Advertenties


Mistlamp rechts achter!?

Gestart door riCChard, 8 mei 2005, 15:25:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tony

Weet je wat...? Ik zoek het op!
Maar volgens mij is het land-gebonden en mag het voor de Nederlandse wvw niet.

RdW

Citaat van: Tony op 10 mei 2005, 03:05:14
Weet je wat...? Ik zoek het op!
Maar volgens mij is het land-gebonden en mag het voor de Nederlandse wvw niet.

doe dat, maar ze hebben toch een nederlandse goedkeur gekregen om de weg op te mogen....

Tony

#17
Zonder lampje... ja
Race uitlaten monteren mag ook, tenzij ze teveel herrie maken. Zelfs rijden zonder kat mag, zolang de waarden maar aan de eisen voldoen, dat is Europa: Alles mag zolang de Wet het niet verbied. Maar bij mijn weten is een (1) mistlamp verplicht (ook voor aanhangers) en is de rest additioneel of verboden. Dat veel voeruigen goedgekeurd worden met bijv. crowbars voor de koplampen, gespoten achterlichten en refectoren, wil nog niet zeggen dat dat wettelijk is toegestaan. Dat is dan weer en kwestie van geluk.

Paul

#18
Heb net effe mijn APK boek uit de kast getrokken en de keuringseis is als volgt:Artikel 5.2.52 lid k

Personenauto's moeten voorzien zijn van: 1 of 2 mistlichten aan de achterkant van het voertuig indien het voertuig na 31 dec. 1997 in gebruik is genomen;in het geval van 1 mistlicht moet zich dit bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig.

Is Apk taal, maar als je het 6 keer leest snap je het :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Edgar

Snapte hem na 3 keer lezen al  :)

RdW


Johannusm

Kortom aansluiten die hap want het mag en zit er tenslotte al ;) ;)

riCChard

 :D Bedankt heren. Nu nog even kijken of er iemand handig met draden is

Bart Van de Sande

Ik heb het er eens met mijn pa(renault monteur) overgehad. Naar het schijnt als ge een trekhaak plaats en dan 2 mistlichten achteraan laat branden + het mistlamp van je aanhanger dat dan de zekering opsmoord vooraan. En Renault kennende hebben ze dan gewoon 1 mistlamp afgekoppeld.

riCChard

 :D maar voorlopig geen trekhaak er achter, kun je 'm ook niet gebruiken.
Overigens handig zo'n vader

RdW

Citaat van: Bart Van de Sande op 17 mei 2005, 08:12:30
Ik heb het er eens met mijn pa(renault monteur) overgehad. Naar het schijnt als ge een trekhaak plaats en dan 2 mistlichten achteraan laat branden + het mistlamp van je aanhanger dat dan de zekering opsmoord vooraan. En Renault kennende hebben ze dan gewoon 1 mistlamp afgekoppeld.

op het moment dat je de mistlampen aandoet met aanhanger erachter,
worden de mistlamp(en) op de wagen uitgeschakeld,
als de 13 polige stekker tenminste goed is aangesloten.... ;)

dus dan brand alleen de mistlamp op aanhanger/caravan,,,

Tony

Er ontgaat mij iets..?
Waarom zou je twee mistlampen plaatsen als 1 genoeg is?
Die tweede mistlamp is volgens de APK wel additioneel (niet verplicht) dus als deze wel aanwezig is wordt die op dezelfde wijze gekeurd als de verplichte lampen. Dus kapot is dan ook afkeur. Dat heb je nou met je ijdelheid. Kost alleen maar geld.

RdW

Citaat van: Tony op 20 mei 2005, 04:32:28
Er ontgaat mij iets..?
Waarom zou je twee mistlampen plaatsen als 1 genoeg is?
Die tweede mistlamp is volgens de APK wel additioneel (niet verplicht) dus als deze wel aanwezig is wordt die op dezelfde wijze gekeurd als de verplichte lampen. Dus kapot is dan ook afkeur. Dat heb je nou met je ijdelheid. Kost alleen maar geld.

omdat men het wil... ???

heb je dat wel vaker, dat je iets ontgaat....?   :)

Timski

Ik bespeur enige hostility tussen Tony en Remko...

RdW

Citaat van: Timski op 20 mei 2005, 13:11:45
Ik bespeur enige hostility tussen Tony en Remko...

dit bespeur jij dan helemaal verkeerd... ;)

ik bespeur dan weer iets opruiend hieruit.... ???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev