Advertenties


Stroom

Gestart door Flokkie23, 25 augustus 2005, 10:08:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flokkie23

Ik heb een vraag. Ik heb het probleem met de 12V spanning van mijn Megane. Als ik 3 weken niet gereden heb, is mijn accu leeg. Ik heb mijn accu en dinamo laten controleren en deze zijn goed. Ook heb ik inmiddels mijn carkit anders aangesloten. Weet iemand hoeveel stroom de auto normaliter gebruikt als de moter uitstaat. Dan ga ik nog eens verder op onderzoek uit.
Bedankt!


Timo Zuiderduin


Flokkie23

#2
Nee, ik heb geen alarm. Ik vraag dus eigenlijk wat het klokje, autoradio, centrale deurvergrendeling, sleutelcode systeem en misschien nog wel iets anders wat ik niet weet verbruikt........

Erik van der Velde

Ik denk dat niemand hier echt een exact antwoord op kan geven. Je kan het beste gewoon even met een ampere meter meten hoeveel stroom hij verbruikt.

Meganez

Probeer ook even te kijken of je kofferbak verlichting/dashboard kast verlichting ook niet constant aan staat. Mijn vader heeft dit ook wel is geehad. Het is duidelijk dat je te maken hebt met een clandestiene stroomverbruiker.

Flokkie23

Ik was het zeker van plan om te meten, maar misschien wisten jullie wat je normaliter zou moeten meten, zodoende..... maar misschien is er toch nog iemand....
In iedergeval bedankt voor je reactie!

Meganez

Hier nog ff wat info:

je kan aan het voltage meten of je te maken hebt met lekkagestromen o.i.d.

In volledige rusttoestand (dus contact uit) zouden alleen je klokje, radio en alarm wat stroom "kunnen" pikken. Als je het voltage nu rechtstreeks over je accu gaat meten zou er een voltage van +/- 11,5 Volt op moeten staan. Het minimum (voor een normale toestand) hierin ligt op de 10,5 Volt. (dus zit je er onder dan is het foute boel)




Flokkie23

Dank je wel! Ik ga het controleren.

Birt

misschien nog een optie:

als je er een andere radio erin hebt zitten, dus niet de standaard renault, want daar zal het wel goed zijn, maar een andewre dus, kan het wezen dat als deze uit staat niet echt uit staat, maar aan blijft staan zonder dat je het ziet. Mijn pa het het met zijn auto, daar was de voeding van de radio stukkend. na 4x was de accu stuk.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Ferdi

misschien dat ie ergens zijn stroom wegtrekt door sluiting wat net niet genoeg is om een zekering te laten klappen! iig succes  :D lastige dingetjes dit...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev