Advertenties


Mistlamp rechts achter!?

Gestart door riCChard, 8 mei 2005, 15:25:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

riCChard

Heb bij de CC wel een lampje erin zitten maar deze doet het niet. Dit staat ook zo in het boekje. Kan iemand mij een reden vertellen. En is het makkelijk om deze wel te laten branden ??? want persoonlijk vindt ik het veel mooier

Timo Zuiderduin

zal vast wel weer iets met regelgeving te maken hebben.
dan zit het er wel ingebouwd maar mag het bijvoorbeeld alleen gebruikt worden in andere landen,.. engeland bijvoorbeeld omdat ze daar aan de andere kant van de weg rijden,... dat is de enige reden die ik ervoor zou kunnen verzinnen.

Erik van der Velde

Volgensmij is het geen regelgeving, je mag gewoon met twee mistlichten rijden. Naar mijn weten heeft de espace al standaard twee mistlichten.

RdW

Citaat van: riCChard op  8 mei 2005, 15:25:27
Heb bij de CC wel een lampje erin zitten maar deze doet het niet. Dit staat ook zo in het boekje. Kan iemand mij een reden vertellen. En is het makkelijk om deze wel te laten branden ??? want persoonlijk vindt ik het veel mooier

als het lampje erin zit zou die het toch moeten doen,
even meten of er spanning op staat,
of even bij je garage langsgaan...

zouden toch beide moeten kunnen branden...

Tony

#4
Twee mistachterlichten mag dus niet (wegen verkeers wet).
Dat de Engelse wet dat weer wel toestaat, zal wel te maken hebben met het feit dat ze daar het verschil tussen rechts en llinks niet kennen :)
Nee hoor: Bespaart in de productiekosten weer een extra onderdeel voor engelse, indiase en japanse markt (rijden links).
Overigens zijn engelse lampen hier niet toegestaan. Elk automerk voert zo'n 23 verschillende verlichtingssets, aangepast aan de plaatselijke wetgeving.
Ik zou dus je beurs maar niet te zwaar gaan belasten met de kosten van illegale praktijken.

EyesOnly

Citaat van: Tony op  9 mei 2005, 02:38:12
Twee mistachterlichten mag dus niet (wegen verkeers wet).
Dat de Engelse wet dat weer wel toestaat, zal wel te maken hebben met het feit dat ze daar het verschil tussen rechts en llinks niet kennen :)
Nee hoor: Bespaard in de productiekosten weer een extra onderdeel voor engelse, indiase en japanse markt (rijden links).
Overigens zijn engelse lampen hier niet toegestaan.
Ik zou dus je beurs maar niet te zwaar gaan belasten met de kosten van illegale praktijken.
Waarom hebben alle coup?s en cabrios dit dan?????

Tony

Hoef je maar een type unit te plaatsen, in plaats van 23 soorten.

EyesOnly

ja maar ze branden bij mij dus wel allebei

Tony

#8
Ja, dat kan.. de bedradingset is ook hetzelfde.
Maar ik zou er toch niet mee gaan rond rijden, dat kost je wel een prent.
Er zijn wel meer dingen die je auto kan, bijv harder dan 120 km/hr, het zit er op, maar mag niet.

EyesOnly

Citaat van: Tony op  9 mei 2005, 02:52:20
Er zijn wel meer dingen die je auto kan, bijv harder dan 120 km/hr, het zit er op, maar mag niet.
Ja OK maar dat is een KEUZE die je hebt.
Als ik mijn mistlampen nodig heb, kan ik niet kiezen, ze branden allebei...

Tony

Je mag alleen de linksachter mistlamp plaatsen.. die andere dus niet.
Er is hier maar 1 achter-mistlamp toegestaan (links achter dus).
En dat is ook logisch, omdat het anders net lijkt ofdat je op je remmen trapt (voor de achterligger die je net optijd ziet)

EyesOnly

oke bedankt voor de info, wist ik niet.
dan gaat de lamp er rechts uit.

overigens toch vreemd dat een auto tot 3 keer toe zo door de apk komt!!!!!! (waarvan 2x bij de dealer!)
had toch al mn twijfels over dat hele apk gezeur.....

Tony

#12
Dat idee heb ik af en toe ook  ;D
Maar is net als het sportuitlaten verhaal... lekken mag niet volgens de APK, herrie maken wel.
Totdat je een prent krijgt omdat je auto meer dan 92 db geluid maakt. Staat niet in de APK, maar wel in de WVW.
Dat geldt ook voor geluidsinstallaties.. ramen dicht dus!
Overigens is het mistachterlicht wel beschreven.. hebben ze niet goed gekeken.

riCChard

In het boekje staat ook dat er wel een lampje in zit maar dat deze het niet doet. Maar met welke reden. In mijn vorige Megane Coup? had ik wel twee achtermistlampen en mijn Seat Cordoba ook.

RdW

Citaat van: Tony op  9 mei 2005, 03:06:09
Je mag alleen de linksachter mistlamp plaatsen.. die andere dus niet.

tuurlijk mag dit wel, ze zitten er standaard in bij de nieuwe wagens... ???

dus hebben ze ook een goedkeur voor de nederlandse wegen.... :D

niks uitbouwen, gewoon laten zitten... ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev