deurgreep totaal geen nut.

Je moet niet direct aan de deurgreep trekken, bij mij springt het slot van de deuren af (= duidelijk te horen) als ik mijn hand in de deurgreep steek en pas na daarna trek ik aan de deurgreep. Stukje over 2 keer trekken na drie dagen stilstaan klinkt mij als broodje aap verhaal, heb dat zelf namelijk nog nooit hoeven te doen na een dergelijke tijd te hebben stil gestaan.

Misschien dat iemand anders weet of dit geactiveerd moet worden?

RdW

Stukje over 2 keer trekken na drie dagen stilstaan klinkt mij als broodje aap verhaal, heb dat zelf namelijk nog nooit hoeven te doen na een dergelijke tijd te hebben stil gestaan.

ik hoorde dat dit pas na 2 weken het geval was... Y

als ie geactiveerd moet worden, dan waarschijnlijk met de clip...

matthew

Bij mij weten is het gewoon als je geen handsfreefunctie hebt dat er alleen gewoon plaatjes achter je handgreep zitten en geen sensors.

Marc Brouwer

Volgens mij heb je een volledige handfree functie of niet. Zowel in de Laguna van mijn vader als in mijn Mégane zitten achter de deurklink de plaatjes die lijken op sensoren. Alleen gaan de deuren echt niet van het slot als ik mijn hand achter de greep steek en vervolgens aan de greep trek.

Dat de sensoren er zitten vind ik op een zwarte nog niet zo storend maar op een lichte auto vind ik het een beetje jammer. Ik denk dat Renault toch meer zaken al standaard voorbereid
"We Shall Not Be Moved"

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev