Advertenties


Lampje airbag en service blijft branden

Gestart door Zonti, 18 oktober 2015, 12:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonti

Lampje airbag en service blijft branden
Ik heb in het forum gelezen dat de reden hiervan de stekker onder de bijrijdersstoel is.
Deze moet verwijderd worden en de kabels moeten gesoldeerd worden en met hulsjes beschermd worden.
Wie kan mij hierbij helpen (moet niet voor niets uiteraard)?
Ik woon in Rotterdam.

Alvast bedankt.

zapp

#1
Je zou eerst kunnen beginnen met het controleren van de contacten, contactspray er in spuiten, wat heen en weer friemelen. Als het dan nog niet over is, kijk dan eens of de contacten in die connector verbogen of gecorrodeerd zijn. Je kunt die connector los krijgen door aan de zijkant aan een soortement van plactic fliepjse te trekken (als je begrijpt wat ik bedoel).

Voel ook eens aan de draden of er ergens een knik inzit.
Dat soort dingen. Maar voordat je gaat solderen, moet je wel (zeker) weten dat je daarmee het probleem opgelost hebt, anders doe je het voor niks.

matthew

Dat is meestal het euvel.

Maar het airbag systeem bestaat uit meer componenten en er kun dus ergens een probleem zijn.
Toch beter om eerst te laten uitlezen welke storing er precies in zit.

Zonti

Ik heb mijn Renault uit laten lezen en de volgende storingen werden aangegeven:
B1002 en B1014 en B100C


A110

Deze storingscode's duiden op de stekker onder de stoel.

Stekker loshalen eventueel met een beetje perslucht schoonmaken en inspuiten met contactspray daarna weer monteren, het filmpje laat het duidelijk zien. Bij jou auto is het alleen een hele grote stekkerblok net onder het tapijt onder de stoel. Dan zouden de lampje's uit moeten gaan bij starten van de auto.
Het kan voorkomen dat ze met een diagnose tester daarna eerst nog gewist moeten worden.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Zonti

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het proberen en hou jullie op de hoogte.  !-! _o_

zapp

Inderdaad, dat gele plastic ding op het filmpje. Dat is het fliepjse waar ik het over had. Als je die uitschuift, gaat je connector los en vice versa.

Zonti

Na wat zoekwerk heb ik de stekker onder de bijrijdersstoel gevonden.
Ik krijg hem alleen niet uit elkaar?????
Ik heb een groen "lipje" verwijderd maar dan krijg ik hem nog niet uit elkaar.
Ik heb de stekker ingespoten en er wat aan zitten rommelen.
Bij het starten van de auto gaan nu alle lampjes uit maar binnen 1 of 2 seconden gaan de lampjes van de airbag en service weer branden!!!!
Hellupppppppppppppppp  :?

zapp

Bij mij is dat fliepjse geel of zo, wit misschien. Je trekt hem er rechtstandig uit en dan duwt hij die stekkers uit elkaar.
Anders zou ik het ook niet weten...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev