Advertenties


Piepende remklauwen

Gestart door drbiqs, 10 december 2005, 23:38:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drbiqs

Ik heb sind een aantal weken een nieuwe remklauw links achter omdat deze steeds bleef plakken.
Nu doet er weer een ander geintje zich voor dat bij achteruit rijden de rem een raar geluid maakt. ::)
Was mijn vraag of er soms nog meer mensen zijn die last hebben met de remmen van de megane.
Volgens de dealer is renault er mee bezig,maar dat geloof ik nou net niet zo erg.
Als er meer mensen zijn hoor ik het graag,heb ik iets meer kans om er bij renault er mee aan te kloppen en er is iets aan te gaan doen.

Hoor het graag.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Paul

er zijn idd veel problemen geweest met het trillen van de remblokken achter..
er zijn toen andere remblokken voor gekomen, maar dat is al 1,5 jaar geleden.
blijkbaar hebben ze het nog niet onder controle..
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Decepticon#1

Op de phase 1 en phase 2 hatchback van mijn pa was het inderdaad vaak zo dat bij wegrijden/achteruit rijden de rem even bleef hangen...hij moest er even doorgedrukt worden om het maar zo te zeggen. Ik weet niet hoe het met de Megane 2 is, ik zal eens checken bij een maat van. Succes ermee!

Peter

GVR

Bij mij piepen de voorremmen af en toe. ??? Het lijkt alsof de handrem wel eens blijft plakken als ik achteruit mijn oprit afrijd.

drbiqs

Begrijp dat ik niet de enige ben die met niet probleemloze remmen (schijven) rond rij.
Ga toch van de week is informeren bij renault nederland.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Tom P

De remmen van mijn megane II piepen. Bij regenachtig weer manifesteert zich dit nog meer.
Een kennis heeft een megane I. Ook zijn remmen piepen vaak hevig en sinds kort heeft hij last van een rem (vooraan) die lawaai maakt bij het optrekken (die blijft hangen?).

drbiqs

Ik heb vanmorgen renault nederland gebeld en hoor denk ik van de week wat er uitkomt.
Ben benieuwd wat er aan een eventuele oplossing wordt gevonden.
Zodra er nieuws is laat ik het weten. ;)
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*


drbiqs

Ben vanmorgen al terug gebeld door renault nederland en moet een afspraak gaan maken met de dealer.
Aan de hand van hun conclusie worden er verdere actie's ondernomen.
Dus zal ik maar weer is bij de dealer aankloppen.
Bij renault nederland wordt er gezegd dat het ligt aan het feit dat er geen asbest meer gebruikt mag worden in de remblokken.
Schijnt nog steeds geen goede oplossing voor gevonden te zijn.

Wordt vervolgt. 
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

San

Dit probleem is al langer bekend,heb vorig jaar piepende achterremmen gehad.
Tot 20000km. worden blokken en remklauwen onder garantie vervangen,
daarna moet je een persentage zelf bijbetalen, afhankelijk van je km stand.

Jeroen

Dat van dat asbest klopt, dat verhaal werd me bij mijn Coup? ook al verteld.

Ik heb met vastzittende remmen rondgereden, mijn achtervelgen waren nog zwarter dan voor.
Toen hebben ze de remmen schoongemaakt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev